قهوه ساز های برقی برای علاقه مندان به قهوه، نقش مهمی در صرفه جویی زمان و هزینه ها ایفا می کند. به همین خاطر حضور یک دستگاه قهوه ساز فلاویا در هر خانه ای ضروری است. ممکن است شما نیز در دسته افرادی باشید که به فکر خرید یک قوه ساز برقی افتاده اند. به چه فاکتورهایی باید حین خرید توجه کنیم؟

قهوه ساز های برقی را بشناسیم

به طور کلی قهوه ساز ها به دو دسته برقی و دستی تقسیم می‌شوند و معمولا برای هر روش تهیه قهوه هر دو نوع این دستگاه ها وجود دارد. به عنوان مثال موکاپات و فرنچ پرس، در دسته قهوه ساز های دستی محسوب می شوند. اما برندهای قهوه ساز برقی معروفی نیز در ایران حضور دارند.

قهوه ساز برقی

معرفی اسپرسوساز برقی

اسپرسو قهوه غلیظی است که پایه ی خیلی از قهوه ها و نوشیدنی های بر پایه قهوه می باشد. اسپرسو به دلیل میزان کافیین بالایی که دارد انرژی بدن را تامین می کند.از اسپرسو برای تهیه ی نوشیدنی هایی مانند کافه لاته، کاپوچینو، موکا و آمریکانو استفاده می شود.طبق تحقیقات انجام شده اسپرسو به دلیل غلظت بالا و میزان کافیین بالایی که دارد روی سیستم مغزی اثر زیادی می گذارد و حافظه و تمرکز را افزایش می دهد. اگر قصد خرید قهوه ساز فلاویا را دارید به سایت flavia.ir مراجعه نمایید.
در صورتی که اسپرسو در منزلتان زیاد استفاده می کنید پس قطعا به دستگاه اسپرسوساز در خانه احتیاج دارید. روش کار دستگاه اسپرسو ساز به این صورت است که آب جوش را با فشار خیلی زیاد از میان دانه های قهوه آسیاب شده می گذراند. میزان فشار بخار در دستگاه اسپرسو ساز مهم است.
رفته رفته با گذشت زمان دستگاه اسپرسو سازی را اختراع کردند که سریع تر قهوه را دم می آورد. دستگاه های اسپسرسو ساز انواع مختلفی مانند نیمه اتوماتیک ، اتوماتیک ، تمام اتوماتیک می باشند. اما ساز و کار همه ی آن ها یکی می باشد.

انواع قهوه ساز برقی

امروزه قهوه سازها در انواع مدل و رنگ تولید می شوند که در ادامه به توضیح هر یک از آن ها می پردازیم.

•قهوه ساز برقی خانگی

در صورتیکه به خوردن قهوه اسپرسو عادت کرده اید و عادت روزانه شما مصرف قهوه می باشد؛ پس بهتر است یک دستگاه خانگی قهوه اسپرسو را تهیه کنید. دستگاه های خانگی اسپرسوساز با کارکردی راحت و با سایزی مناسب برای استقاده در منزل به راحتی نیاز خانواده را تامین می کند. بهترین قهوه ساز فلاویا را از ما بخواهید.

• قهوه ساز برقی برقی

همانطور که از اسمش پیداست با برق کار می کند.این دستگاه نسبت به دستگاه های مینی و خانگی قهوه اسپرسوی حرفه ای تری را به شما ارایه می دهد و در زمان کمی قهوه اسپرسوی لذیذی را برای شما آماده می کند. روش کار به این صورت است که بسته به میزان شاتی که می خواهید میل کنید، تک شات یا دبل شات 7 تا 14 گرم قهوه آسیاب شده و رست شده را در فیلتر دستگاه ریخته و مقداری آب به داخل مخزن می ریزید. مقداری سطح قهوه را فشرده می کنید و دستگاه را روشن کنید تا قهوه اسپرسوی شما آماده شود. آون توستر فلاویا یکی از وسایل پرکاربرد و ضروری برای هر خانه ای است.

• قهوه ساز برقی مسافرتی

دستگاه های اسپرسوساز مسافرتی با حجم کم و وزن پایین به راحتی نیاز شما به قهوه را در سفر رفع می کند .در صورتی که به مصرف قهوه عادت کرده اید ، اسپرسوساز مسافرتی به شما پیشنهاد می شود .دستگاه اسپرسوساز مسافرتی در انواع برقی و غیربرقی وجود دارد که دستگاه اسپرسوساز برقی آن توسط باطری ماشین شارژ می شود.

• دستگاه نسکافه ساز

یک دستگاه رایج و راحت برای درست کردن قهوه می باشد. با این دستگاه انواع قهوه را می توان تهیه کرد.

قهوه ساز برقی

راهنمای خرید اسپرسوساز برقی

اما برای خرید اسپرسوساز برقی نکاتی وجود دارد که بهتر است به آن ها توجه کنیم:
• قیمت قهوه ساز برقی یکی از مهم ترین مواردی است که حتما باید به آن توجه نمایید. عواملی چون جنس، کیفیت و غیره بر روی قیمت این وسیله اثرگذار هستند. شما عزیزان باید با توجه به بودجه و سلیقه‌ خود نسبت به خرید مدل خاصی اقدام‌ کنید.
• حتما به مخزن قهوه توجه داشته باشید، چون قهوه‌ آماده شده درون این مخزن ریخته می‌ شود. اگر به دنبال خرید قهوه ساز برقی با کیفیت هستید، باید انتظار مخزن پلاستیکی با فلزی را داشته باشید.
• حتما به میزان گنجایش آب دستگاه توجه داشته باشید. چون این مخزن است که تعداد نفرات را مشخص می ‌نماید‌. بدیهی است که اگر مخزن آب دستگاه کوچک باشد قهوه‌ مدنظر شما بعد از سپری شدن مدتی طولانی آماده می‌شود. اما اگر این مخزن بزرگ باشد برای تعداد نفرات زیادی می‌توانید قهوه را آماده نمایید و از نوشیدن آن لذت ببرید.
• به وجود آسیاب کننده دانه‌های قهوه حتما دقت نمایید. در صورت وجود این بخش شما عزیزان می‌توانید به راحتی دانه ‌های قهوه را درون این قسمت قرار دهید و قهوه‌ پودر شده را سریعا آماده نمایید.
• به سیستم قطع خودکار این دستگاه هم توجه داشته باشید. با داشتن این امکان دستگاه خود به خود خاموش می‌شود. یا اینکه وقتی فنجان پر می‌ شود به وسیله‌ی سنسورهای حرارتی قطع خواهد شد.
• دستگاه انتخابی شما باید دارای صفحه‌ی گرم کنندگی قهوه باشد. درست مانند چای ساز برقی که دمای چای را حفظ می کند. اگر قهوه ساز برقی مجهز به این ویژگی باشد؛ هر زمان که قهوه ی شما از دما بیفتد، می‌توانید سریعا آن را گرم کنید.حضور یک دستگاه قهوه ساز برقی در هر خانه ای ضروری است تا از این طریق هزینه های جانبی مان کاهش پیدا کند. استفاده از دستگاه اسپرسو ساز کف روی قهوه ایجاد می شود. قهوه ی اسپرسو نوعی نوشیدنی بسیار غلیظ می باشد. عطر فراوانی دارد و بسیار تلخ می باشد. نکات بسیاری حین خرید اسپرسوساز برقی وجود دارد ( مانند قیمت، تعداد نفرات، سیستم قطع خودکار ) که حین خرید باید به آن ها توجه لازم را داشته باشیم.

به این مقاله امتیاز دهید