بدون درک درست از دمای مناسب سشوار، به جای حالت دادن به موهای شما، آن ها را ویران می کند. گرمای شدید استفاده شده توسط برخی از ابزارهای حالت دهنده مو می تواند رشته های نازک مو را بشکند و آنها را برای همیشه بسوزاند. بنابراین، آگاهی از معایب و اقدامات ایمنی برای جلوگیری از آسیب، به ویژه برای کاربران آماتور، حیاتی است. در ادامه این مطلب درباره دمای مناسب سشوار صحبت خواهیم کرد.

آون توستر فلاویا مدل FL-435DS
سشوار-فلاویا
قهوه ساز فلاویا
585,000 تومان

دمای مناسب سشوار به چه عواملی بستگی دارد؟

1) بافت مو

بافت یا قطر مو مشخص می کند که موهای شما چقدر در برابر شرایط چالش برانگیز خارجی قوی است و دمای مناسب سشوار باید چه قدر باشد. اگر موهای شما ضخیم است، به این معنی است که سلول های موهای شما دارای تعداد بیشتری از بیرونی ترین لایه های محافظ هستند. این لایه های اضافی از هسته مو در برابر گرما یا هر نیروی دیگری محافظت می کند. بنابراین، موهای ضخیم می توانند به خوبی در برابر گرمای زیاد مقاومت کنند.

دمای مناسب سشوار

از طرف دیگر، موهای نازک دارای تعداد کمتری از بیرونی ترین لایه های محافظ هستند، بنابراین; در برابر دماهای بالاتر مقاومت کمتری دارند.

2) میزان رطوبت

همانطور که می دانیم آب گرما را جذب می کند و شکل عنصری خود را از مایع به بخار تبدیل می کند. اگر پوست سر شما مقدار قابل توجهی روغن طبیعی یا رطوبت تولید می کند، احتمال سوختگی موهای شما کمتر است. رطوبت به عنوان یک پوشش محافظ عمل می کند و از موهای شما در برابر گرمای شدید محافظت می کند.

اگر موهای شما فاقد رطوبت کافی هستند، هنگام حالت دادن به موهایتان نباید آنها را در دمای شدید قرار دهید.

3) سلامت موهای شما

موهای سالم تمایل بیشتری به مقاومت در برابر گرما دارند. در حالی که موهای ناسالم سریعتر می سوزند. اگر موهای شما از قبل در اثر استفاده بیش از حد از وسایل گرمایشی آسیب دیده است، بهتر است تا جایی که می توانید از حالت دادن بیشتر خودداری کنید.

4) وضعیت طبیعی مو و پوست سر شما

برای موهای خشک ژنتیکی، نمی توانید از گرمای زیادی استفاده کنید. هنگامی که موهای شما به طور طبیعی کم آب شده است، بهترین راه برای حالت دادن به گرما است. قرار دادن موهای خشک شده در معرض گرمای شدید ممکن است تارهای شما را در کمترین زمان شکسته، کدر و بی روح کند.

5) محصولات موی مورد استفاده شما

نوع و تعداد محصولات مراقبت از مو که استفاده می کنید مهم است. اگر موهای رنگ شده دارید و نمی خواهید رنگ شما تغییر زیادی کند، قرار دادن آن در معرض گرما ایده خوبی نیست. اینکه آیا می‌توانید گرما دهید یا نه، کاملاً به کیفیت محصولی که استفاده کرده‌اید بستگی دارد.

دمای مناسب سشوار

وجود نرم کننده و شامپو اضافی در طول فرآیند گرم کردن ممکن است کل سبک را خراب کند. بنابراین، مطمئن باشید که از شر محصولات اضافی خلاص شده اید. بهترین راه این است که موهای خود را با یک شامپوی پاک کننده عمیق بشویید تا مواد اضافی تجمع یافته را تجزیه کنید.

6) شرایط پزشکی

در صورت بروز برخی شرایط پزشکی مانند آلوپسی آره آتا و پیگمانتاسیون آلبینو، ابتدا باید با پزشک مشورت کنید. موها اغلب با این شرایط حساس تر هستند، بنابراین عاقلانه است که از قرار گرفتن آنها در معرض گرما خودداری کنید.

شاخص های حرارتی برای دمای مناسب سشوار

برای جلوگیری از سوزاندن موهای خود، باید دمای مناسب سشوار را بدانید.

1) سشوار

سشوارها معمولا بین 80 تا 140 درجه فارنهایت حرارت می دهند. با حداکثر حرارت، می تواند به دمای فوق العاده ای مانند 140 درجه برسد، که برای پختن نه تنها موهای شما، بلکه پوست روی پوست سر شما نیز کافی است. استایلیست‌ها معمولاً پیشنهاد می‌کنند که تنظیم را روی یک تنظیم متوسط ​​تا بالا نگه دارید. موهای شما را سریعتر خشک می کند بدون اینکه آسیب خاصی ایجاد کند.

بین سرعت فن و میزان گرمایی که خشک کن شما تولید می کند رابطه وجود دارد. هر چه سرعت بیشتر باشد موهای شما سریعتر خشک می شود. اگر سرعت فن کم شود، اما حرارت در حداکثر خود باقی بماند، احتمال سوختن موهای شما افزایش می یابد.

اگر وقت اضافی دارید، موهایتان را تا نیمه با سشوار خشک کنید تا آب اضافی آن خارج شود. برای رطوبت باقیمانده، اجازه دهید باقیمانده در هوا خشک شود.

2) فر کننده یا بابلیس

یک ابزار فرکننده مدرن، گزینه‌های گرمای متغیری را برای انتخاب شما خواهد داشت. انتخاب دما به نوع موی شما بستگی دارد. یک اتو استاندارد دارای برد 125 درجه تا 425 درجه فارنهایت است. برای موهای با بافت ضخیم، می توانید به دمای بالا بین 200 تا 300 درجه بروید. در حالی که با موهای با بافت نازک، بهتر است به دلیل حساسیت بالای 200 درجه نروید.

3) اتوهای تخت

صاف کردن موها به حرارت بیشتری نسبت به فر کردن نیاز دارد. بنابراین، اتوهای تخت در مقایسه با اتوهای بیگودی در سطوح حرارتی بالاتری کار می کنند. صاف کننده ها اغلب بین 250 تا 425 فارنهایت کار می کنند. بنابراین، برای هر نوع مو، پیشنهاد می شود که زیر آستانه 300-395 درجه باقی بماند. در غیر این صورت، خود را می سوزانید رشته های زیبا

برای موهای ضخیم تر، محدوده 300 تا 375 ایمن است. در حالی که برای موهای نازک تر، باقی ماندن در دمای زیر 290 درجه فارنهایت ایده آل است. اگر موهای شما به اندازه کافی سالم نیستند یا آسیب دیده اند، دوری از اتوهای صاف بهترین راه حل است.

به گفته برخی از استایلیست ها بالای 451 درجه، موهای شما شروع به آب شدن می کند. بنابراین، دور ماندن از این رقم بسیار مهم است.

جمع بندی

رای هر نوع مو، دمای مناسب سشوار وجود دارد که باید از آن استفاده شود. برای هر نوع ابزار گرمایشی، انتخاب دما به عوامل زیادی مانند جنس مو، بلندی آن، نوع دستگاه و … بستگی دارد.

به این مقاله امتیاز دهید