از بزرگترین مزیت های قهوه ساز دستی ، قابلیت آن ها برای تهیه انواع قهوه ها از جمله کاپوچینوهای کف دار، لاته های شیری، امریکنو و … است. این دستگاه ها می توانند انواع نوشیدنی های قهوه را به راحتی و با کمترین هزینه ممکن تهیه کنید. دستگاه های اسپرسوساز نوا، یکی از بهتریم زیرمجموعه های قهوه ساز است که به شما کمک می کند تا به نتیجه ای با کیفیت باریستا برسید. در ادامه این مطلب درباره طرز تهیه کافه لاته با دستگاه نوا صحبت خواهیم کرد.

طرز تهیه کافه لاته با دستگاه نوا گام به گام

لاته یکی از شناخته شده ترین نوشیدنی های قهوه است و تقریباً همیشه در منوی هر کافه موجود است. یک لاته خوب از فوم شیر، شیر بخار پز و اسپرسو تشکیل شده است. این مخلوط آشنا بسیاری از دوستداران قهوه را گیج می کند، زیرا این ترکیب دقیقا یک کاپوچینوی استاندارد را نیز می سازند.

شما می توانید کافه لاته خود را طبق سلیقه و علاقه با دستگاه نوا تهیه کنید. اما یک لاته استاندارد شامل یک یا دو شات اسپرسو، یک فنجان شیر بخار پز و یک لایه نازک فوم است. اجزای اصلی برای تهیه بهترین کافه لاته به شرح زیر است:

اولین قدم برای تهیه لاته در خانه با دستگاه نوا، دم کردن چند شات اسپرسو است. به طور کلی، دانه‌های اسپرسو دانه‌های برشته تیره هستند. زمان برشته شدن طولانی تر، طعم کامل بدن با اسیدیته کمتر ایجاد می کند که برای نوشیدنی های اسپرسو ایده آل است. لوبیاهای بو داده با رنگ تیره متوسط ​​نیز برای لاته برای طعم تلخ و شیرین مفید است. اگر قهوه تازه یا دانه‌های اسپرسو را آسیاب می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم جدول آسیاب قهوه را دنبال کنید و دانه‌ها را به اندازه آسیاب ریز آسیاب کنید. این تفاله ها منعکس کننده قوام نمک خوراکی هستند و شبیه بسته های قهوه از قبل آسیاب شده خواهند بود.

لاته

اکثر لاته ها یک یا دو شات اسپرسو دارند، اما اگر قصد دارید بیشتر از یک لاته را سرو کنید، باید بیشتر از آن استفاده کنید. اسپرسوی خود را در لیوان خود بریزید. در مرحله بعد، از نازل بخار دستگاه برای بخار دادن و کف کردن شیر استفاده کنید. شیر بخار پز شده را به آرامی داخل لیوان اسپرسو بریزید و زمان بگذارید تا روی سطح شیر کف ایجاد شود.

در این مرحله باید شیر را به اسپرسو اضافه کنید. اگر هنر لاته آرت را دارید، پیشنهاد می کنیم که لاته خود را مزین کنید. اما اگر زمان یا فرصت کافی برای این کار ندارید، می توانید شیر را به اسپرسو اضافه کرده و سپس کف را روی آن بریزید.

 

نکات مهم در طرز تهیه کافه لاته با دستگاه نوا

نوشیدن هر فنجان قهوه ای که خودتان درست کرده اید به خودی خود لذت بخش است. اما کف صاف و خامه ای روی لاته واقعاً مزه و طعم قهوه را ارتقا می دهد. فوم شیر یکی از اجزای اصلی بسیاری از نوشیدنی‌های اسپرسو است و دانستن نحوه درست کردن لاته در خانه با کف‌ساز مفید است. اگر کف کننده یا نازل بخار ندارید، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

نکته 1: شیر را در یک شیشه مخلوط کنید.

این روش فوم شیر بسیار ساده است که هر کسی می تواند آن را انجام دهد و احساس کند که یک باریستای حرفه ای است. شیر گرم شده خود را در یک شیشه مربا قرار دهید. درب را محکم ببندید و تکان دهید تا کف ایجاد شود. قبل از گرفتن شیشه حتما دمای آن را تست کنید یا برای محافظت از دستان خود از حوله ظروف استفاده کنید.

درست کردن کافه لاته

نکته 2: شیر را با دست هم بزنید.

البته استفاده از شیشه مربا به عنوان کف‌کننده شیر تنها راه ایجاد فوم لاته نیست. هر همزن معمولی آشپزخانه یا همزن برقی می تواند فورا تبدیل به یک کف کننده شیر شود. اگر از یک همزن دستی استفاده می کنید، باید اندکی از نیروی دست خود استفاده کنید و زمان بگذارید. در مقابل استفاده از همزن برقی بسیار ساده است و تنها کافی است که دو دقیقه همزن را داخل شیر نگه دارید تا حسابی کف کند.

نکته شماره 3: از ابزار آشپزخانه خود استفاده کنید.

باور کنید یا نه، می توانید از بسیاری از ابزارهای دیگر در آشپزخانه خود برای ایجاد کف در طرز تهیه کافه لاته با دستگاه نوا  استفاده کنید. یک چنگال یا مخلوط کن می تواند نیاز شما را در این حوزه برآورده کند.

نکته 4: از ابزار مخصوص قهوه استفاده کنید.

قهوه فقط یک نوشیدنی نیست، بلکه یک سبک زندگی و یک فرهنگ است. جای تعجب نیست که ده ها ابزار آشپزخانه ویژه طراحی شده برای ارائه فنجان های قهوه با کیفیت کافی در خانه وجود دارد. دو مورد از این ابزارها شامل یک دستگاه کف‌ساز شیر دستی و یک دستگاه کف‌ساز شیر خودکار است. کف ساز اتوماتیک به شما امکان میدهد که شیر را داخل ظرف مخصوص بریزید و با فشار دادن دکمه، آن را به مای مورد نظر رسانده و روی آن کف ایجاد کنید.

کف ساز دستی که به عنوان فوم دهنده نیز شناخته می شود، ابزار دشواری برای استفاده نیست. شیر خود را گرم کنید و کف ساز را در فنجان قرار دهید. سپس همان طور که از یک همزن برقی استفاده می کنید؛ میله کف ساز را به صورت دورانی حرکت دهید. انجام این کار باعث هوادهی شیر و ایجاد کف می شود. همچنین می توانید از کفگیر پمپ که فقط به چند ثانیه پمپاژ نیاز دارد یا از فرنچ پرس برای پمپاژ شیر استفاده کنید.

جمع بندی

دستگاه نوا، یکی از بهترین دستگاه ها برای تهیه اسپرسو و لاته با کیفیت است. برای تهیه فوم لاته می توانید از روش های متعددی استفاده کنید که در این مطلب به صورت کامل به آن ها اشاره کردیم.

 

به این مقاله امتیاز دهید