قهوه یک نوشیدنی بسیار جذاب و پر طرفدارن در جهان و ایران می باشد و افراد زیادی را ترغیب کرده است که از قهوه ساز های کپسولی  استفاده کنند به این دلیل که این قهوه ساز ها بسیار پرکاربرد بوده و ریخت پاش اضافی نیز ندارند. در این مقاله به این که قهوه ساز کپسولی چیست و ویژگی های قهوه ساز کپسولی می پردازیم. همچنین در ادامه به این که قیمت قهوه ساز کپسولی چقدر است؟ و همچنین به اینکه چه نکاتی در زمان خرید قهوه ساز کپسولی باید رعایت نمود می پردازیم. اگر قصد خرید قهوه ساز فلاویا را دارید پشنهاد می کنیم به وب سایت flavia.ir مراجعه نمایید.

قهوه ساز کپسولی چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از ابداعات خوب در دستگاه های قهوه ساز می توان محفظه سرو تکی قهوه نام برد . این محفظه ها می توانند یک فنجان قهوه را سریع ترین از قبل و به آسانی تهیه کنند. کپسول قهوه و پد قهوه دو نمونه از این محفظه ها هستند. در ادامه به این که کاربرد این کپسول قهوه ها چیست می پردازیم. کپسول قهوه محفظه سرو تکی قهوه می باشد که برای تهیه قهوه نیازی به اندازه گیری و تمپ و غیره نیست این کپسول ها دارای اشکال مختلفی هستند که بنا به شرکت تولید کننده قهوه ساز کپسولی مثل نسپرسو، دولچه گوستو و غیره متفاوت هستند.

قهوه ساز کپسولی

پد قهوه نیز یکی از انواع محفظه های سرو تکی قهوه می باشد. اما امروزه به دلیل استقبال گسترده مردم از کپسول قهوه و خرید قهوه ساز کپسولی نقش استفاده از پد قهوه نیز کمتر شده است. حتی پیش بینی شده است که پای، کاکائو و … نیز در آینده به صورت کپسولی ارائه شود. محتویات داخل این کپسول ‌های قهوه، پودر قهوه تازه و آسیاب شده است. این کپسول‌ ها دارای رایحه فراوان و کیفیت مناسب هستند که در زمان تهیه آن دقت بالایی شده است. تا زمانی که بدنه کپسول قهوه هیچ آسیبی ندیده باشد رایحه و تازگی قهوه نیز حفظ می‌ شود و این به خاطر ساختار منحصر به فرد کپسول‌ های قهوه می باشد. ساختار منحصر به فرد کپسول‌ ها از تکنولوژی بالایی برخوردار می باشد در حالی که جنس آنها تماما پلاستیک است. به دلیل جنس و تکنولوژی بالای این ساختار در برابر هوا کاملا عایق می ‌باشند.

ساختار کپسول نسپرسو چگونه است؟

ساختار جنس کپسول قهوه نسپرسو جنسی پلاستیکی دارد. در بالای این کپسول غشای پلاستیکی و محکمی وجود دارد.در زیر این لایه پلاستیکی و مشبکی قرار گرفته که روزنه های نسبتا درشتی برای عبور آب از آنها است. در زیر این لایه مشبک، ترکیب پودر قهوه است بعد از پودر قهوه لایه‌ی مشبک دیگری با روزنه‌های بسیار ریز وجود دارد که قهوه پس از ترکیب با آب از این روزنه‌ها عبور کرده و به فنجان وارد می‌شود. در آخر همه اینها  درون یک لایه محفظه ای بسیار محکم و فوق عایق قرار گرفته که از 8 لایه مختلف نشکیل شده است. همه این عوامل دست به دست یکدیگر می ‌دهند و کیفیت و تازگی قهوه را به خوبی حفظ میکنند.

به دلیل حساسیتی در ساخت این محصول وجود دارد کیفیت آن نیز بالا می باشد و از مواد اولیه مرغوب و باکیفیتی در تولید آن استفاده شده است. به این دلیل که اگر ساختار بدنه کپسول کیفیت مناسبی نداشته باشد دیگر عایق مناسبی نمی باشد و قهوه داخل آن نیز کیفیت خود را از دست می دهد. کپسول های نسپرسو معمولاً 5 گرم وزن دارند که برای یک قهوه اسپرسو مناسب است.

چند نکته در مورد کپسول قهوه

  • کپسول قهوه نیز تاریخ انقضا دارد این تاریخ انقضا به معنی این که فاسد شده یا سمی می شود نیست بلکه برای استفاده مناسب در بهترین زمان ازاین قهوه است.
  • کپسول قهوه دارای انواع بسیار زیادی است که شرکت های مختلفی نیز آن را تهیه می کنند شرکت نسپرسو یکی از معروف ترین و با کیفیت ترین آنها می باشد.
  • کپسول قهوه به منظور سهولت در تهیه قهوه مصرفی و جلوگیری از ریخت و پاش ‌های اضافه صورت می‌پذیرد.

