قهوه و چای یکی از نوشیدنی­ هایی است که حداقل در روز یکبار مورد مصرف قرار می­ گیرند. درست کردن قهوه و چای در طول روز نیاز به زمان دارد و با توجه به زندگی پر مشغله امروزی تهیه قهوه با روش­های قدیمی مشکل است. خوشبختانه اما در عصر تکنولوژی لوازمی تولید می ­شود که کمک حال ما هستند که کی از آنها قهوه ­ساز است. اگر برای اولین بار بخواهید از قهوه ­ساز استفاده کنید قطعا نیاز به راهنمایی دارید در این مطلب طرز استفاده از انواع قهوه ساز را برایتان توضیح می­دهیم. اگر قصد خرید قهوه ساز فلاویا را دارید پشنهاد می کنیم به وب سایت https://flavia.ir مراجعه نمایید.

چگونه با قهوه ساز قهوه درست کنیم؟

برای استفاده از هر دستگاهی در بار اول  به اطلاعاتی درباره نحوه کار کردن با آن نیاز  دارید. طرز استفاده از قهوه ساز به طور کلی برای همه­مدل­ها از قوانین زیر پیروی می­کند:

  1. قرار دادن فیلتر قهوه را در سبد مخصوص در دستگاه
  2. فیلترهای ارزان معمولا برای یک عملکرد با کیفیت قابل اعتمادنیستند. اکثر دستگاه های قهوه ساز فیلترهای دائمی ندارد حتما بعد از مصرف آن را تعویض کنید.
  3. مقدار مناسب قهوه را تهیه کنید.
  4.  مقدار قهوه مورد نیاز به دستگاه قهوه ساز و نوع قهوه­ای که قصد تهیه آن را دارید بستگی دارد، نسبت قهوه به آب ممکن است متفاوت باشد. در مورد اندازه قاشق یا اسکوپ مورد استفاده­تان  اطمینان حاصل کنید.
  5.  آب مورد نیاز را اندازه گیری کنید.
  6.  از خطوط کنار ظرف قهوه و یا قهوه ساز برای اندازه گرفتن مقدار آب مورد نیاز استفاده کنید. هرگز آب را مستقیما روی سبد فیلتر نریزید بلکه باید آب را در محفظه مشخص شده ریخته شود.
  7.  سپس ظرف قهوه را بر روی صفحه گرمایش بگذارید. تا دم کشیدن کامل قهوه صبر کنید. برخی  قهوه سازها امکان مکث و توقف دارند که می­توانید قبل از پایان کار استفاده کرده و یک فنجان از قهوه پر کنید.
  8. قهوه ساز را تمیز کنید. قهوه ساز، مانند هر وسیله­ای دیگری که با آب گرم کار می­کنند، به مرور رسوبات معدنی در آن ته نشین می­شود.
  9.  از دمای مناسب استفاده کنید. برای تهیه قهوه، به آب با دمای ۹۱- ۹۶ درجه سانتیگراد نیاز است. آب سردتر نمی تواند عصاره قهوه را خارج کند و آب داغ­تر هم روی طعم قهوه اثر منفی می­گذارد.

مدت زمان لازم برای تهیه قهوه

مدت زمان مناسب برای تولید قهوه توسط دستگاه قهوه ­ساز به مدل دستگاه و حجم قهوه­ی مد نظرتان وابسته است اما بطور کلی بین 5 تا 20 دقیقه طول می­کشد.

طرز استفاده از انواع قهوه ساز

طرز استفاده از قهوه ساز برندهای مختلف

این روزها برندهای مختلفی دستگاه قهوه ساز تولید می­کنند که در ادامه به بررسی اجمالی طرز استفاده از قهوه ساز ای نسبتا شناخته شده می­پردازیم؛

قهوه ساز دو فنجانه ویداس

قهوه ساز دو نفره ویداس خود آب را به جوش می­آورد و برای استفاده از آن نیاز به جوشاندن آب از قبل ندارید. همچنین دارای صفحه جهت گرم نگهداشتن قهوه بوده و دم کردن قهوه توسط کپسول­های قهوه در آن امکان­پذیر است. در دستگاه نشانگری تعبیه شده که می توانید با استفاده از  آن از سیاه شدن قهوه  و تلخ شدن آن جلوگیری کنید. امکان تنظیم میزان غلظت قهوه  ازویژگی جالب آن محسوب می­شود.

