سطح کورتیزول با زمان مصرف قهوه ارتباط مستقیم دارد. مقصود از کورتیزول فقط هورمون استرس نیست علاوه بر این با میزان هشیاری جسم نیز رابطه دارد. برای آن که در روز شاداب و سر حال باشید بایستی قهوه تان را بین ساعات ۹:۳۰ الی ۱۱:۳۰ مصرف کنید. در حقیقت مناسب ترین و بهترین زمان مصرف قهوه ساعت ۱۰:۳۰ صبح است. زیرا در این تایم سطح کورتیزول در پایین ترین میزان خود قرار دارد. چنان چه به جز موقعی که سطح کورتیزول کم است قهوه مصرف کنید، بدنتان در برابر کافئین ایستادگی نشان داده و میزان انرژی و هشیاری افزونتری که کسب می‌کنید را اتلاف می کنید. بین ۱۲ ظهر تا ۱ بعدازظهر و ۵:۳۰ تا ۶:۳۰ غروب هم ساعاتی از طول ‌روز هستند که سطح کورتیزول بدن افزایش می یابد. پس در این ساعات از مصرف قهوه و هر نوع نوشیدنی کافئین‌دار دیگر پرهیز کنید. اگر قصد خرید قهوه ساز  فلاویا را دارید پشنهاد می کنیم به وب سایت flavia.ir مراجعه نمایید.

بهترین زمان مصرف قهوه برای لاغری

همان گونه که اطلاع دارید، بااهمیت ترین عنصر تاثیرگذار در قهوه کافئین است که بر بالا رفتن انرژی بدن و برطرف شدن خستگی اثراتی دارد. کافئین و اسید کلروژنیکی که در دانه های قهوه وجود دارد، سوخت‌وساز بدن را بالا می برد و به سوختن چربی های بدن کمک می‌کنند. با این وجود، در صورتی که جنب و جوش کافی نداشته باشید، خوردنی های چرب و شیرین را کنار نگذارید و میزان کالری روزمره خود را تنظیم نکنید، مصرف قهوه به‌ تنهایی موجب لاغری شما نخواهد شد. قهوه در صورتی که تلخ و بدون شکر مصرف شود، کالری اندکی دارد و به لاغر شدن فرد کمک کننده است، پس اضافه کردن شکر، شیر یا خامه کالری آن را بسیار زیاد افزایش می دهد.

بهترین زمان مصرف قهوه

بهترین زمان خوردن قهوه برای بیدار ماندن

کافئین موجود در قهوه از فعالیت یک ماده شیمیایی به اسم آدنوزین پیشگیری می‌کند. آدنوزین (Adenosine) با متصل شدن به گیرنده‌های ویژه خود احساس رخوت و کسلی را در فرد به وجود می آورد. کافئین با تصرف این گیرنده‌ها موجب اخلال در فرایند خواب می‌شود.

پس آشامیدنی های کافئین‌ دار مانند قهوه را یک ساعت پیش از خوابیدن مصرف نکنید. چون تایمی که از اثرگذاری کافئین کم و تاثیرش کم‌رنگ می‌شود، تایمی حدود سه الی پنج ساعت به طول می انجامد. همچنین هشت الی چهارده ساعت طول می کشد تا همه اثرات کافیئن از بدن بیرون رود. بنابراین مصرف قهوه در ساعات پایانی روز و چند ساعت پیش از خواب موجب خواهد شد تا فرد در خوابیدن گرفتار معضل شود. گفتنی است مطابق با بعضی از پژوهش ها کافئین می‌تواند به خواب آسان شما نیز کمک کند. برای نوشیدن قهوه پیشنهاد می کنیم قهوه ساز فلاویا را امتحان کنید.

بهترین زمان مصرف قهوه در بدنسازی

افرادی که تمرینات ورزشی دشواری را در برنامه روزمره شان انجام می دهند و به صورت روتین در روز به یک ساعت پیاده‌روی سریع عمل می کنند، ترجیح می دهند پس از ورزش قهوه مصرف کنند. هر چند که یک فنجان قهوه پس از ورزش شما را شاداب می سازد، ولی اثری بر سوخت و ساز کالری ندارد.

