آیا شما نیز جزو آن دسته افرادی هستید که روز خود را با نوشیدن قهوه آغاز می کنید؟! آیا شما دوست دارید خستگی نیم روزی خود را با نوشیدن قهوه به در کنید؟! آیا هیچ چیز مانند طعم و بوی قهوه در آغاز صبح نمی تواند روز شما را بسازد؟! در نتیجه شما به یک قهوه ساز حرفه ای نیاز دارید تا بتوانید نوشیدنی محبوب خود را درست کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید. همانطور که می دانید امروزه انواع قهوه ساز در بازار موجود هستید و شما می توانید با یک سرچ ساده در اینترنت به لیست کاملی از آنها دسترسی داشته باشد. اگر به لیست خود نگاه کنید، بی شک نام قهوه ساز كمكس را خواهید دید. بهتر است بدانید که این قهوه ساز یکی از پر طرفدارترین قهوه سازها در دنیاست و امروزه در بسیاری از فضاهای مدرن برای درست کردن قهوه از این وسیله استفاده می شود. اگر شما از این قهوه ساز استفاده نمی کنید، شاید پس از خواندن ویژگی ها و مشخصات قهوه ساز كمكس به آن علاقه مند شوید. در ادامه تلاش می کنیم تا اطلاعات بیشتری را در مورد این قهوه ساز در اختیار شما قرار دهیم. کسی چه می داند؟! شاید پس از اتمام این مقاله برای خریدن آن اقدام کنید و به میلیون ها نفری پیوستید که از این قهوه ساز استفاده می کنند. اگر قصد خرید قهوه ساز فلاویا را دارید پشنهاد می کنیم به وب سایت flavia.ir مراجعه نمایید.

فواید نوشیدن قهوه

قبل از آنکه به بیان مشخصات و ویژگی های قهوه ساز كمكس بپردازیم، بهتر است نگاهی به این موضوع داشته باشیم که چرا قهوه به یکی از نوشیدنی های محبوب در سراسر دنیا تبدیل شده است و فواید آن بر سلامتی کدامند! مطالعات متعددی به بررسی اثرات قهوه بر سلامتی پرداخته اند و کارشناسان به این موضوع پی برده اند که قهوه می تواند به عنوان یکی از نوشیدنی های درمانی برای ارتقا سلامتی در نظر گرفته شود. برخی از فواید مهم قهوه به شرح زیر هستند:

  • در قهوه کافئین وجود دارد و کافئین موجود در قهوه به افزایش سطح هورمون نوراپی نفرین و دوپامین کمک می کند. این هورمون ها با افزایش انرژی در بدن مرتبط هستند.
  • قهوه متابولیسم چربی را در بدن بالا می برد و به چربی سوزی کمک می کند.
  • قهوه می تواند خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع 2 را که یکی از بیماریهای مزمن قرن اخیر به شمار می رود، پایین بیاورد.
  • قهوه از بدن در برابر ابتلا به بیماری آلزایمر و زوال عقل پیشگیری می نماید.

بهتر است بدانید فواید قهوه بیشتر از مزایایی است که در اینجا به آنها اشاره کردیم. در نتیجه اگر طبق اصول ( نه بیش از حد) قهوه می نوشید، می توانید خوشحال باشید که از بدن خود محافظت می کنید!

قهوه ساز کمکس

کمکس چیست؟

اکنون که در مورد فواید قهوه صحبت کردیم بهتر است در مورد قهوه ساز كمكس و قهوه ساز فلاویا که یکی از پر طرفدارترین قهوه سازهای دنیاست صحبت کنیم. بهتر است بدانید که بسیاری از افراد این قهوه ساز را قهوه ساز دمی می دانند. یعنی روش استفاده از آن به گونه ای است که دانه های قهوه دم می کشند و همین امر سبب می شود که قهوه طعم بسیار خوشی داشته باشد.

بنابراین، اگر شما جز آن دسته افرادی هستید که دوست دارید قهوه را به صورت دمی و یا قطره ای بنوشید، بی شک انتخاب قهوه ساز كمكس انتخاب بسیار هوشمندانه ای است. کسانی که از این قهوه ساز استفاده کرده اند در بیان نظرات خود به این موضوع اشاره می کنند که قهوه ای که با استفاده از این وسیله درست می شود، به عمق سلول های آنها می رود و حس طراوت عجیبی را در آنها به وجود می آورد!