قهوه کپسولی دولچه گوستو

کپسول های دولچه گوستو حاوی مقداری پودر قهوه (حدود 7 گرم) است که اولین تفاوت کپسول های این دو شرکت می باشد. فقط باید توجه داشته باشید که برای استفاده از این کپسول ها حتما باید از قهوه ساز کپسولی دولچه گوستو استفاده کنید و نمی توانید از دستگاه قهوه ساز کپسولی دیگری استفاده کنید. لازم به ذکر است که اگر قصد خرید سشوار فلاویا را دارید می توانید به وب سایت فلاویا مراجعه نمایید.

ویژگی های این دستگاه

تعداد افرادی از به دلیل راحتی و سریع بودن این دستگاه های قهوه ساز به صورت کپسولی به سمت آن کشیده شده اند هر روز رو به افزایش می باشد. در حال حاضر دستگاه های زیادی وجود دارد که قهوه ساز به صورت کپسولی نیز هستند و می توانند از آن نیز استفاده کنند. برای تهیه قهوه با کپسول قهوه نیاز به دستگاه کپسولی دارید و فقط با چنین دستگاه هایی قادر به تهیه قهوه کپسولی خواهید بود. اما شاید یکی از مشهورترین نام قهوه ساز کپسولی در بین اینها، نسپرسو باشد. در زیر به معرفی تعدادی از  ویژگی های قهوه ساز کپسولی می پردازیم.

دستگاه قهوه ساز کپسولی برای تولید یک فنجان قهوه با کیفیت عالی از یک کپسول که نوعی پوسته محافظ بزرگ قهوه است استفاده می کنند. شما فقط کپسول انتخابی خود را درون دستگاه جا گذاری کنید، از مقدار آب لازم موجود در دستگاه مطمئن باشید سپس دکمه شروع را زده و صبر می کنید تا دستگاه یک فنجان قهوه با میل خودتان را برای شما آماده کرده و نوش جان کنید. در واقع برای استفاده از کپسول قهوه کافی است آن را در دستگاه مورد نظر قرار داده و دکمه دستگاه را بفشاریم.

از آنجا که دستگاه قهوه ساز کپسولی آب گرم را بر روی کپسول قهوه سرازیر می کند کمتر از یک دقیقه  اسپرسو دلخواهتان را درون فنجان شما تخلیه می کند. قبل از دم کردن، می توانید اندازه فنجان و کپسول قهوه را انتخاب کنید که می خواهید چه طعم و غلظتی از اسپرسو را داشته باشید.. همچنین، از یک قهوه ساز به صورت کپسولی می توانید برای ساخت کاپوچینو هم استفاده می شود، اما شما نیاز به اضافه کردن یک کف ساز شیر برقی جداگانه به کیت قهوه خود دارید.  در رابطه با لاته و کاپوچینو، لازم به توضیح است که معمولا یک کپسول حاوی شیر در کنار کپسول مورد نظر در بسته بندی ِ آن قرار دارد. زمانی که قصد تهیه لاته یا کاپوچینو را داریم، باید طبق دستور العمل دستگاه، هر دو کپسول را استفاده کنیم تا نوشیدنی مورد نظر به دست آید. البته این مورد را بیشتر در بین کپسول قهوه دولچه گوستو می توان یافت.

قهوه ساز کپسولی

قیمت قهوه ساز های کپسولی

برای نحوه قیمت گذاری این دستگاه های قهوه ساز که به صورت کپسولی هستند باید به نکاتی مثل تنظیمات خاموش شدن به‌صورت خودکار ، وزن دستگاه، ابعاد، جنس بدنه، ظرفیت مخزن، انواع کپسول قهوه، فشار بخار و حتی ظاهر دستگاه توجه داشت. در زیر به قیمت قهوه ساز کپسولی و ویژگی های قهوه ساز کپسولی می پردازیم:

اسپرسوساز نسپرسو لاتیسیما تاچ جدید؛ دارای فیلتر آب می باشد، کاپوچینو می سازد، کف شیر تولید می کند. انواع کپسول ها را شامل می شود و بعد از 9 دقیقه، به صورت خودکار خاموش می شود و بعد از آن تا 30 دقیقه قهوه را گرم نگه می دارد و قیمت آن نیز حدودا 11 میلیون تومان می باشد. همچنین مناسب برای لیوان‌ های در اندازه‌ی کوچک و بزرگ نیز می باشد.

