پس از خرید آون توستر و بازکردن آن و قبل از شروع کار با دستگاه باید به نکات اساسی توجه کرده ، طرز استفاده از آون توستر را یاد بگیریم و اقداماتی را انجام دهیم. ابتدا قسمت های جداشدنی توستر را بشویید و سطوح داخلی توستر را تمیز کنید. فراموش نکنید که دستورالعمل های دستگاه را بخوانید. نحوه کار با تمام دکمه های دستگاه را یاد بگیرید. ظرفیت دستگاه را بررسی کنید و ظروف با اندازه مناسب تهیه کنید. هنگام استفاده برای اولین بار، برای از بین بردن بوی نامطبوع، دستگاه را به مدت 30 دقیقه با درب باز روشن کنید. حتی اگر نیازی به استفاده از دستگاه نداشته باشیم، باید عملکرد آن را بررسی کنیم. زیرا در صورت بروز مشکل باید آون توستر را تعمیر و قطعات آن را تعویض کنیم. بسته به دیجیتال یا آنالوگ بودن دستگاه، توستر ممکن است کلیدها و برنامه های پخت متفاوتی داشته باشد. به طور کلی همه دستگاه ها دارای سه برنامه پخت «سرخ کردن»، «پخت» و «نان تست» هستند.

طرز استفاده از آون توستر

سرخ کردن

برنامه روست توستر برای تهیه وعده های غذایی کوچک ایده آل است. این اپلیکیشن به شما این امکان را می دهد که به راحتی غذاهای سرخ شده مورد علاقه خود را تهیه کنید. چه بخواهید بیکن را برای یک ساندویچ برشته کنید یا یک مرغ سرخ شده کامل بپزید، اکثر توسترها شما را پوشش می دهند.

آون توستر فلاویا مدل FL-435DS
سشوار-فلاویا
قهوه ساز فلاویا
585,000 تومان

کباب کردن مرحله به مرحله

استفاده از تنظیمات قهوه ای شدن تا حد زیادی به دستور پخت شما بستگی دارد. قبل از قرار دادن گوشت در توستر، باید گوشت، سبزیجات یا هر چیز دیگری را که می خواهید برشته کنید، آماده کنید. هنگام قرار دادن غذا در توستر دقت کنید که سطح غذا به بالای توستر نرسد. در صورت لزوم می توانید فضای قفسه را تنظیم کنید. توستر را حدود 15 دقیقه روی دمای بالاتر (از آنچه در دستور پخت گفته می شود) گرم کنید و تا پایان پخت دما را کم کنید. اگر در حال پختن گوشت هستید، دماسنج گوشت به شما کمک می کند تا پخت غذای خود را بررسی کنید. وقتی غذا به اندازه کافی پخته شد، قبل از سرو اجازه دهید کمی خنک شود. برشته کردن در توستر و در فر معمولی از نظر تئوری یک چیز است. تفاوت اصلی در اندازه ظرف است. با این حال، اگر توستر شما به اندازه کافی بزرگ است، می توانید از آن برای اکثر وعده های غذایی روزانه استفاده کنید.

طرز استفاده از آون توستر

پخت

پارامترهای پخت و پز در توستر بیشتر شبیه فر معمولی است. این حالت معمولاً رایج ترین حالتی است که در توستر استفاده می شود، زیرا می تواند طیف گسترده ای از غذاها را بپزد. هنگامی که یک برنامه پخت انتخاب می شود، توستر از عناصر ذکر شده در زیر برای گرم کردن فر استفاده می کند. از عناصر بالا نیز استفاده می شود، اما با قدرت بسیار کم. برخی از توسترها همچنین می توانند گرمای عناصر پایین و بالایی را به گردش درآورند و شدت گرمایش آنها را کنترل کنند. این به توستر کمک می کند تا دمای داخل محفظه توستر را یکنواخت کند.