تاریخچه قهوه ساز كمكس

همانطور که می دانید هر وسیله ای از وقتی که تولید می شود تا زمانی که به وسیله ای محبوب در میان مشتریان تبدیل می شود راه پر پیچ و خمی را طی می کند. این راه پر پیچ و خم و حتی گاهی پر از چالش به موفقیت وسیله و ماندگاری نام آن در ذهن مشتریان کمک می کند. ایده ساخت قهوه ساز كمكس به دهه 90 میلادی باز می گردد و دانشمند آلمانی افتخار ساخت آن را دارد. لازم به ذکر است که اگر قصد خرید سشوار فلاویا را دارید می توانید به وب سایت فلاویا مراجعه نمایید.

این دانشمند که پیتر شلمبوم نام دارد، این قهوه ساز را اختراع کرد و پس از آن به شهر ماساچوست در آمریکا رفت تا شرکت خود را به نام کمکس راه اندازی کند. با توجه به این موضوع که آمریکایی ها از جمله افرادی هستند که قهوه زیادی را در طول روز می نوشند، استفاده از این وسیله به زودی مورد توجه قرار گرفت و روزنامه نیویورک تایمز، که معتبرترین روزنامه آمریکایی و حتی جهانی است، از این وسیله به عنوان یکی از بهترین اختراعات قرن اخیر یاد کرد. همین امر سبب شد استفاده از این قهوه ساز مورد توجه قرار گیرد و به زودی قهوه ساز كمكس به کالایی محبوب در سراسر دنیا تبدیل شد!

توجه به نظر مشتریان رمز موفقیت کمکس!

پس از آن شرکت کمکس ارسال انواع قهوه ساز خود را به سراسر دنیا آغاز کرد. یکی از دلایلی که سبب موفقیت این برند در سطح جهانی شد توجه آن به نظرات مشتریان بود. کمپانی کمکس نظراتی را که از فروش محصولاتش در سراسر دنیا دریافت می کرد در ساخت محصولات مدرن تر به کار می برد و بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که این امر سبب شد قهوه ساز كمكس به محصولی فراموش نشدنی در قرن بیست و یکم تبدیل شود!

مشخصات ظاهری قهوه ساز كمكس

آیا شما اغوا شده اید و دوست دارید این قهوه ساز را سفارش دهید. پس بهتر است قبل از سفارش ابتدا اطلاعاتی در مورد ظاهر آن داشته باشید. ظاهر آن نقش بسیار مهمی در خوش طعم شدن قهوه ای دارد. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم این قهوه به صورت دمی یا قطره ای ساخته می شود که ظاهر آن بدین شکل است:

  • در قسمت انتهایی قهوه ساز گوی نسبتا پهنی است که قهوه نهایی در آن ریخته می شود و آماده نوشیدن است.
  • در قسمت بالای قهوه درب ورودی قرار دارد که فیلتر در آن قسمت قرار داده می شود.
  • قسمتی که قهوه از درب به داخل گوی انتهایی برود باریک است. در مدل های قدیمی این قهوه ساز از یک تسمه چرمی برای پوشش آن استفاده می شد ولی نمونه های مدرن آن فاقد این تسمه است.

شما برای درست کردن قهوه با استفاده از قهوه ساز كمكس به فیلتر نیاز دارید. اگر این فیلتر وجود نداشته باشد، این دستگاع عمل کارآیی خود را از دست می دهد. به همین دلیل به این موضوع توجه داشته باشید که در زمان خرید این قهوه ساز فیلتر آن را نیز خریداری کنید.

روش استفاده از قهوه ساز كمكس

اگر می خواهید بهترین بهره را از این قهوه ساز ببرید باید با روش استفاده از آن آشنایی داشته باشید. برای استفاده از این قهوه ساز بدین صورت عمل کنید:

