آون توستر یکی از پرکاربردترین لوازم آشپزخانه است. خیلی ها فکر می کنند توستر همان ماکروفر است و این خطا به دلیل شباهت این دو دستگاه است. اگر مهمانان زیادی به خانه شما می آیند حتما با این مشکل مواجه شده اید که یک ماکروفر یا حتی یک فر برای شما کافی نیست و همیشه احساس می کنید فضای خالی برای اجاق دیگر یا دو فر در آشپزخانه هست. شاید تا به حال به خرید یک فر دو نفره یا فری متفاوت فکر کرده باشید، اما این از بودجه شما خارج است و یک آون توستر ممکن است انتخاب خوبی برای شما باشد. در راهنمای خرید آون توستر ما به شما کمک می کنیم تا انتخاب درست و کاربردی داشته باشید. آون توسترها در واقع اجاق های خانگی کوچکی هستند که می توان از آنها برای پخت و پز و برشته کردن استفاده کرد. عناصر کلیدی و کنترلی آون توستر به گونه ای است که می تواند غذا را به بهترین شکل اداره کند. در آون توسترها، درب هم به صورت دستی و هم به صورت خودکار باز می شود و تکه های نان به صورت افقی روی قفسه ای قرار می گیرند که در بالا و پایین عناصر گرمایشی قرار دارند.

آون توستر فلاویا مدل FL-435DS
سشوار-فلاویا
قهوه ساز فلاویا
585,000 تومان

به جرات می توان گفت که توستر فر یکی از لوازم ضروری آشپزخانه است. از آنجایی که این روزها همه سرشان شلوغ است و نیاز به دستگاهی است که غذا را سریع گرم کند یا در کمترین زمان ممکن غذا بپزد.می توانید به خودتان بگویید که فر هم همین کار را می کند ولی آون توستر  فضای بسیار کمتری را در آشپزخانه نسبت به فر اشغال می کنند. این دستگاه ها قیمت مناسبی دارند و حرارت آنها در حین کار به بیرون نشت نمی کند.از طرفی توستر شباهت زیادی به ماکروفر دارد. با این تفاوت که قیمت پایین تری نسبت به این دستگاه ها دارد.

پارامترهای مهم در راهنمای خرید توستر

انواع مختلفی از آون توستر وجود دارد و انتخاب یکی از آنها که با بودجه و سلیقه شما مطابقت داشته باشد کار نسبتاً دشواری است. نکاتی وجود دارد که قبل از خرید باید در نظر بگیرید، مانند مصرف برق، میزان وزن، محدوده دما و غیره.

 استحکام – قدرت

توسترها توانی بین 1200 تا 1800 وات دارند. باید به این نکته توجه کنید که مصرف برق کمی بیشتر از مایکروویو است. از 700 تا 1300 وات همچنین زمان پخت در توستر بیشتر از مایکروویو است و به همین دلیل انرژی بیشتری مصرف می کنند.

اندازه و ظرفیت توستر

توسترها با توجه به مدلی که می خواهید بخرید در اندازه های مختلفی هستند و نمی توانید اندازه ثابتی برای آنها در نظر بگیرید. قبل از خرید باید نکاتی را در مورد اندازه و قدرت دستگاه در نظر بگیرید. قبل از انتخاب توستر، فضایی را که می خواهید برای آن در نظر بگیرید اندازه بگیرید و مدل خود را بر اساس آن انتخاب کنید. شما باید بین توستر و وسایلی که در اثر حرارت آسیب می بینند فاصله ایجاد کنید.یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید استفاده از توستر فر است. مثلاً اگر می خواهید در آن گوشت بپزید، باید توستری انتخاب کنید که فضای کافی برای آن داشته باشد. اما  اگر از این دستگاه فقط برای یخ زدایی و گرم کردن غذا استفاده می کنید نیازی به انتخاب قدرت بالا نیست. تعداد اعضای خانواده، نوع غذایی که قصد طبخ آن را دارید و استفاده مورد نظر از توستر ظرفیت مناسب آشپزخانه شما را تعیین می کند.

پارامترهای اصلی در خرید آون توستر

محدوده دما

توسترها محدوده دمایی مشخصی دارند. این سوال قبل از خرید ارزش توجه به آن را دارد زیرا دمای مورد نیاز برای پخت محصولات مختلف متفاوت است. محدوده دمایی توسترها یکی از مواردی است که باید در راهنمای خرید توستر به دنبال آن باشید زیرا توسترها دارای حداکثر دمای مشخصی هستند. علاوه بر این، با تنظیم محدوده دما، تعیین می کنید که مواتان شما چه مدت باید برشته یا پخته شود.

قیمت

قیمت یکی از پارامترهای مهم در هنگام خرید است. شما باید بودجه خود را بسته به عملکردی که از توستر انتظار دارید تنظیم کنید. زیرا این دستگاه ها قیمت نسبتا بالایی دارند و باید بدانید در قبال قیمتی که خواهید پرداخت از این دستگاه چه انتظاری دارید.اگر بتوانید انتظارات خود را از یک توستر مشخص کنید، می توانید بهترین و مناسب ترین آن را انتخاب کنید.

پارامترهای اصلی در خرید آون توستر

تایمر و خاموش شدن خودکار

وجود عملکرد خاموش شدن خودکار شما را از اینکه مجبور باشید دائماً به دنبال خاموش بودن دستگاه باشید و از خاموش بودن آن مطمئن شوید، نجات می دهد. همچنین، زمانی که در خانه نیستید، می توانید با خیال راحت کاری کنید که دستگاه به طور خودکار خاموش شود.

نور درونی

نور پس زمینه داخل توستر برای مشاهده وضعیت غذای داخل آماده سازی بسیار موثر است زیرا دیگر لازم نیست در را برای بررسی غذا باز کنید. علاوه بر این، با باز نکردن درب، در مصرف انرژی صرفه جویی می کنید. برای اطلاع از وضعیت غذا در هنگام پخت، علاوه بر روشنایی داخلی، باید محصولی با در شیشه ای انتخاب کنید. البته دقت کنید که این شیشه ها بی کیفیت نباشند چون مواد بی کیفیت بعد از مدتی کدر می شوند.

صفحه نمایش

داشتن صفحه نمایش قابلیتی است که تنظیمات پخت و پز و همچنین زمان باقی مانده را به شما نشان می دهد. بنابراین، مطمئن شوید که این عملکرد در فر توستری که انتخاب کرده اید وجود دارد.

پارامترهای اصلی در خرید آون توستر

قفل کودک

اگر فرزندی در خانه دارید، وجود این عملکرد می تواند خیال شما را از دستکاری و آسیب احتمالی به فرزند دلبندتان راحت کند.

تنظیمات دستگاه

همه توسترها تنظیمات از پیش تعیین شده دارند و بسته به مدل، این تنظیمات پیچیده تر یا اساسی تر می شوند. قبل از خرید توستر باید این تنظیمات را بدانید تا بتوانید دستگاه مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

تست نان در توستر بسیار بهتر از مایکروویو و فر است. علاوه بر این می توانید انواع شیرینی ها و محصولات را در آن طبخ کنید و نان و فرآورده ها را با آن یخ زدایی و گرم کنید. همچنین تمامی این کارها بر خلاف مایکروویو که با امواج کار می کند توسط عناصر موجود در دستگاه انجام می شود. آون توستر یکی از پرکاربردترین لوازم آشپزخانه است. خیلی ها فکر می کنند توستر همان مایکروفر است و این خطا به دلیل شباهت این دو دستگاه است.

به این مقاله امتیاز دهید