قهوه جوش استیل یکی از ضروریات روزمره ما است. بسیاری از ما نمی‌توانیم روزی را تصور کنیم که با یک فنجان قهوه گرم شروع نشود. عطر قهوه به تنهایی می تواند حواس شما را تقویت کند و شما را برای یک روز پرمشغله قبل از نوشیدن اولین جرعه آماده کند. موکا پات یک قهوه ساز دستی هشت ضلعی ایتالیایی است که اسپرسویی با بهترین عطر و طعم به شما تحویل می دهد. این محفظه زیبا که در سال 1933 توسط مهندس ایتالیایی آلفونسو بیالتی اختراع شد، بر فشار ایجاد شده توسط بخار ساده اجاق گاز تکیه دارد که در پایین ترین محفظه جمع می شود و از طریق تفاله های قهوه به سمت بالا می رود. در ادامه این مطلب درباره نحوه درست كردن قهوه با قهوه جوش استیل یا همان موکاپات صحبت خواهیم کرد.

 

آموزش نحوه درست كردن قهوه با قهوه جوش استیل

مرحله 1

آب را از قبل گرم کنید. آب کتری را به جوش آورده و از روی حرارت بردارید. این کار را انجام می دهیم تا دمای  موکا پات خیلی داغ نشود و قهوه پخته نشود و طعم فلز نگیرد.

اسپرسو با موکوپات

مرحله 2

قهوه‌تان را روی قهوه‌ی قطره‌ای آسیاب کنید، تقریباً به اندازه نمک غذا. برای پر کردن سبد فیلتر به مقدار کافی قهوه نیاز دارید که حدود 15 تا 17 گرم (یا حدود 2.5 قاشق غذاخوری) برای یک قابلمه موکا بیالتی 4 فنجانی است.

مرحله 3

آب گرم شده را اضافه کنید و تا خط ته محفظه پر کنید.

مرحله 4

سبد فیلتر را در کف محفظه قرار دهید.

مرحله 5

سبد را با قهوه پر کنید، آن را با پشت انگشت سفت کرده و اطراف سبد فیلتر را با برس پاک کنید.

 

مرحله 6

دو قسمت بالایی و پایینی قهوه جوش استیل را به یکدیگر متصل کنید.

مرحله 7

قهو جوش استیل را روی اجاق قرار دهید، از حرارت متوسط ​​استفاده کنید و مطمئن شوید که دسته در معرض حرارت قرار نگیرد. درب بالایی را باز بگذارید.

موکوپات

مرحله 8

قهوه شروع به بیرون آمدن می کند و صدای پفکی می شنوید و جریان قهوه ای پررنگی را می بینید که به تدریج رنگ آن روشن تر می شود. هنگامی که جریان به رنگ زرد عسلی در آمد، با یک دستگیره موکاپات را از روی منبع حرارت بردارید و درب آن را ببندید.

مرحله 9

ته قهوه جوش استیل را در یک حوله سرد بپیچید یا زیر آب سرد آب بکشید تا استخراج متوقف شود. ما این کار را برای جلوگیری از ایجاد طعم فلزی در قهوه انجام می دهیم. ایده در اینجا این است که مقدار نسبتا کمی قهوه دریافت کنید که بسیار غلیظ و غنی باشد.

مرحله 10

به محض متوقف شدن حباب زدن قهوه، آن را در فنجان بریزید. بسته به سلیقه خودتان ممکن است بخواهید آن را با آب گرم رقیق کنید.

نکات مهم در نحوه درست كردن قهوه با قهوه جوش استیل

نکته ۱) همانطور که آب در محفظه پایین به جوش نزدیک می شود، فشار یک جریان قهوه را به طور پیوسته به داخل محفظه بالایی فشار می دهد. وقتی صدای خش خش و غرغر را می شنوید، باید بدانید که این کار تمام شده است. فورا قابلمه موکا را از روی حرارت بردارید. بگذارید قهوه تمام شود تا به محفظه بالایی برود و سپس با احتیاط (و یک ظرف قابلمه) قهوه خود را بریزید.

نکته ۲ ) برای تمیز کردن موکا پات خود برای استفاده بعدی، هنگامی که محفظه و دسته آن به اندازه ای خنک شد که توانستید آن را بدون دستگیره لمس کنید؛ قسمت بالای دهانه را باز کرده و واشر لاستیکی و صفحه فیلتر را که بالای قیف قرار دارد بردارید. از آب گرم بدون صابون استفاده کنید تا تمام قسمت ها را کاملا تمیز کنید. اگر نمی‌توانید روغن‌های باقی‌مانده قهوه را پاک کنید، از پاک‌کننده‌های مخصوص قهوه استفاده کنید که بدون ایجاد طعم صابونی، باقی مانده‌ها را از بین می‌برد.

نکته ۳ ) درست کردن قهوه می تواند به اندازه انتخاب انواع دانه های مورد علاقه شما شخصی باشد. روش استفاده شده بر قدرت قهوه به دست آمده و محتوای کافئین آن تأثیر می گذارد. روش‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد: سیستم‌های قهوه قطره‌ای نمادین، نوشیدنی‌های مد روز، کیوریگ‌های تک فنجانی سریع و آسان و فرنچ پرس مورد نیاز برای صبر. در مقایسه، قهوه قهوه جوش استیل کمی قدیمی به نظر می رسد، اما در عصر قهوه امروز احیا شده است.

موکوپات مشکی

جمع بندی

دستگاه قهوه جوش استیل کتری با محفظه های جداگانه برای آب و تفاله قهوه است. بیشتر مردم آن‌ها را با کمپینگ مرتبط می‌دانند، زیرا این دستگاه به همان اندازه که روی اجاق گاز کار می‌کند، روی آتش کمپ نیز کار می‌کند. قهوه جوش استیل های امروزی به روش‌های پخت بر پایه شعله محدود نمی‌شوند و مدل‌های برقی آن را آسان‌تر از همیشه می‌کنند. قهوه جوش استیل ها دو محفظه دارند: یک محفظه پایین برای آب و یک قسمت بالایی با یک سبد برای قرار دادن دانه های آسیاب شده قهوه. همان طور که آب گرم می شود، از طریق یک لوله عمودی عبور می کند که از روی تفاله های قهوه می گذرد و عصاره آن را به شکل اسپرسو خارج می کند. در این مطلب به بررسی نحوه درست کردن قهوه با قهوه جوش استیل پرداختیم. توجه داشته باشید که هر گاه صدای موکاپات درآمد، بدین معنا است که باید آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید که بقیه اسپرسوی باقی مانده خودش خارج شود. این کار کمک می کند که قهوه طعم فلز نگیرد.

 

 

به این مقاله امتیاز دهید