  • ابتدا فیلتر کاغذی را در درب ورودی قهوه ساز قرار دهید. به این نکته توجه داشته باشید که این فیلتر به خوبی در این قسمت قرار داده شود.
  • پس از آن مقداری آب جوش را بر روی فیلتر بریزید و پس آن آب را دور بریزید. با اینکار می توانید طعم کاغذی فیلتر را از بین ببرید و این موضوع نقش بسیار مهمی در خوش طعم شدن قهوه دارد.
  • اجازه دهید آب در کتری به خوبی بجوشد. اگر آب به دمای جوش نرسیده است از آن استفاده نکنید. زیرا اگر آب به دمای جوش نرسد نمی تواند طعم قهوه را جذب کند.
  • سپس مقداری از پودر قهوه را بر روی فیلتر بریزید. در اینجا دقت داشته باشید که پودر قهوه درشت و یا بسیار ریز نباشد. زیرا در هر دو صورت آب نمی تواند به خوبی از میان آن عبور کند و قهوه شما هرگز طعم خوشی را نخواهد داشت. بهترین پودر قهوه برای استفاده در قهوه ساز كمكس پودر قهوه متوسط است.
  • در آخرین مرحله آب جوش را بسیار آهسته و با حرکت مارپیچی بر روی پودر قهوه بریزید و وقتی آب جوش عبور داشته می شود، قهوه به مخزن و یا گوی انتهایی انتقال داده می شود و آماده نوشیدن است.

اگر شما دوست دارید طعم قهوه شما مانند طعم چای باشد که می نوشید، با نوشیدن قهوه ای که از قهوه ساز كمكس بدست می آید حس خاصی را تجربه می کنید و این حس می تواند بسیار اغوا کننده باشد.

فیلتر کمکس

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم شما برای استفاده از قهوه ساز كمكس به فیلتر کاغذی کمکس نیاز دارید. این فیلتر در درب ورودی قهوه ساز گذاشته می شود و پودر قهوه ( که دانه های متوسطی دارد) در این فیلتر ریخته می شود. شاید بتوان گفت یکی دیگر از دلایلی که سبب شده است استفاده از این قهوه ساز مورد توجه قرار گیرد وجود این فیلتر است. اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که این فیلتر چه نقشی را در طعم خوش قهوه دارد؟! اول اینکه در این روش آب جوش به آرامی از بین دانه های قهوه می گذرد و همین امر سبب می شود عصاره قهوه را به خود جذب کند. در نتیجه جای تعجب نیست که این قهوه طعم خاصی را می گیرد که در هیچ قهوه دیگری تجربه نمی کنیم!

قهوه ساز کمکس

از طرفی دیگر، همانطور که می دانید دانه های قهوه دارای چربی هستند. اما وقتی که بر روی این فیلتر قرار می گیرند این چربی و روغن جذب می شود و این موضوع نقش بسیار مهمی را در خوش طعم شدن قهوه دارد. به همین دلیل کسانی که دوست ندارند چربی دانه های قهوه به درون قهوه آنها انتقال داده شود، می توانند از قهوه ساز كمكس برای درست کردن قهوه دلخواه خود استفاده کنند. همانطور که بارها در طول این متن به آن اشاره کردیم شما با استفاده از این قهوه ساز قهوه ای خاص را میل می کنید!

خرید قهوه ساز كمكس

آیا اکنون دیگر تصمیم گرفته اید که برای خرید قهوه ساز كمكس اقدام کنید و طعم خوش قهوه را احساس کنید؟! در نتیجه یکی از سوالات عمده شما در مورد قیمت قهوه ساز كمكس خواهد بود. بهتر است بدانید که قیمت این قهوه ساز به عوامل مختلفی بستگی دارد، به همین دلیل توصیه می شود قیمت این قهوه ساز را از مراکز معتبر فروش قهوه و وسایل جانبی استعلام کنید. همچنین، در زمان خرید ضمانت نامه را از فروشنده دریافت نمایید تا مطمئن باشید که محصول شما اصل است.

جمع بندی

تا به اینجا تلاش کردیم تا اطلاعات کاملی را در مورد قهوه ساز كمكس در اختیار شما قرار دهیم. این قهوه ساز به صورت قطره ای کار می کند و بسیاری از افراد بر این عقیده هستند قهوه ای که از این قهوه ساز بدست می آید قهوه دمی است. فیلتری که در این قهوه ساز به کار برده می شود روغن اضافی قهوه را جذب می کند و این موضوع اثر بسیار مهمی در خوش طعم شدن قهوه دارد. توصیه می شود قهوه ساز خود را از مراکز معتبر خریدارای کنید و در زمان خرید ضمانت نامه را دریافت کنید.

به این مقاله امتیاز دهید