پخت و پز مرحله به مرحله

برنامه پخت را روی توستر خود انتخاب کنید. ببینید دستور پخت شما چه دمایی دارد و آن را تنظیم کنید. زمان پخت مشخص شده در دستور پخت را تنظیم کنید. دکمه شروع را فشار دهید تا توستر روشن شود. وقتی توستر داغ شد می توانید ظرف را داخل آن قرار دهید. در فر را ببندید، دوباره چک کنید و تایمر را تنظیم کنید. اگر از اجاق توستر غیر دیجیتال استفاده می کنید، حتما بگذارید حداقل 5 دقیقه گرم شود. وقتی ماهیتابه را داخل توستر می‌گذارید، باید تایمر پخت را تنظیم مجدد کنید، زیرا پیش‌گرم کردن را به عنوان بخشی از فرآیند پخت به حساب می‌آورد.

نان تست

تنظیمات برشته کردن معمولاً برای برشته کردن نان استفاده می شود، اما سایر غذاها را نیز می توان برشته کرد. برای اینکه نان برشته شود، فر باید روی دمای مناسب تنظیم شود. توستر های دکمه ای از دکمه های دما برای تنظیم شدت گرما استفاده می کنند، در حالی که توسترهای دیجیتال معمولا دمایی از پیش برنامه ریزی شده دارند که قابل تغییر نیست. مهم است که قفسه توستر در موقعیت صحیح قرار گیرد. بهتر است هنگام تصمیم گیری به دستورالعمل های دستگاه رجوع کنید، زیرا توستر های مختلف توصیه های متفاوتی دارند. برای تهیه نان تست کامل – به دلخواه – باید شدت فرآیند برشته کردن را تنظیم کنید. تفاوت بین نان تست روشن، متوسط ​​و تیره در زمان است. اگر سطح برشته شدن را مطابق میل خود تنظیم کنید، توستر باید زمان برشته شدن را نیز تنظیم کند.

طرز استفاده از آون توستر

تست کردن مرحله به مرحله

برش های نان را روی توری سیمی قرار دهید و با مراجعه به دستورالعمل قرار دادن توری را در توستر قرار دهید. عملکرد توستر را روی “Toast” تنظیم کنید. اگر یک توستر با دکمه های کنترل دارید، باید شدت گرما را انتخاب کنید. حتی اگر توستر قبل از برشته کردن گرما را توصیه کند، می توانید حرارت را تنظیم کنید. تایمر خود را بررسی کنید مدت زمان لازم برای تهیه نان تست به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله نوع نان مورد استفاده، ترجیحات نان تست. شما می توانید با تنظیمات بازی کنید، نیازی به رعایت دقیق تنظیمات توصیه شده ندارید. یک راه آسان برای تهیه نان کاملا برشته، تنظیم تایمر در اولین استفاده از فر است. توجه داشته باشید که چقدر طول می کشد تا نان به سلیقه شما ترد شود و اطلاعات را برای دفعه بعدی که می خواهید نان تست درست کنید ذخیره کنید.

کباب کردن (برشته کردن یا کباب کردن)

به طور کلی تنظیمات برشته شدن در توستر شبیه گریل است. گرما در داخل توستر به گردش در نمی آید، بلکه از یک طرف، معمولاً از عناصر بالایی پخش می شود. اگر می خواهید روند پخت برخی از غذاها را تسریع کنید، این برنامه عالی است. برش های نازک تر سبزیجات را می توان به سرعت در توستر در حالت “Fry” پخت. همچنین برای آب کردن پنیر عالی است.

پخت و پز مرحله به مرحله

بیشتر توسترها برای استفاده از تنظیمات سرخ کردنی نیازی به گرم کردن ندارند. معمولا توصیه می شود آن را در قفسه بالایی قرار دهید و حتما از تابه ای استفاده کنید که در اثر حرارت آسیب نبیند. هنگام پخت و پز از دستکش های محافظ استفاده کنید زیرا تابه ها و ظروف هنگام کباب کردن بسیار داغ می شوند. اگر متوجه شدید که غذا در این حالت می سوزد، قفسه پایینی را قرار دهید. اگر توستر شما دارای تنظیمات پخت قابل تنظیم است، می توانید آن را برای جلوگیری از پخت بیش از حد تنظیم کنید. به یاد داشته باشید که هنگام کباب کردن، گرما از یک جهت می آید. به همین دلیل، اگر نیاز به پخت دو طرف ظرف دارید، باید آن را برگردانید.

به این مقاله امتیاز دهید