یک سشوار می تواند به شما کمک کند تا موها را در خانه صاف کنید و حالت دهید. ابزار حالت دهنده مو را با دمیدن هوای گرم خشک می کند، سشوار چرخشی برای صاف کردن موها می چرخد ​و حجم و درخشندگی زیادی به آن می بخشد.

آون توستر فلاویا مدل FL-435DS
سشوار-فلاویا
قهوه ساز فلاویا
585,000 تومان

سشوار چرخشی چیست؟

سشوار چرخشی در اصل یک سشوار و یک ابزار حالت دهنده مو است که آن را به یک محصول بسیار راحت تبدیل می کند. مانند همه برس های هوای گرم، بشکه آن استوانه ای است و دارای سیمی است که به یک پریز برق متصل می شود.
به بیانی دیگر شرکت های سازنده لوازم شخصی برقی، سشوار چرخشی را ترکیبی از سشوار معمولی و حالت دهنده مو ساخته اند و با یک تیر دو نشان زده اند. قابلیت نصب سری های مختلف بر روی سشوار چرخشی، این امکان را فراهم کرده است که علاوه بر خشک کردن موها، با استفاده از سری های سشوار چرخشی بتوانید به راحتی موهای خود را صاف کنید و یا فرهای بزرگ و کوچک ایجاد کنید.

سشوار چرخشی چیست؟

اکثر برس‌های هوای گرم (چه چرخان و چه غیرچرخشی) کنترل‌های خود را روی قسمت دسته دارند و تنظیمات دما و سرعت را مدیریت می‌کنند.

سشوار چرخشی را می توان از انواع مختلفی از مواد مختلف ساخت. به عنوان مثال، برخی ممکن است دارای موهایی با پوشش سرامیکی باشند که همچنین گرم می شوند و ظاهر دقیق تری به شما می دهند. برخی دیگر دارای پرزهای نایلونی انعطاف‌پذیر یا مواد مشابه هستند که در حین سبک کردن حرکت می‌کنند و این به از بین بردن گیر کردن و کشیدن کمک می‌کند.

مکانیسم سشوار چرخشی

مکانیسم چرخشی به حرکت فرهای شما کمک می کند و ظاهری طبیعی تر نسبت به اتوی فرهای سنتی ایجاد می کند. این موضوع چند وجهی است. بدین معنا هنگامی که موها را در در دو جهت فر می شود، خشک هم می شود.

سشوار چرخشی چیست؟

سشوار چرخشی اکثرا سوئیچی دارند که مکانیسم چرخش را خاموش می کند تا بتوانید همچنان از آن به عنوان یک برس معمولی هوای گرم غیر چرخشی استفاده کنید.

مزایای استفاده از سشوار چرخشی

سشوار چرخشی به عنوان برس حالت دهنده مو نیز شناخته می شود و این بلافاصله کمی بیشتر در مورد عملکرد آن به شما می گوید. سشوار چرخشی اساساً همان عملکرد سشوار را انجام می دهد و پیوندهای مولکولی مو را برای مجعد کردن موها شل می کند. ترکیبی از موها و صفحات سرامیکی روی موها می‌چرخد و ظاهری زیبا و طبیعی ایجاد می‌کند.

هنگامی که کار با برس هوای گرم خود را تمام کردید، مطمئن شوید که سشوار چرخشی را در مکانی امن بگذارید. مانند اتو مو، باید آن را روی یک تشک ضد حرارت گذاشته و از برق جدا کنید. در حالت ایده آل، سشوار چرخشی یا هر وسیله گرم شده دیگری را نباید تا زمانی که خنک شود بدون مراقبت رها کرد.

در صورت استفاده صحیح، سشوار چرخشی می تواند بسیار موثر باشد. البته، مانند هر ابزاری برای صاف کردن یا فر کردن مو، استفاده از آن به مهارت خاصی نیاز دارد. بنابراین، برای آشنایی با ابزار جدید آرایش مو خود وقت بگذارید و حتماً دفترچه راهنما را بخوانید تا پتانسیل آن را به حداکثر برسانید.

آیا سشوار چرخشی آسیب کمتری دارند؟

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد سشوار چرخشی در مقایسه با اتوهای صاف کننده یا سایر حالت دهنده های مو آسیب کمتری به موها می زنند. دلیل این امر این است که یک سشوار چرخشی کار را کمی سریعتر انجام می دهد، این به معنای تماس طولانی مدت کمتر با دماهای شدید است. پس از همه، اگر یک ابزار یک ظاهر طراحی شده تا 450 درجه یا دمای شدید دیگر گرم شود، تماس با مو باید حداقل باشد.

یکی از مشکلات سشوار چرخشی این است که می توانند به کوتیکول مو آسیب برسانند. در نتیجه، ساختار پروتئین های مو را تغییر می دهد که به نوبه خود به موهای شما آسیب می رساند و آن را شکننده می کند. بنابراین، داشتن ابزار مناسب و همچنین محصولات مراقبت از مو برای جلوگیری از چنین آسیب‌هایی حیاتی است..

آیا می توانید از سشوار چرخشی روی موهای خیس استفاده کنید؟

پاسخ به این سوال در واقع به نوع برس موی داغی که استفاده می کنید بستگی دارد. با این حال، هیچ سشوار چرخشی را نمی توان روی موهای بسیار مرطوب استفاده کرد، بنابراین شما همیشه باید بدون توجه به اینکه کدام برس مو دارید، حداقل موهای خود را با حوله خشک کنید.

در برخی موارد، قبل از استفاده از ابزارهای حالت دهنده داغ، موهای شما باید کاملاً خشک شود. به عنوان مثال، ابزارهای یک ظاهر طراحی شده با صفحات سرامیکی می توانند برای موهای خیس خیلی داغ باشند. اگر روی موهای خیس استفاده کنید، ممکن است باعث شکستگی شود.

سشوار چرخشی چیست؟

اکثر ابزارهای حالت دهنده داغ باید روی موهای خشک استفاده شوند. برای جلوگیری از سردرگمی، همیشه بهترین کار این است که دستورالعمل هایی را که همراه با سشوار چرخشی شما ارائه می شود، بخوانید. به یاد داشته باشید، هر برس ویژگی های یکسانی ندارد. بنابراین، تصور نکنید که برس موی داغ را می توان روی موهای کمی مرطوب استفاده کرد، مگر اینکه توسط سازنده ذکر شده باشد.

جمع بندی

سشوار چرخشی از نظر ظاهری بسیار شبیه به سشوار است، به جز اینکه برس مو در حین استفاده می چرخد. سشوار چرخشی را می توان روی موهای مرطوب استفاده کرد. بهتر است مطمئن شوید که بیشترین رطوبت از مو خارج می شود تا به نتایج خوبی برسید، در غیر این صورت خشک شدن موها زمان زیادی طول می کشد. در مورد نوع مو، اگر موهای شما کوتاه یا نازک است، سعی کنید یک سشوار چرخشی را پیدا کنید که اندازه موهای شما مناسب باشد.

به این مقاله امتیاز دهید