برای مدت طولانی ارتباط میان قهوه و دیابت تایید نشده بود، ولی به تازگی احراز شده است که در مدت طولانی، استفاده روزمره پنج الی شش فنجان قهوه موجب کاهش دیابت نوع دو خواهد شد. می توان گفت غالب افراد از قهوه تصویر خوشایندی در ذهن ندارند. در حقیقت، همواره نگاه بدی نسبت به نوشیدن قهوه وجود داشته است، به ویژه زمانی که همراه با عوامل خطرآفرین بیماری های قلبی عروقی مانند، استعمال دخانیات، افت فعالیت جسمی و مواد غذایی نامتعادلانه قرار بگیرد. متقابلا، دو پژوهشی که به تازگی صورت پذیرفته، فواید کافئین در موارد گرفتاری به دیابت غیر وابسته به انسولین را تصدیق می‌کنند. یکی از این پژوهش ها فقط بر روی خانم های کاملا سالم (1361 خانم بین 39 الی 65 سال) صورت پذیرفته است، و سوالاتی راجع به عادات غذایی آنان در 18 سال گذشته سوال شده است، پرسش هایی راجع به: کیفیت سلامتی، استفاده قهوه، ورزش و فعالیت جسمی، استعمال دخانیات و غیره. در آخر پژوهش، 74 مورد تازه که به دیابت مبتلا شده بودند شمارش شد. اگر قصد خرید قهوه ساز و قهوه ساز فلاویا را دارید پشنهاد می کنیم به وب سایت flavia.ir مراجعه نمایید.

قهوه ضد دیابت

نویسندگان فهمیدند که ارتباطی میان خطر ابتلا به دیابت و استفاده قهوه وجود دارد: این خطر 45درصد، 61درصد و 52درصد کاهش پیدا کرده است، به اولویت برای استفاده روزمره تقریبا 3 الی 4 فنجان، 5 الی 6 فنجان و بیش از 7 فنجان قهوه در روز. پس قهوه دربردارنده یک ساختار محافظت کننده در برابر دیابت است، که پیان اثر آن با استفاده 5 الی 6 فنجان قهوه در روز دیده شده است. پژوهش دیگر بر روی جمعیت وسیعی، حاوی 41234 مرد و 84200 زن صورت پذیرفته است. اشخاصی که به دیابت مبتلا هستند و گرفتار سرطان یا بیماری های قلبی نیستند، به صورت منظم تحت نظر قرار گرفته شدند و مقدار استفاده قهو آن ها طی 2 الی 4 سال بر اساس پرسشنامه، مورد سنجش قرار گرفت. در پایان، 1333 مورد دیابت در میان مردان و 4085 مورد در میان زنان درج گردید. در نهایت، این برآمد به دست آمد که  اثر استفاده کافئین چه از راه قهوه، چه از راه آشامیدنی های دیگری که دربردارنده محافظت کننده در مقابل دیابت بوده اند، بر روی خانم ها و آقایان متساوی است.

قهوه مخصوص دیابت

دیابت یک نوع بیماری است که افراد گرفتار شده به آن بایستی به تغذیه و نوشیدنی شان اهمیت بسیار زیادی دهند. آشامیدنی هایی که امکان دارد در استفاده یا عدم استفاده آن تردید وجود داشته باشد قهوه است. پژوهش های متقاعدکننده ای انجام شده که بیان می دارد بالا رفتن سطح استفاده قهوه امکان دارد خطر گرفتاری به دیابت نوع 2 را کاهش دهد. ولی برای افرادی که به دیابت نوع 2 مبتلا هستند قهوه می تواند عارضه های جانبی به دنبال باشد. پژوهشگران دانشگاه هاروارد بیش از 100000 نفر را طی 20 سال مورد بررسی قرار دادند و برآِیند پژوهش هایشان در سال 2014 انتشار یافت. آنها فهمیدند کسانی که میزان استفاده قهوه خود را به بیش از یک فنجان در روز ارتقا دهند 11 درصد کمتر در معرض گرفتاری دیابت نوع 2 قرار گرفتند و کسانی که مقدار استفاده قهوه را به کمتر از یک فنجان در روز کم کردند میزان خطر گرفتاری آنها 17 درصد افزایش یافت. هنوز به صورت کامل معلوم نیست که چرا قهوه چنین تاثیری در گرفتاری به دیابت دارد. گروه تولیدی فلاویا با بهره گیری از تجربیات و تخصص مهندسان این حوزه گام بزرگی در عرصه تولید انواع قهوه ساز و سشوار فلاویا برداشته است.

قهوه سبز و دیابت

سوزاندن چربی های اضافه بدن کار دشواری است؛ به همین علت افراد به طرف مصرف مکمل های کاهنده وزن متمایل می شوند. تا در کمترین تایم ممکن و راحت‌ترین شیوه موجود از دست اضافه وزن خود رهایی پیدا کنند. یکی از این مکمل های لاغری که در حال حاضر به نام آن بسیار زیاد برمی خوریم عصاره قهوه سبز است. همان گونه که از اسم آن معلوم است، این مکمل از دانه های قهوه سبز به وجود می آید. عصاره قهوه سبز نخستین بار توسط “دکتر اوز” در سال 2012 عنوان شد. قهوه سبز خواص بی شماری برای سلامتی دارد و در رابطه با کنترل بیماری‌های متعدد مفید است، ولی در رابطه با تاثیرات آن در لاغری نمی‌توان به صورت قاطع نظر داد. هر چند در مرتبه نخست جهت کاهش وزن به کار برده می شود، قهوه سبز امکان دارد به تنظیم قند خون و بهبود مهارت های شناختی و حافظه در افراد بزرگسال کمک کننده باشد.

قهوه و دیابت نوع 2

استفاده از قهوه میتواند روی افراد گرفتار شده به دیابت نوع 2 اثر مثبت یا منفی داشته باشد. چیزی که افراد مبتلا شده به دیابت مصرف می کنند به صورت مستقیم بر سطح گلوکز خون آن‌ها اثر دارد. پژوهشی صورت گرفته به وسیله مدرسه سلامت عمومی هاروارد اعلام می دارد افرادی که میزان قهوه مصرف شده در روز را به بیش از یک فنجان در مدت دوره 4 ساله افزوده اند در مقایسه با اشخاصی که در نوشیدن قهوه خود هیچ تغییری اعمال نکرده‌اند 11 درصد خطر کمتری در گرفتاری به بیماری دیابت نوع 2 دارند.

قهوه ضد دیابت

پژوهش همچنین فهمیده است اشخاصی که نوشیدن قهوه خود را به بیش از یک فنجان در روز کم کرده اند احتمال گسترش بیماری دیابت نوع 2 را به 17 درصد افزوده اند.

نگارنده پیشرو شیلفا بوپاتیراجو می گوید:

دستاورد ما دستاورد‌های پژوهش های پیشین را تائید می‌کند که اعلام کرده استفاده از قهوه در میزان زیاد به خطر گرفتاری به دیابت نوع 2 خفیف تر ارتباط دارد.

جمع بندی

همان طور که پیش از این بیان شد در قهوه ترکیباتی وجود دارد که در برابر بیماری دیابت مقابله می کند. گفتنی است این تاثیر زمانی اتفاق می افتد که فرد به هیچ یک از انواع بیماری دیابت گرفتار نشده باشد. در صورت ابتلا به دیابت روند کاهش دیابت با تاخیر مواجه می شود.

به این مقاله امتیاز دهید