طرز استفاده از قهوه ساز فلر

 این نوع قهوه­ساز دارای یک فیلتر دائمی است که دیگر نیاز به تعویض هرباره نمی­باشد. بعد از دم کشیدن قهوه، دستگاه به صورت خودکار خاموش می­شود. این دستگاه قهوه ساز قابلیت گرم نگهداشتن قهوه را نیز دارد.

قهوه ساز مولینکس

این قهوه ساز بعد از دم کشیدن قهوه اتومات خاموش می شود همچنین دارای دکمه توقف فرایند است و تا در حین فرایند بتوانید قهوه خود را در فنجان بریزید.

طرز استفاده از قهوه ساز بوش

قهوه­ساز بوش دارای مدل­های مختلف با حجم­های متفاوت است که عموما ظرفیت تهیه قهوه به اندازه 10 فنجان را دارند. مصرف انرژی پایینی داشته و بعد از 40 دقیقه به صورت اتومات خاموش می­شود.

طرز استفاده از قهوه ساز فلاویا

به عنوان یکی از بهترین قهوه ساز های خانگی و ارزان قیمت می­توان قهوه ساز فلاویا را معرفی کرد در عین حال که کارایی بالایی دارد به دلیل ابعاد کم، فضای کمی را اشغال می­کند. یک عدد فیلتر قابل جدا سازی و شستشو نیز در داخل محفظه قهوه­ساز وجود دارد.  برای کار با آن کافی است آب را داخل مخزن ریخته و سپس یک یا دو پیمانه به ترتیب برای کی نفر یا دو نفر قهوه روی فیلتر آن بریزید، در دستگاه را ببندید و آن  را روشن کنید.

طرز استفاده از انواع قهوه ساز

طرز استفاده از قهوه ساز گوسونیک

قهوه ساز گوسونیک به اندازه 15 فنجان قهوه گنجایش دارد. این  قهوه ساز دارای تایمر برای تنظیم زمان مورد نیاز دم کردن قهوه است. دارای فیلتر دائمی بوده و بعد از دم کشیدن قهوه دستگاه قهوه ساز به صورت خودکار خاموش می­شود. مخزن قهوه ساز  به صورت مدرج تعبیه شده است که میزان آب درون مخزن به سادگی قابل اندازه گیری باشد. یکی دیگر از ویژگی های منحصر بفرد دستگاه قهوه ساز گوسونیک وجود سیستم ضد چکهدر آن است که باعث می شود  بتوانید در هر موقعی که تمایل دارید قهوه داخل دستگاه را استفاده کنید. گروه تولیدی فلاویا با بهره گیری از تجربیات و تخصص مهندسان این حوزه گام بزرگی در عرصه تولید انواع قهوه ساز و سشوار فلاویا برداشته است.

 

طزرز تهیه با سایر قهوه ساز‌ها :

 

جمع بندی

قهوه ساز وسیله ای است که به سادگی می­توانید با آن قهوه تهیه کنید. در این مقاله شما را با انواع دستگاه قهوه ساز و طرز استفاده از آنها اشنا کردیم. به عنوان کلام آخر توصیه می­کنیم قبل از استفاده از دستگاه دفترچه راهنمای آن را به خوبی مطالعه کنید و همینطور دستور تهیه قهوه­ی دلخواه خود و نوع و میزان مواد لازم آن را بررسی کنید تا از نوشیدنی مد نظرتان لذت ببرید.

به این مقاله امتیاز دهید