قهوه اسپرسو از انواع قهوه با شیوه آماده سازی منحصر به فرد است که با توجه به طعم سنگین و کافئین بالای خود، متناسب با سلیقه افراد خاصی است. اسپرسو تنها در 25 ثانیه آماده می شود و دستگاه  آماده سازی مخصوص به خود را دارد. برای سرو اسپرسو از اصطلاحات تک شات یا سینگل و دبل شات استفاده می شود. هر شات اسپرسو معادل 25 الی 30 میلی گرم نوشیدنی است. برای نوشیدن اسپرسو عادات خاصی مانند نوشیدن آب پیش از خوردن قهوع وجود دارد. آماده سازی اسپرسو مانند آماده سازی هر نوع نوشیدنی بر پایه قهوه دیگری، روش ها و جزئیات خاص خود را خواهد داشت که در ادامه به آن ها بیشتر اشاره می کنیم. علاوه بر آشنایی با شیوه های آماده سازی اسپرسو، به شما نکاتی را در خصوص خرید قهوه اسپرسو ارائه می دهیم. اگر قصد خرید قهوه ساز و قهوه ساز فلاویا را دارید پشنهاد می کنیم به وب سایت مراجعه نمایید.

خرید قهوه اسپرسو

خرید قهوه اسپرسو فوری

آماده سازی اسپرسو تا حد زیادی وابسته به دستگاه مخصوص آن است. برای آماده سازی اسپرسو مهم است که آب نزدیک به نقطه جوش با فشار بالا از پودر قهوه بگذرد. فشار و دمای آب و ترکیب پودر قهوه می تواند تاثیرات مستقیمی بر روی طعم و عطر نهایی بگذارد. با توجه به اینکه آماده سازی اسپرسو نیاز به تجهیزات و مهارت دارد، ممکن است بسیاری از افراد ضمن علاقه مندی به این طعم از آماده سازی آن عاجز باشند. خرید قهوه اسپرسو به شکل فوری می تواند یک راه حل بسیار مناسب باشد.

پودر های قهوه اسپرسو در بازار تحت عنوان برند های خاص و همچنین ترکیبات مختلفی در دسترس هستند. طعم این قهوه نمی تواند با یک اسپرسو معمولی برابری کند اما در مدت زمانی کم و بدون دردسر، می تواند رضایت بخش باشد. اگر می خواهید میزان کافئین مصرفی خود را کنترل کنید بهتر است به سراغ پودر اسپرسو فوری با ترکیب دانه های عربیکا بروید.

خرید قهوه اسپرسو کیلویی

اگر مصرف قهوه شما بالا است بهتر است برای صرفه جویی در وقت و هزینه سراغ خرید های کیلویی پودر قهوه بروید. خرید های این چنینی به شما این امکان را می دهد تا ترکیب شخصی خود را بسازید و ازطعم آن لذت ببرید. نکته مهمی که در خصوص قهوه اسپرسو وجود دارد این است که می توان به لطف آن نوشیدنی های بسیاری را آماده نمود. کمک گرفتن از ترکیباتی مانند شیر، خامه، شکلات و مواردی این چنینی به شما برای آماده کردن نوشیدنی های متنوع کمک خواهد کرد.

خرید قهوه لاوانزا

لاوانزا یکی از بهترین و معروف ترین برند های موجود در بازار برای تهیه قهوه اسپرسو است. شما می توانید از انواع فروشگاه های اینترنتی و یا حضوری برای خرید این محصول استفاده کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که شاید یک برند بسیار محبوب باشد اما طعم نهایی آن ممکن است برای بسیاری از افراد همچنان دلنشین نباشد. طعم قهوه به خصوص هنگامی که از ترکیبات گونه های مختلف قهوه صحبت می کنیم، تا حد زیادی وابسته به سلیقه خواهد بود.

خرید قهوه اسپرسو

خرید دانه قهوه اسپرسو

گونه ای از قهوه به نام دانه قهوه اسپرسو وجود ندارد بلکه اگر قرار باشد از دانه های قهوه برای درست کردن اسپرسو استفاده نمود، شیوه های مختلف آماده سازی را در پیش می گیرند. از نمونه این فرایند های آماده سازی می تواند به روست می اشاره نمود. روست می دانه های قهوه در سطوح مختلفی انجام می شود که بهترین سطح آن برای اسپرسو روست دارک مدیوم تا دارک است. هر کسی با توجه به سلیقه خود یک درجه وشدت روست را می پسندد.

پودر قهوه 

هنگامی که می خواهید پودر قهوه اسپرسو تهیه کنید علاوه بر اینکه به شدت روست آن توجه می کنید، دقت داشته باشید که در ترکیبات پودر قهوه از انواع دانه های عربیکا نیز استفاده شده باشد. عربیکا از نمونه دانه های محبوب قهوه است که به وفور کشت می شود. عربیکا با توجه به سطح کافئین خود و ویژگی های مخصوص خود می تواند برای آماده سازی اسپرسو بسیار مناسب باشد. دقت کنید که اگر از پودر قهوه استفاده می کنید، بهترین شیوه برای نگهداری آن استفاده از بسته بندی های کاغذی است. این شیوه سنتی است و می تواند تاثیر بسیار قوی ای بر روی حفظ عطر و کیفیت پودر قهوه داشته باشد.

خرید قهوه موکاپات

برای آماده سازی قهوه اسپرسو علاوه بر کمک گرفتن از دستگاه های جدید اسپرسو ساز می توان از موکاپات ها که ابزار هایی برای آماده سازی قهوه روی گاز و شعله هستند نیز استفاده کنید. این شیوه نیاز به تمرین و مهارت بیشتری خواهد داشت. پودر قهوه اسپرسو استفاده شده در این روش هیچ تفاوتی با پودر های دیگر نخواهد داشت. ایتالیایی ها در زمینه آماده سازی اسپرسو به این روش، حرف های زیادی برای گفتن دارند. اغلب برای تعدیل کردن طعم اسپرسو از شکلات و شکر در حین آماده سازی نیز استفاده می کنند.

اسپرسو یکی از شیوه های آماده سازی قهوه است که هم به کمک دستگاه های مخصوص اسپرسو ساز انجام می شود و هم با کمک موکاپات ها به شکل سنتی تر و البته حرفه ای تر روی شعله. برای اسان سازی روند آماده کردن قهوه اسپرسو می توان به خرید قهوه اسپرسو فوری روی آورد که شاید طعم درجه یک اسپرسو را به شما ندهد اما نتیجه نهایی لذت بخش است. پودر قهوه مخصوص اسپرسو با برند های مختلف، درجه روست های گوناگون و همچنین ترکیبات گونه های مختلف در دسترس خواهد بود. هر شخص با توحه به سلیقه خود می تواند بهترین نوع پودر قهوه اسپرسو را مشخص کند و یا برای خود آماده نماید.

به این مقاله امتیاز دهید