دوستداران قهوه تمایل دارند روزی دست کم یک فنجان قهوه را میل کنند به همین دلیل در اوقاتی که فرصت کافی برای درست کردن قهوه ندارن از قهوه فوری استفاده می کنند. این فرصت را مغتنم دانستیم تا طرز تهیه قهوه فوری را بیان کنیم. اگر قصد خرید قهوه ساز و قهوه ساز فلاویا را دارید پشنهاد می کنیم به وب سایت flavia.ir مراجعه نمایید.

از سری مقالات طرز استفاده از انواع قهوه ساز  در ادامه این مطلب درباره طرز تهیه قهوه فوری بیشتر صحبت خواهیم کرد.

  • پودر قهوه فوری
  • آبی که جوشیده شده
  • شیر یا خامه
  • شکر در صورت نیاز
  • استفاده از طعم دهنده هایی مثل پودر کاکائو، وانیل یا دارچین
  • شربت طعم دار یا سیروپ در صورت نیاز
  • عصاره وانیل به صورت دلخواه

طرز تهیه قهوه فوری

یک کتری را آب ریخته و اجازه دهید بجوشد. بهتر است آب از قبل نمانده باشد زیرا در مزه نهایی قهوه تاثیرگذار است. در صورتی که در یک ناحیه ای که آب سختی دارد ساکن هستید یا آب شهری شما مزه مطلوبی ندارد، تلاش کنید تا ابتدا آب تصفیه شود. چنان چه در منزل کتری موجود نیست، می توانید از ماکروویو کمک بگیرید یک فنجان آب به همراه یک قاشق کوچک درون آن بگذارید و اجازه دهید بجوشد. سپس قهوه فوری را درون فنجان بریزید. نخستین دفعه ای که از برندی استفاده می کنید بر اساس دستورالعمل های آن عمل کنید. در صورتی که هیچ توصیه ای در بسته بندی درج نشده، 1 قاشق چای خوری معادل 5 میلی گرم  را برای هر 240 میلی لیتر آب استفاده کنید. آب جوش را روی آن ریخته توجه کنید که قهوه فوری موقع ساخت آن از خشک شدن در آب عصاره گیری شده است، پس عطر و مزه آن حدودا تنظیم شده است. به عبارت دیگر میزان حرارت آب مورد نیاز جهت تهیه قهوه فوری بسیار پایین تر از قهوه معمولی است. فقط اجازه دهید آب جوش درون کتری کمی خنک شود و سپس آن را بیفزایید. برند فلاویا یکی از نوپاترین برندهای تولید لوازم خانگی در ایران به شمار می رود که موفق به تولید محصولات متنوع و باکیفیت هم چون سشوار فلاویا و انواع قهوه ساز در کشور شده است.

طرز تهیه قهوه با شیر

بعد از طی کردن مرحله های که پیش از این بیان شد فقط کافی است که در این قسمت شکر و شیر را هم بزنید و به لیوان بیفزایید. لازم به ذکر است که این مرحله را در صورت عدم نیاز می توانید حذف کنید. اکثر ترکیب های فوری توسط طعم دهنده هایی که به آن ها اضافه شده است طعم مطبوعی را دارند. به همان مقدار و یا به هر میزانی که تمایل دارید هم بزنید، اطمینان پیدا کنید که همه شکر حل شود.

طرز تهیه قهوه فوری با دستگاه

آماده سازی قهوه فوری با قهوه ساز حرفه ای بسیار آسان بوده پیچیدگی خاصی ندارد. به منظور آماده کردن قهوه با این دستگاه، بایستی به مواردی توجه کرد. توصیه می کنیم نخست با تمام قسمت های دستگاه قهوه ساز آشنا شوید حتی می توانید دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید تا کار کردن با آن برایتان آسان شود.

برای تهیه قهوه فوری با قهوه ساز به موارد زیر احتیاج خواهیم داشت:

  • آب
  • دستگاه قهوه ساز
  • استفاده از فیلتر کاغذی یا فیلتر پلاستیکی قهوه ساز
  • پودر قهوه فوری

در مرحله اول آب را داخل مخزن دستگاه بریزید. سپس پودر قهوه فوری را در فیلتر ریخته و قهوه ساز را روشن کنید تا قهوه تان حاضر شود پس از آماده سازی قهوه در قوری سرازیر خواهد شد. با نوشیدن این قهوه فوری از سپری شدن لحظات زندگی تان لذت ببرید.

تهیه قهوه با شیر خشک

می توانید برای خوشمزه تر شدن نوشیدنی قهوه تان آن را همراه با شیرخشک مخصوص میل کنید. به همین دلیل در ادامه طرز تهیه آن را بیان می کنیم، مواد لازم برای آماده سازی آن عبارت است از:

  • قهوه جوش یا جَزوه
  • شیرخشک مخصوص
  • پودر قهوه
  • شیر خنک
  • شکر در صورت نیاز اضافه شود

آماده سازی شیر قهوه هم همانند آماده سازی قهوه معمولی است تنها با این تفاوت که در شیر قهوه عوض آب، شیر به کار برده می شود. نخست با توجه به تعداد افراد، میزان مواد مورد نیاز را حاضر کنید. به این ترتیب که برای هر یک از افراد یک فنجان شیر و یک قاشق مرباخوری سرپر قهوه احتیاج است.

ابتدا قهوه جوش خود را آماده کنید. سپس به ازای هر نفر یک فنجان شیر آماده کنید و درون قهوه جوش بریزید.

طرز تهیه قهوه فوری

بعد از شیر، برای هریک نفر یک قاشق مرباخوری سرپر پودر قهوه داخل قهوه جوش بریزید. چنان چه تمایل دارید شیر قهوه تان طعم شیرینی داشته باشد کمی شکر نیز به میزان دلخواه بیفزایید. قبل از اینکه مخلوط گفته شده را روی شعله بگذارید آن را چند مرتبه هم بزنید تا مواد به صورت کامل با یکدیگر ترکیب شوند. اندکی تامل کنید تا شیر قهوه به مرز جوشیدن برسد و کف کرده و رو به بالا حرکت کند. توجه کنید بلافاصله پس از اینکه شیر قهوه کف کرد بایستی آن را بی درنگ از روی شعله گاز بردارید. به نقطه جوش رسیدن تقریبا سه الی چهار دقیقه به طول می انجامد، بنابراین تا زمانی که شیر قهوه‌ تان نجوشیده به دهانه قهوه جوش دقت داشته باشید. اکنون اندکی تامل نیاز است تا تفاله‌ قهوه در انتهای قهوه جوش رسوب کند. سپس به صورت آهسته از دهانه‌ قهوه جوش شروع کنید شیر قهوه را داخل فنجان‌ها بریزید.

طرز تهیه قهوه نستله

برای تهیه قهوه فوری نستله نخست محتویات درون ساشه را در لیوان ریخته و ۱۸۰ میلی لیتر آب با دمای ۸۰ درجه سانتی گراد به آن بیفزایید. در مرحله آخر بدون احتیاج به افزودن شکر  آن ها را به خوبی هم بزنید.

جمع بندی

با طرز تهیه قهوه فوری می توان در چند دقیقه بهترین و خوش طعم ترین قهوه را تهیه کرد. کسانی که طعم دل چسب قهوه را تجربه کرده اند حتی در فرصت کمی که دارند تمایل دارند یک فنجان قهوه را بنوشند. در طرز تهیه قهوه فوری می توانید بهترین آموزش ها را برای داشتن یک فنجان قهوه خوش عطر و دلپذیر مشاهده کنید.

به این مقاله امتیاز دهید