قهوه به عنوان یک نوشیدنی گرم پرطرفدار دارای انواع مختلفی است که این تفاوت از نوع دانه گرفته تا محصول موجود در بازار و نحوه­ی سرو کردن قهوه را شامل می­شود. در این مطلب قصد داریم تا تفاوت قهوه فوری با نسکافه و همینطور تفاوت نسکافه با قهوه را برایتان شرح دهیم. اگر قصد خرید قهوه ساز فلاویا را دارید پشنهاد می کنیم به وب سایت flavia.ir مراجعه نمایید.

انواع قهوه

بهتر است قبل از بیان تفاوت قهوه فوری با نسکافه سیری به انواع قهوه داشته باشیم. ابتدا باید در مورد انواع قهوه بدانید. بهوه عمولا به شکل­های زیر در بازار عرضه می­گردد:

  • قهوه‌های فوری، نسکافه‌، کافی میکس
  • کپسول قهوه
  • دانه­ قهوه‌ها یا آسیاب شده به شکل بسته بندی شده
  • قهوه‌های تازه سبز یا رست شده به صورت کیلویی یا فله

تفاوت قهوه فوری با نسکافه

قهوه فوری و تفاوت قهوه فوری با نسکافه

قدم اول برای درک بهتر تفاوت قهوه فوری با نسکافه آشنایی با قهوه فوری است. قهوه فوری یک نوشیدنی است که از پودر قهوه، گرانول‌‌، طعم­دهنده و… طی روش­های خاص ساخته شده است. قهوه فوری در واقع عصاره تبخیر شده  دانه قهوه دم شده است که دیگر  نیازی به دم کردن یا قهوه جوش ندارد و به محض تماس با آب جوش ماده عطری، رنگی آزاد می‌شود. در نیمه دوم قرن بیستم، انواع قهوه فوری (instand coffee) در بازار اروپا و آمریکا ارائه شد.

قهوه های فوری طبق دو روش تهیه می شود. در روش اول قهوه مایع به صورت غبار ریز در یک هوای بسیار خشک و گرم پاشیده می­شود و با گذشت زمان خشک شده و به صورت پودر در می­آید. در روش خشک کردن به شکل منجد، قهوه مایع به روش تصعید شیمیایی خشک و به شکل پودر قهوه شده که می­تواند به راحتی در آب دوباره حل شود. روش  انجماد در حفظ عطر و طعم و ویژگی ­های قهوه بهتر عمل می­کند. قهوه ساز فلاویا مناسب برای قهوه فوری.

معرفی نسکافه

حال که دانستید قهوه فوری چیست برای قدم بعدی جهت بیان تفاوت قهوه فوری با نسکافه به معرفی نسکافه این نوشیدنی نام آشنا می ­پردازیم. نسکافه ( به انگلیسی : Nescafé ) درواقع نام یک برند قهوه فوری است که برای اولین بار توسط شرکت نستله تولید شده است و به یکی از برندهای معروف و پرطرفدار در دنیا تبدیل شده است.

با ورود بسته ­های نسکافه شرکت نستله به عنوان اولین برند قهوه فوری به ایران، اصطلاح نسکافه میان علاقه­ مندان به قهوه رواج پیدا کرد. به این ترتیب می­توان گفت استفاده از اصطلاح نسکافه به جای قهوه فوری توسط ابداع شد. قهوه نستله برای پاسخگویی به نیازهای افراد مختلف، انواع مختلف قهوه فوری نظیر نسکافه کلاسیک، ردماگ تا نسکافه گلد با درصدهای مختلف کافئین را تولید کرده است. در تهیه نسکافه گلد از روش حرارتی و انجماد استفاده می­شود و طعم ملایم­ تری نسبت به کلاسیک دارد. بنابراین با توضیحاتی که گفته شد به تفاوت قهوه فوری با نسکافه پی بردید. بهتر است بدانید که نسکافه یا قهوه فوری علاوه بر مصرف خانگی در تولید انواع آیس کافی، کاپوچینو، بستنی، کافی میکس، کیک و کلوچه، نان و شیرینی و موارد دیگر صنعت خوراکی مصرف بالایی دارد.