در حقیقت می توان پیش از آغاز حرکات ورزشی یک فنجان قهوه بدون شکر میل کنید. اساسی ترین اثر مصرف قهوه پیش از ورزش این است که به شما کمک می‌کند تا سوخت و ساز کالری بیشتری داشته باشید. کافئینی که در قهوه موجود است موجب بالا رفتن ترشح هورمون کورتیزول می گردد، بنابراین انرژی بالاتری جهت انجام تمرینات خواهید داشت. پژوهشی بر روی اثر مصرف قهوه پیش از ورزش صورت پذیرفت و در آن معلوم شد، افرادی که قهوه می نوشند، تایم بیشتری فعالیت ورزش دارند و باتاخیر خسته می شوند. گروه تولیدی فلاویا با بهره گیری از تجربیات و تخصص مهندسان این حوزه گام بزرگی در عرصه تولید انواع قهوه ساز و سشوار فلاویا برداشته است.

بهترین زمان مصرف قهوه سبز

در صورتی که برای پایین آمدن وزن قصد دارید، قهوه سبز مصرف کنید می توانید آن را ۱۰ دقیقه پیش از غذا میل کنید. به منظور کاهش وزن پرسرعت تر می توانید قهوه سبز را بلافاصله بعد از غذا میل نکنید، زیرا می تواند موجب مسمومیت غذایی گردد.

بهترین زمان مصرف نسکافه

میزان هورمون کورتیزول در جسم از زمانی که از خواب برمی خیزید شروع به بالا رفتن می کند؛ بنابراین چنان چه مناسب ترین تایم نوشیدن قهوه خود را در زمان صبحانه یا در راه رفتن به محل کار قرار دهید، بیشینه ترین بهره را از آن نمی برید و امکان دارد برای خودتان استرس بدون علت ایجاد کنید.

به همین ترتیب، چنان چه مناسب ترین تایم نوشیدن قهوه خود را موقع ناهارتان مشخص کنید، اثر قهوه محدود می‌شود؛ زیرا در این تایم میزان کورتیزول‌ خون بالا است.

با وجود آن که از میزان کورتیزول در بعدازظهر کاسته می‌شود، اما مصرف قهوه در این موقع هم فکر خوبی نیست. کافئین در جسم نهایتا تا ۱۲ ساعت برجای می ماند و می‌تواند موجب بی خوابی گردد؛ این بی‌خوابی خودش یک دلیل بااهمیت جهت به وجود آمدن استرس و عامل ویران ساز اکید برای سلامتی است.

بعد از خوردن قهوه چه بخوریم؟

یکی از اساسی ترین قواعد مصرف قهوه اصیل، این است که پس یا پیش از آن یک لیوان آب سرد میل کنید. علت استفاده از آب سرد این است که دهان تان را به طور کامل پاکسازی کنید تا چیزی بر مزه اصیل قهوه اثر نداشته باشد.

بعد از خوردن قهوه چه بخوریم؟

مصرف قهوه در روز

با توجه به پژوهش های علمی و دیدگاه پزشکان متخصص استفاده از قهوه برای یک فرد سالم و نرمال در یک روز می تواند چهار الی پنج فنجان باشد. این میزان موجب پایین ترین خطر مرگ زودرس و موجب کاسته شدن خطر بیماری های گوناگون مشترک که صدها میلیون نفر از مردم با آن مرتبط هستند.

جمع بندی

با توجه به مطالب بیان شده بهترین زمان مصرف قهوه می تواند یک ساعت پس از بیدار شدن باشد که این زمان در تمام افراد متفاوت است. به طور متوسط می توان ساعت 9.30 الی 11.30 را بهترین زمان مصرف قهوه دانست. از آنجایی که قهوه خواص بسیار زیادی دارد بیشتر افراد خواهان آن هستند تا بدانند بهترین زمان مصرف قهوه چه تایمی در طول روز است.

به این مقاله امتیاز دهید