کاپوچینو شکل دیگری از ترکیب اسپرسو و شیر فوم داده شده است که طعمی فوق العاده دارد و برای افرادی که به دنبال تنوع در قهوه روزانه خود هستند بهترین گزینه محسوب می شود. اما همان طور که می دانید این روزها با توجه به تورم کار چندان عاقلانه ای نیست که به صورت روزانه از بیرون کاپوچینو تهیه کنیم. بنابرین خرید یک کاپوچینو ساز خانگی می تواند در هزینه های ما صرفه جویی کند. درادامه این مطلب درباره راهنمای خرید کاپوچینوساز خانگی صحبت خواهیم کرد.

درباره کاپوچینو بدانیم

قهوه اسپرسو حاصل از دستگاه کاپوچینو ساز در واقع روشی برای تهیه قهوه است. با عبور آب نزدیک به نقطه جوش و فشار بخار آب از میان دانه ‌های آسیاب شده قهوه غلیظی در کمتر از ۲۵ ثانیه یک شات یا فنجان اسپرسو تهیه می‌شود. اسپرسو به شکل قهوه‌ای نسبتا غلیظ با درصد کافئین بالا، همراه با خامه ‌ای کرم رنگ بر روی آن تهیه می‌شود و پایه تهیه تعدادی از نوشیدنی‌های دیگر از جمله: موکا، ماکیاتو، آمریکانو، لاته و کاپوچینو است. این روش در اوایل قرن بیستم میلادی در ایتالیا ابداع شد و شهرتی جهانی پیدا کرد. امروزه با تنوع بالایی از برندهای فعال در طراحی و ساخت بهترین اسپرسو ساز از قهوه‌ جوش‌ های ساده گرفته تا موکاپات ‌ها و اسپرسوسازهای برقی برای دم‌ کردن قهوه‌ رو به ‌رو هستیم که هر کدام با قابلیت ‌ها و مزایای ویژه به نیاز قهوه ‌دوستان پاسخ می ‌گویند. کاپوچینو یک نوشیدنی قهوه است که از ترکیب اسپرسو و شیر بخار پز درست می شود. اگر قصد خرید قهوه ساز فلاویا را دارید به سایت https://flavia.ir مراجعه نمایید.

کاپوچینو خانگی

کاپوچینو سنتی ایتالیایی به طور کلی شامل تک شات اسپرسو (یا برخی اوقات دوبل) است که بر روی آن مقدار مشابهی از شیر بخارپز و فوم شیر قرار داده شده است. بسیاری از آمریکایی ها این دستورالعمل را مورد استفاده قرار می دهند و از شیر بخارپز و کفی بیشتری استفاده می کنند تا طعم اسپرسو ملایم تر و مزه غنی تری را داشته باشند. کاپوچینو که خوب درست شده باشد از لحاظ بافت و طعم قوی است و دارای مزه سرزنده قهوه و کمی شیرینی حاصل از قند لاکتوز طبیعی موجود در شیر است. همچنین آن را می توان با شکر، شیره های ساده و سایر افزودنی ها طعم دار کرد. در ایتالیا، کاپوچینو بسیار محبوب است. در ایتالیا کاپوچینو را معمولا در اول صبح به عنوان نوشیدنی همراه صبحانه می نوشند. یا به عنوان انرژی بخش میانه صبح بسیاری از ایتالیایی ها ایده نوشیدن کاپوچینو در بعد از شام را ناخوشایند و ناسالم می دانند و ترجیح می دهند تا اسپرسو را در ساعات پایانی روز مصرف کنند. کاپوچینو را می توان در خانه، کافی شاپ ها یا قهوه خانه ها مصرف کرد. بهترین قهوه ساز فلاویا را از ما بخواهید.

راهنمای خرید کاپوچینو ساز خانگی

قبل از خرید یک دستگاه قهوه ساز فلاویا خانگی، بهتری است به نکات زیر توجه کنیم:
• کاربرد: قبل از خرید و بررسی قیمت ها از خود بپرسید چه انتظاری از یک وسیله مصرفی مانند کاپوچینو ساز خانگی دارم؟ سپس براساس پاسخ که دارید، برند و مدل خود را انتخاب کنید. چه بسا فردی بابت تهیه یک مدل با کیفیت و پیشرفته هزینه زیادی پرداخت کند. اما طبق عادت تمایل دارد یک نوع اسپرسو را بنوشد و چندان تمایلی به نوشیدن کاپوچینو نداشه باشد.
• قیمت: مطمئنا قیمت در انتخاب شما تاثیرگذار است، اما با بررسی جزئیات و مشخصات همه برند ها و مدل ‌ها فارغ از قیمت آن‌ها و در نهایت تطبیق آن با ویژگی‌ های دلخواه، کاپوچینو ساز مورد نظر خود را انتخاب کنید. گاهی اوقات بی ‌اطلاعی از مزیت ‌ها و کارآیی‌ همه مدل‌ های موجود در بازار باعث می‌ شود تا بسیاری از ویژگی ‌ها برای شما پوشیده بماند و مدتی بعد، از خرید خود پشیمان شوید. پس برای تکمیل لذت خرید، آگاهانه و بدون پافشاری بر برندی خاص خرید کنید.
• طراحی و کیفیت ساخت: انواع و اقسام مختلف کاپوچینو ساز در طرح و رنگ ‌های متفاوت در بازار وجود دارد. کاربرد همه آن ها تهیه انواع نوشیدنی برپایه اسپرسو است. اما ابعاد و فضای اشغال شده محصول براساس کاربرد خانگی، محل کار و یا کافه متفاوت و در قیمت مؤثر است. عمر دستگاه به کیفیت بدنه و مواد تشکیل ‌دهنده آن مربوط است پس قبل از تهیه کاپوچینو ساز به وزن، ابعاد، جنس بدنه و در مرحله بعد طراحی و زیبایی دستگاه توجه کنید.

کاپوچینو ساز خانگی

• نوع قهوه مصرفی: قابلیت استفاده دستگاه از دانه قهوه، پودر قهوه و یا کپسول در خرید مؤثر هستند. تهیه اسپرسو با دستگا‌ه‌ های کپسولی آسان‌تر است. اما استفاده از دانه‌های قهوه که در برخی از اسپرسو سازها قابلیت آسیاب دانه‌های قهوه وجود دارد طعم و عطر قهوه بهتر و بیشتر حفظ می‌شود.
• سیستم قطع خودکار: در برخی از دستگاه ‌ها سیستم قطع خودکار وجود دارد که این امکان را می‌ دهد پس از اتمام کار و ریختن مقدار ثابتی اسپرسو داخل فنجان، دستگاه خاموش شود. سیستم شستشوی خودکار این ویژگی در برخی از دستگاه‌ ها وجود دارد که خیال شما را از بابت نظافت دستگاه راحت می‌ کند و به مراتب روی قیمت تأثیرگذار است.
• توان دستگاه و فشار بخار: توان دستگاه کاپوچینوساز در فشار بخار است و قدرت‌ های متفاوتی دارد، بیشترین فشار بخار ۱۵ بار و با قدرت های از ۱۰۰۰ تا ۱۶۰۰ وات در بازار موجود است.

جمع بندی
کاپوچینو تنها در 25 سال اخیر در آمریکا محبوبیت یافته است. در نتیجه، برخی افراد فکر کرده اند که این یک نوشیدنی جدید است. با این حال، قدمت کاپوچینو به صدها سال پیش باز می گردد و مدتی طولانی است که در ایتالیا و جاهای دیگر از آن لذت می برند.

به این مقاله امتیاز دهید