تفاوت قهوه فوری با نسکافه

در مورد تفاوت قهوه فوری با نسکافه چه می دانید؟

بعد از بررسی تفاوت قهوه فوری با نسکافه به فرق بین نسکافه و قهوه می­پردازیم. قهوه معمولی به صورت دانه­ های سبز یا دانه­ های قهوه­ای رست شده هستند که برای استفاده از آن باید آسیاب شده و به روش­های مختلف آماده­ نوشیدن شوند. اما قهوه ­های فوری علی رغم مخالفت ­هایی که در بدو تولید با آن روبه رو بود امروز با پیشرفت فناوری تولید، دیگر فاصله میان‌ کیفیت قهوه و قهوه فوری کمتر شد. با این حال همچنان تفاوت­هایی با هم دارند که در ادامه اشاره می­کنیم؛ قهوه ­های پودری یا آسیاب شده معمولی عطر و طعم خود قهوه را دارا هستند، اما به دلیل شکل فرآروی قهوه فوری تا حدودی عطر و طعم آن تغییر می­کند. گروه تولیدی فلاویا با بهره گیری از تجربیات و تخصص مهندسان این حوزه گام بزرگی در عرصه تولید انواع قهوه ساز و سشوار فلاویا برداشته است.

تفاوت در نوع فرآوری قهوه و نسکافه با یکدیگر حائز اهمیت است. قهوه پودری اغب خالص است و تنها از آسیاب کردن دانه­های قهوه حاصل می شود. به همین دلیل طعم و عطر قوی و تلخی دارد. اما نسکافه ترکیبی از قهوه با موادی دیگر است و عطر و طعم قهوه را ندارد. بسیاری از انواع نسکافه های بسته بندی که با نام کافی میکس شناخته می شوند با پودر شیرخشک، شکر، مواد نگهدارنده، چربی و شکلات، فندق، کارامل یا کاپوچینو ترکیب شده ­اند.

البته قهوه فوری بدون شکر دارای میزان بیشتری قهوه است و به دلیل شکر کم برای بیماران دیابتی، مبتلایان به چربی خون و اضافه وزن مناسب است اما برای افراد که رژیم لاغری دارند توصیه نمی­شود چرا که دارای کالری بالایی هستند.  تفاوت ظاهری قهوه و نسکافه در شکل بسته بندی هم از موارد قابل ذکر است. قهوه فوری به دلیل نوع بسته­بندی به مدت طولانی قابل نگهداری می­باشد. اما پودر قهوه باید در شرایط خاص و در محلی دور از رطوبت، خشک و خنک و در ظرف دربسته نگهداری شود.

فرق دیگر نسکافه گلد با قهوه در درصد کافئین آن است. قهوه معمولی معمولا کافئین بیشتری نسبت به قهوه فوری و نسکافه دارند. قهوه­های فوری اغلب از دانه­های قهوه روبوستا تهیه می­شوند. یکی از مزیت ­های اصلی نسکافه یا قهوه فوری زمان کم مورد نیاز جهت آماده کردن آن می­باشد. قهوه فوری مزیت های دیگری  از جمله سهولت در تهیه ، وزن کم ، فضای کم ، نداشتن تفاله و … را نیز داراست.

جمع بندی

مطابق آنچه در این مقاله گفته شد تفاوت قهوه فوری با نسکافه صرفا معروف بودن نام نسکافه به عنوان یکی از انواع قهوه فوری می­باشد. یا وجود تفاوتهای ظاهری نسکافه با قهوه و همین طور کیفیت و طعم آن، اگر برای تهیه قهوه زمان کافی ندارید نسکافه یا انواع قهوه فوری می­تواند گزینه­ی خوبی برای شما باشد. انواع برندهای قهوه فوری با پیشرفت در ترکیبات تولیدی خود طعم ­های مطبوعی را برای محصول خود ارائه داده اند که تقریبا تمام سلیقه­ها را در برمی­گیرد.

به این مقاله امتیاز دهید