موهای شما معمولاً طی سال‌ها حالت دادن یا برس زدن در جهت خاصی می‌ریزند. مهم نیست که یک محصول آرایشی چقدر خوب است، موهای شما طوری برنامه ریزی شده است که به روش خاصی عمل کند، و اگر به طور جدی به این مشکل رسیدگی نکنید، موهای شما به روال عادی خود باز می گردد. وقتی موهای شما مرطوب است، می توان آنها را در جهت جدیدی قرار داد و ظاهر و استایل جدیدی را ایجاد کرد. این کار با کمک سشوار امکان پذیر است. در ادامه این مطلب درباره طرز استفاده سشوار بیشتر صحبت خواهیم کرد.

آون توستر فلاویا مدل FL-435DS
سشوار-فلاویا
قهوه ساز فلاویا
585,000 تومان

آموزش طرز استفاده از سشوار

اگر به تازگی با آرایش مو آشنا شده اید و می خواهید بدانید که چگونه از سشوار استفاده کنید، در ادامه یک راهنمای گام به گام برای استفاده از سشوار در خانه آورده شده است:

طرز استفاده سشوار

1.      موهای خود را بشویید.

ممکن است فکر کنید که «روتین عالی سشوار کشیدن» شامل شستن مو نیست، اما این کار را حتما انجام دهید. پس از استفاده از سشوار، موهای شسته شده راحت تر حالت داده می شوند و فوق العاده به نظر می رسند. برای شستن موها می توانید از هر شامپوی استانداردی استفاده کنید اما توصیه می کنیم از شامپوی مرطوب کننده یا ماسک مو استفاده کنید. به موها رطوبت می افزاید و از اثرات خشکی گرما محافظت می کند. هنگامی که نحوه استفاده از سشوار را بدانید، سطح رطوبت مناسب نیز می تواند موها را خوب و درخشان کند.

2.      اجازه دهید موهایتان به طور طبیعی خشک شوند.

در مرحله دوم طرز استفاده سشوار؛ باید توجه کنید که هنگامی که مو خیس است، بیشتر در معرض آسیب است. سعی کنید به شدت با حوله آن را ماساژ ندهید یا فوراً شروع به استفاده از سشوار نکنید. به جای آن، از یک حوله یا یک تی شرت قدیمی برای پوشاندن موهایتان استفاده کنید و اجازه دهید آب اضافی را به آرامی جذب کند. اگر موهای کوتاهی دارید یک حوله / تی شرت دور سر خود بپیچید. حوله را بردارید، سپس اجازه دهید تا در هوا خشک شود. موهای خود را صاف کنید و سپس بگذارید موهایتان تا حداقل 60 درصد خشک شوند، می توانید از نرم کننده استفاده کنید. قبل از درک نحوه استفاده از سشوار، باید در مورد استفاده از محافظ حرارتی نیز بدانید.

3.      موهای خود را به قسمت های کوچک تقسیم کنید.

گره موهای خود را باز کنید و سپس با توجه به طول و ضخامت آن به قسمت های ریز تقسیم کنید. هر چه بخش بزرگتر باشد، خشک شدن آن بیشتر طول می کشد. برای جدا کردن قطعات، از گیره استفاده کنید و قبل از تغییر به سمت دیگر، یک طرف مو را کاملاً کار کنید.

4.      با بخش های پایین شروع کنید.

بسیاری از ما نمی دانیم چگونه از سشوار برای حالت دادن به مو استفاده کنیم. ما فقط آن را روی حداکثر درجه حرارت قرار می دهیم و با یک برس گرد آن را روی سرمان می کشیم. این کار هیچ فایده ای ندارد، زیرا مو در معرض حرارت زیاد قرار می گیرد و به درستی حالت نمی گیرد. موهای خود را به آرامی خشک کنید و فاصله مناسب را حفظ کنید. از پایه گردن شروع کنید و خشک کردن مو ها را  با حوصله انجام دهید. این کار را با بخش های کوچک تر مو شروع کنید. در صورت تمایل می توانید از گیره برای تقسیم موهای خود استفاده کنید.

طرز استفاده سشوار

5.      هوای سرد به موها بدهید و با اسپری مو به پایان برسانید.

در مرحله آخر طرز استفاده سشوار هوای سرد را به موهایتان بدهید تا درخشندگی آنها چند برابر شود. برای براق نشان دادن آن ها، می توانید یک سرم ضد موخوره یا اسپری مو نیز اضافه کنید.

نکات خشک کردن مو

  1. سشوار را حداقل 6 اینچ از موهای خود نگه دارید. این کار شما را از سوختن (یا خشک کردن بیش از حد) کوتیکول مو جلوگیری می کند و همچنین به شما فضایی می دهد تا موهای خود را همانطور که می خواهید هدایت کنید.
  2. استفاده طولانی مدت از سشوار به موهای شما آسیب می رساند. سعی کنید گرما را به یک تنظیم متوسط ​​محدود کنید، یا مطمئن شوید که برای بخش‌های خاصی وقت زیادی صرف نمی‌کنید. یک مدل موی کوتاه مدت زیادی طول نمی کشد تا خشک شود، بنابراین شکل و جهتی را که می خواهید موهای خود را تغییر دهید تنظیم کنید و سپس متوقف کنید.
  3. قبل از شروع، در مورد مدل تصمیم بگیرید و اجازه دهید سشوار کار را انجام دهد. با استفاده از حرارت سشوار و برس یا دست موهای خود را در جهت دلخواه حالت دهید. فقط از سشوار به طور تصادفی استفاده نکنید، در غیر این صورت به نظر می رسید که به تازگی از رختخواب بیرون آمده اید! سعی کنید در جهتی که می خواهید موهایتان را خشک کنید.
  4. آیا می خواهید موهایتان صاف تر شود؟ فقط از سشوار استفاده کنید و آن ناحیه را به سمت پایین نشانه بگیرید. حجم بیشتری می خواهید؟!! فقط سشوار خود را به سمت بالا، از ریشه تا نوک، نشانه بگیرید.
  5. هنگامی که جهت یا حالت کلی را که می خواهید برای موهای خود به دست آورید، وقت آن است که از حالت خنک روی سشوار استفاده کنید. یک هوای خنک با بستن کوتیکول، موها را در جای خود قرار می دهد.
طرز استفاده سشوار

جمع بندی

در این مطلب به آموزش طرز استفاده سشوار پرداختیم و یک راهنمای گام به گام برای خشک کردن مو ها ارائه دادیم. همچنین نکاتی را گفتیم که مانع از سوختن مو یا آسیب دیدن آن ها می شود.

به این مقاله امتیاز دهید