موارد استفاده از آون توستر , ما همیشه در جستجوی یافتن ماشین‌های کوچکی هستیم که می‌توانند جایگزین وسایل فعلی ما شوند و فضای آشپزخانه را برای ما خالی کنند. این یکی از دلایلی است که آون توستر یکی از لوازم اصلی آشپزخانه در خانواده های آمریکایی است. این دستگاه با عملکرد و کارایی هایی که دارد؛ در انرژی و فضا صرفه جویی می کند. در ادامه این مطلب درباره موارد استفاده از آون توستر صحبت خواهیم کرد.

آون توستر چیست؟

با تعریف ساده، آون توستر یک وسیله آشپزخانه کاربرپسند و ساده است که می توانید از آن برای پختن و برشته کردن برش های نان استفاده کنید تا ترد، تیره تر و خوشمزه تر شوند. هنگام استفاده از این وسایل، باید دستگیره ابزار را تنظیم کنید تا انتخاب کنید که دوست دارید برش های نان شما چقدر تیره برشته شوند.

آون توستر فلاویا مدل FL-435DS
سشوار-فلاویا
قهوه ساز فلاویا
585,000 تومان

پس از آن، برش‌های نان خود را داخل شکاف‌های برشته می‌کشید و سپس اهرم را در سمت جلوی دستگاه فشار می‌دهید تا فرآیند برشته‌کاری آغاز شود.

موارد استفاده از آون توستر

نحوه کار با آون توستر

1. یک تکه نان را در هر شکاف روی آون توستر قرار دهید.

در صورت تمایل، می توانید فقط یک تکه برشته را روی یک آون توستر چند شکاف برشته کنید، در این صورت، فقط باید یک شکاف را انتخاب کنید و تکه نان خود را در آن قرار دهید. ، پس احتمالاً می تواند دو تکه نان را جا کند.

علاوه بر این، جهتی که تصمیم می گیرید برش های خود را در دستگاه قرار دهید مهم نیست، اما طبیعی ترین راه این است که ابتدا قسمت پایینی را وارد کنید.

2. سطح برشته کردن را تنظیم کنید

بعد از مرحله شماره یک نوبت به تنظیمات آون توستر می رسد. از دستگیره تنظیم در سمت جلوی آون توستر خود استفاده کنید و انتخاب کنید که دوست دارید نان تست چقدر تیره باشد. در اکثر آون توسترها، سطوح مختلف برشته کاری وجود دارد، از درجه یک که روشن ترین تنظیم تا بالاترین تنظیم تاریک ترین است.

اگر اولین بار است که از آون توستر استفاده می‌کنید، بهتر است بین تنظیمات دوم و سوم انتخاب کنید. به این ترتیب تکه های نان شما به صورت میانی برشته می شود و در صورتی که تاریکی شما را مجذوب نکرد، می توانید دوباره آن را برشته کنید.

متوجه خواهید شد که سایر آون توسترها نیز دارای تنظیمات مختلفی مانند شیرینی، نان تست و وافل هستند. در چنین مواردی، به سادگی تنظیماتی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با هر غذایی که در حال تهیه آن هستید مطابقت دارد.

موارد استفاده از آون توستر

3. اهرم را به سمت پایین فشار دهید تا فرآیند برشته کردن شروع شود

به برش ها زمان کافی برای برشته شدن بدهید. بسته به اینکه دوست دارید نان تست تا چه حد تیره باشد، فرآیند برشته کردن نباید بیش از یک یا دو دقیقه طول بکشد.

حتی اگر بیشتر آون توسترها زمان‌بندی می‌شوند و تکه‌های نان را به‌طور خودکار بالا می‌برند، از شما می‌خواهم مطمئن شوید که هرگز آون توستر خود را بدون مراقبت رها نکنید. به این ترتیب، در صورتی که برش های نان شروع به سوختن کنند، می توانید به سرعت آنها را به صورت دستی بیرون بیاورید.

اگر لازم است تکه نان را به صورت دستی بالا بیاورید، به سادگی گوشه کناری بالای آون توستر را پایین نگه دارید در حالی که اهرم را بالا می برید. با این حال، که این کار را در صورتی انجام دهید که متوجه شدید تکه‌های نان شروع به سوختن کرده‌اند.

موارد استفاده از آون توستر

در زیر لیستی از سایر کاربردهای مختلف اجاق آون توستر آورده شده است:

1. فر آون توستر می تواند دسته های کوچکی از کیک ها، کلوچه ها و کلوچه ها را تهیه کند.

2. سبزیجات و میوه ها را کم آب کنید.

هنگام استفاده از آون توستر در فر برای کم آبی وعده های غذایی خود، دما را روی کمترین میزان تنظیم کنید. سپس سبزی ها و میوه های خود را برش بزنید و روی یک سینی فر قرار دهید و چند ساعت بپزید تا غذا کاملا آب شود.

3. سبزیجات و گوشت را تفت دهید.

اگر خانواده شما بزرگ باشد، می توانید از اجاق آون توستر خود برای تهیه یک غذای سالم و خوشمزه برای خود استفاده کنید. می توانید به سرعت بوقلمون، گوشت گاو، مرغ، گوشت خوک یا انواع مختلف گوشت را کباب کنید.

4. پیتزا بپزید.

5. باقیمانده غذا را دوباره گرم کنید.

وقتی غذاها را دوباره در مایکروویو گرم می کنید، معمولاً غیرقابل خوردن و خیس می شوند. این معمولاً به این دلیل است که مایکروویو با ارتعاش مولکول های آب در وعده غذایی شما دوباره گرم می شود. با این حال، استفاده از اجاق آون توستر برای گرم کردن غذای باقی مانده، هم طعم و هم بافت غذای شما را حفظ می کند.

موارد استفاده از آون توستر

6. آجیل بو داده

7. سیب زمینی پخته درست کنید

8. مواد منجمد را یخ زدایی کنید

9. پنیر را در بالای غذا آب کنید

10. بشقاب های خود را قبل از سرو گرم کنید

11. پختن غذاهای جانبی مانند چاشنی در حالی که فر اصلی شما توسط چیز بزرگتری مانند بوقلمون اشغال شده است.

جمع  بندی

آون توستر نسخه های نوآورانه توستر هستند. آنها بزرگتر هستند و همچنین به شما اجازه می دهند در آشپزخانه خلاق باشید. در مقایسه با استفاده از آون توستر معمولی، آون آون توستر نیز به شما این امکان را می دهد که به راحتی و سریع غذا را برای مناسبت های مختلف تهیه کنید.

به این مقاله امتیاز دهید