قهوه جوش برقی که به نام پرکلاتور نیز شناخته می شود؛ یک قهوه ساز ساده است که از نیروی جاذبه و بخار برای چرخاندن مداوم آب در تفاله قهوه برای استخراج طعم استفاده می کند. طرفداران قهوه جوش برقی از قدرت دم کردن آن لذت می برند که بیشتر شبیه به قهوه اسپرسو اجاق گاز یا فرنچ پرس است تا قهوه قطره ای. در ادامه این مطلب درباره نحوه استفاده از قهوه جوش برقی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

قهوه با قهوه جوش برقی

نحوه استفاده از قهوه جوش برقی به چه صورت است؟

دو محفظه در داخل یک قهوه جوش برقی وجود دارد که توسط یک لوله کوچک به هم متصل شده اند. هنگامی که گرما اعمال می شود، آب در محفظه پایین می جوشد و از طریق لوله به محفظه بالایی می رود، جایی که از طریق تفاله های قهوه در سبد فیلتر فولادی چکه می کند و به پایین باز می گردد. این فرآیند تا زمانی که بخواهید قدرت دم کردن مورد نظر را بدست آورید تکرار می شود، اگرچه برخی از قهوه جوش برقیهای الکتریکی خود به خود متوقف می شوند.

 

چه مقدار قهوه در نحوه استفاده از قهوه جوش برقی مورد نیاز است؟

در دستور العمل نحوه استفاده ازقهوه جوش برقی  از نسبت قهوه به آب مشابهی با روش های دم کردن مانند قطره استفاده می کنند. اکثر مردم به ازای هر 8 اونس آب، 1 قاشق غذاخوری قهوه استفاده می کنند. شما می توانید این را بر اساس سلیقه خود تنظیم کنید، از قهوه کمتر برای دم کردن ضعیف تر و قهوه بیشتر برای قهوه قوی تر استفاده کنید.

قهوه جوش برقی لیوان مشکی

مراحل نحوه استفاده از قهوه جوش برقی به شرح زیر می باشد:

  1. مقدار قهوه مورد نیاز خود را اندازه بگیرید و آن را درشت آسیاب کنید. قهوه ای که خیلی خوب است می تواند از فیلتر خارج شود.
  2. آب را داخل مخزن بریزید، سپس فیلتر را وارد کرده و قهوه آسیاب شده خود را داخل آن بریزید.
  3. قهوه جوش برقی را به برق وصل کنید و در صورت وجود کلید برق جداگانه، آن را روشن کنید. بلافاصله شروع به گرم کردن آب می کند و باید در دقیقه اول شروع به دم کردن کند.
  4. بعد از حدود 3-6 دقیقه (بسته به مدل و اندازه) چرخه دم کردن به پایان می رسد. بسیاری از پرکلاتورهای برقی چراغی در جلو دارند که به شما می گوید چه زمانی آماده است.
  5. قبل از جدا کردن و تمیز کردن قطعات، قهوه جوش برقی را از برق بکشید و بگذارید خنک شود.

برخی از قهوه جوش برقیهای برقی به شما امکان می دهند طول دم را تنظیم کنید، اما این در مورد همه آنها صدق نمی کند. اگر قهوه شما تلخ است، احتمالا مدت زیادی دم کرده است. با خاموش کردن یا جدا کردن قهوه جوش برقی می توانید دم کردن را زودتر متوقف کنید. این لزوماً به این معنا نیست که شما نیز باید روی آن شناور شوید. فقط یک تایمر آشپزخانه را برای مدت زمانی که می‌خواهید دم کنید، تنظیم کنید،

 

نکات و ترفندهای نحوه استفاده از قهوه جوش برقی

  1. طبق دستورالعمل نحوه استفاده از قهوه جوش برقی دستی استفاده می کنید، دمای آب را به تدریج افزایش دهید و پس از شروع دم کردن، حرارت را کم کنید. می توانید این کار را با پایین آوردن سطح شعله روی اجاق گاز، یا با جابجایی آن از شعله های آتش بر روی آتش انجام دهید. کنترل دما از استخراج بیش از حد که می تواند منجر به طعم تلخ شود جلوگیری می کند.
  2. اطمینان حاصل کنید که پرکلاتور خود را بیش از حد پر نکنید. اگر این کار را انجام دهید، ممکن است سرریز شده و محیط را کثیف کند. بیشتر قهوه جوش برقیها یک خط پرکننده در داخل دارند که حداکثر ظرفیت آب را به شما می گوید.
  3. صرف نظر از جایی که در حال دم کردن هستید، سطح حرارت متوسط ​​با دستگاه قهوه جوش برقی بهترین است. شما نمی خواهید قهوه به جوش بیاید، زیرا می تواند قهوه را داغ کند و طعم تلخ و سوخته ای ایجاد کند. دمای ایده آل برای دم کردن قهوه حدود 195 درجه فارنهایت تا 205 درجه فارنهایت است که کمی کمتر از دمای 212 درجه فارنهایت لازم برای جوشاندن آب است. از سوی دیگر، اگر درجه حرارت بسیار پایین بیاید، قهوه ممکن است کم عصاره و ضعیف شود. به همین دلیل است که استفاده از دستگاه قهوه جوش برقی دستی می تواند مشکل باشد – حفظ دمای صحیح آب به عهده شماست.
  4. اگر می خواهید از بهترین طعم اطمینان حاصل کنید، یک دماسنج می تواند گزینه خوبی برای آزمایش دما در حین دم کردن باشد. می توانید دماسنج های گیره ای را در فروشگاه های لوازم آشپزخانه پیدا کنید. در صورت امکان به دنبال یکی با ساقه بلند باشید تا در حین آزمایش دمای آب از سوختن بخار خودداری کنید.

 

جمع بندی

قهوه جوش برقی که از نیروی جاذبه و بخار برای چرخاندن مداوم آب در تفاله قهوه برای استخراج طعم استفاده می کند؛ در میان طرفداران قهوه، به اندازه اسپرسو ساز محبوب است. نوع قهوه و نحوه آسیاب کردن دانه ها تاثیر بسیار زیادی در طعم و عطر قهوه دارد. با این حال دنبال کردن مرحله به مرحله نحوه استفاده از قهوه جوش برقی که در این مطلب بررسی شد، ضروری است. در دستور العمل نحوه استفاده ازقهوه جوش برقی  از نسبت قهوه به آب مشابهی با روش های دم کردن مانند قطره استفاده می کنند. اکثر مردم به ازای هر 8 اونس آب، 1 قاشق غذاخوری قهوه استفاده می کنند.

 

به این مقاله امتیاز دهید