اسپرسوساز نسپرسو مدل Essenza Mini Magimix به همراه کف شیر ساز ؛ فضای کمی از آشپزخانه شما را اشغال می کند و دو سایز فنجان را برای استفاده  می توانید استفاده کنید. به همراه این محصول یک دستگاه کف شیر ساز Aeroccino 3 ارائه می گردد. جنس بدنه دستگاه از استیل ضد زنگ می باشد. وزن آن نیز 230 گرم است و نوشیدنی‌ های قابل تهیه توسط این دستگاه اسپرسو ، لانگو است . قیمت حدودی دستگاه نیز 6 میلیون تومان است.

اسپرسوساز نسپرسو مدل Magimix ؛ این دستگاه قابلیت تولید کف شیر را دارا می باشد و نوشیدنی های که توسط این دستگاه  می توانید آماده نمائید اسپرسو می باشد. مجیکمیکس  دستگاهی ساده ولی پرکاربرد می باشد کافی است کاربر پس از گذاشتن لیوان خود زیر خروجی و قراردادن کپسول دلخواهش داخل دستگاه، کمی منتظر باشد تا قهوه با طعم موردنظرش آماده شده و داخل لیوان کوچک سرازیر شود. کار با این دستگاه بسیار ساده است؛ تنها باید مخزن آب پشت دستگاه، به میزان کافی آب داشته باشد و کپسول‌های دلخواه نسپرسو در دسترس باشند. قیمت حدودی دستگاه قهوه ساز کپسولی نسپرسو مجیکمیکس حدود 3.500.000 تومان می باشد.

قهوه سازهای کپسولی دولچه گوستو کروپس؛  کشور سازنده این دستگاه آلمان است وزن آن حدود 240 گرم است. انواع نوشیدنی ها کاپوچینو ، ماکیاتو لاته ، کاکائو ، کافه ریه ، کافه کرم ، اسپرسو ، قهوه ، نوشیدنی های سرد با این دستگاه قابل تهیه می باشد. قیمت حدودی دستگاه نیز 6 میلیون تومان می باشد. اگر جزو اشخاصی هستید که هر روز چند دفعه میل به خوردن قهوه دارید و وقت کمی هم برای درست کردن آن دارید. باید بگویم که داشتن دستگاه قهوه ساز های کپسولی دلمونتی برای شما ضروری است. امروزه با توجه به کمبود وقت و نداشتن زمان کافی اکثر شرکت ها اقدام به تولید وسایل کمکی در منزل کرده اند که به کمک افراد آمده و زندگی را بسیار راحت کرده اند.

از جنس استیل و پلاستیک ساخته شده که جلوه بسیار شیک و چشم گیری به دستگاه بخشیده است. این قهوه ساز کپسولی دارای سیستم کنترل دمای خروجی قهوه می باشد. از طریق صفحه نمایش لمسی می توانید تنطیمات دلخواهتان را وارد کنید. دارای طراحی بسیار زیبا و مدرن است شکل و شمایل این قهوه ساز جلوه ای بسیار متفاوتی به آشپزخانه شما می دهد. قیمت حدودی دستگاه نیز 2میلیون 500 هزار تومان می باشد.

خرید دستگاه قهوه ساز

در زیر به صورت اختصار 5 نوع از کپسول های نسپرسو برای انتخاب و خرید قهوه ساز کپسولی نسپرسو عنوان نموده ایم:

  • کپسول رستتریتو ( Ristretto )
  • کپسول آرپجیو (Arpeggio )
  • کپسول رم (Roma)
  • کپسول لیوانتو (Livanto)
  • کپسول ولوتو (Volluto)

کپسول قهوه اسپرسو

پسول قهوه اسپرسو، یکی از سریع ترین راه های تهیه قهوه است. با کمک دستگاه های کپسولی که سازگار با برندهای مختلفی از کپسول قهوه اسپرسو هستند ، بی دغدغه می توان اقدام به خرید این دستگاه های قهوهس از کپسولی کنید. در حالی که با خرید دستگاه های خاص که فقط با کپسول های اختصاصی برند خودشان کار می کنند؛ احتمال بلا استفاده ماندن دستگاه وجود دارد. از بهترین برندهای کپسول قهوه اسپرسو می توان موارد زیر را نام برد:

  1. نسپرسو
  2. دولچه گوستو
  3. کافه لوکس
  4. مزتا

جمع بندی

در این مقاله قصد داشته ایم که بهترین ویژگی های قهوه ساز کپسولی را برای شما معرفی کنیم و این که چه مارک های کپسول قهوه ارائه می دهند و چه ویژگی هایی دارند. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

به این مقاله امتیاز دهید