تفاوت قهوه ترک و فرانسه مورد یک قهوه ترک، یکی از انواع قهوه های موجود در دنیا ست که با نام قهوه خاورمیانه‌ای نیز شناخته می شود. دانه‌ های قهوه‌ای که برای تولید قهوه ترک مورد استفاده قرار می گیرند، برشتگی یا رست (Roast) روشن دارند و کاملا آسیاب شده اند. این نوع قهوه از مخلوط آب و دانه‌ های آسیاب شده و جوشاندن مستقیم آن‌ها روی شعله اجاق تهیه می شود. چنانچه قهوه ترک را به وسیله دستگاه اسپرسوساز آماده کنید، ظاهر و طعم خوبی نخواهد داشت و با قهوه ترک اصیل فاصله بسیاری دارد. قهوه ترک از غلظت بالا و طعم تلخی برخوردار است. مورد دوم که  تفاوت قهوه فرانسه و ترک را از هم جدا میکند این هست که قهوه فرانسه از دانه‌ های قهوه با برشتگی ملایم تولید شده است. در این قهوه درجه آسیاب دانه ‌ها درشت می باشد. قهوه فرانسه در اصل با دستگاه فرنچ پرس درست می شود، اما می‌توانید آن را به وسیله قهوه ‌سازها نیز آماده کنید. چنانچه برای تهیه قهوه فرانسه، از دستگاه قهوه ‌ساز بهره می گیرید، برای بهتر شدن کیفیت قهوه، می توانید از فیلتر کاغذی یک‌بار مصرف استفاده کنید. در تفاوت قهوه ترک و فرانسه می توان گفت، قهوه فرانسه دارای غلظت کمتر و زعم ملایم تر است؛ بنابراین برای کسانی که تمایل دارند مانند مردم فرانسه هر روز قهوه بنوشند، بهترین گزینه است. قهوه فرانسه به‌ راحتی و در مدت کوتاهی آماده می شود و کافئین خیلی کمی دارد. اگر قصد خرید قهوه ساز فلاویا را دارید پشنهاد می کنیم به وب سایت flavia.ir مراجعه و از خرید قهوه ساز استفاده لازم را ببرید

تفاوت قهوه ترک و فرانسه

بهترین قهوه فرانسه و ترک

در تفاوت قهوه ترک و فرانسه باید بگوییم دانه ‌های قهوه فرانسه از لحاظ اندازه نسبت به قهوه ترک درشت تر آسیاب شده‌اند و دانه ‌های آن تقریبا اندازه شکر می باشند. همانطور که ایرانیان هر روزه چای می نوشند در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز نوشیدن قهوه فرانسه روزانه انجام می شود. قهوه فرانسه یک نوشیدنی رقیق و پرطرفدار است که برای شروع روز انتخابی فوق العاده به حساب می آید.

جاکوبز یا همان جاکوبز مونارچ، یک برند آلمانی می باشد که قهوه‌های اصیل و خوشبو تولید می کند. چنانچه می خواهید یک محصول با تلخی ملایم‌تر از لاوازا و تلخ ‌تر از بن مانو تهیه کنید، می بایست جاکوبز کرونانگ را انتخاب نمایید. این قهوه تلخی ملایم و عطری فوق العاده و گیرا دارد و کافئین آن بسیار زیاد است. با نوشیدن یک لیوان از قهوه فرانسه جاکوبز، بسیار انرژی می گیرید و روز خود را با نشاط کامل شروع کنید. جاکوبز را نیز می توان یکی از انواع بهترین قهوه فرانسه ایران به شمار آورد که البته کاملا وارداتی بوده و دارای قیمت نسبتا بالایی نیز می باشد.

مهمت افندی یکی از بهترین قهوه های ترک است که فعالیت خود را از سال 1871 شروع کرد. مهمت افندی با دقت از بین انواع قهوه عربیکا انتخاب شده است. انواع قهوه ابتدا از طریق گرما عصاره آن‌ ها گرفته می ‌شود تا قهوه فوری تولید شود و سپس به خود آن روغن گیاهی افزوده می گردد، اما مهمت افندی به صورت خاصی تولید می گردد. دانه‌ های قهوه رست داده و آسیاب می ‌شوند. در نتیجه عطر طبیعی و ترکیبات قهوه خیلی خوب حفظ می شوند.

طرز تهیه قهوه فرانسه و ترک

قهوه ترک و فرانسه از جمله قهوه های پرمصرف در کل ئنیا هستند که در ادامه با طرز تهیه آنها آشنا می شوید. برای تهیه قهوه فرانسه به دستگاه فرنچ پرس یا قهوه ساز برقی نیاز دارید. بدین منظور دانه یا پودر قهوه مناسب و آب لازم دارید. برای تهیه قهوه با فرنچ پرس، قهوه مخصوص آن را تهیه نمایید. درجه آسیاب این قهوه نسبتا درشت بوده و برشتگی نسبتا ملایمی دارد.

ابتدا آب را تا مرز نقطه جوش گرم کرده و دقیقا پیش از جوشیدن آن را از روی شعله بردارید. درپوش و اهرم دستگاه را بدارید و قهوه را داخل آن بریزید. سپس مقدار کمی آب را به شکل دایره ای، به گونه ای که همه قهوه خیس شود و کف نماید در دستگاه بریزید.  پس از 30 ثانیه آن را به صورت ملایم هم زده و بعد از 30 ثانیه، بقیه آب را خیلی آرام و به شکل دورانی در دستگاه بریزید. درپوش را گذاشته و اهرم را خیلی آرام سرجای خود قرار دهید (اهرم را به سمت پایین فشار ندهید). 4 دقیقه منتظر بمانید و آنگاه اهرم را به سمت پایین فشار دهید و در پایان قهوه را داخل لیوان ریخته و میل نمایید.

تفاوت قهوه ترک و فرانسه

نسبت مناسب آب و قهوه به این صورت است که دو قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده و یک فنجان آب سرد باید داشته باشید. برای تهیه قهوه ترک در صورتی که تمایل دارید قهوه تان شیرین ‌تر باشد، مقداری شکر به آب و قهوه بیفزایید. هیچ گاه در پایان کار به قهوه شکر اضافه نکنید. این امر در طرز تهیه قهوه ترک به شکل سنتی بسیار مورد تاکید قرار گرفته است. گروه تولیدی فلاویا با بهره گیری از تجربیات و تخصص مهندسان این حوزه گام بزرگی در عرصه تولید انواع قهوه ساز و سشوار فلاویا برداشته است.

قهوه جوش مسی را روی حرارت قرار داده و دو یا سه بار خیلی آرام هم بزنید. هنگامی که جوشید و کف قهوه بالا آمد، قهوه را از روی شعله بردارید. به وسیله یک قاشق چایخوری، کف‌ ها یا فوم قهوه را در هر فنجان قهوه ترک ریخته و مجدد قهوه جوش را روی شعله قرار بدید و هنگام جوش آوردن آن را بردارید و قهوه را داخل فنجان ها ریخته و میل کنید.

جمع بندی

قهوه یکی از نوشیدنی های محبوب است که به دلیل عطر و طعم خاص و فوق العاده آن بسیار پرطرفدار است. انواع قهوه در جهان وجود دارد که می توان به  قهوه ترک و فرانسه اشاره کرد. تفاوت قهوه ترک و فرانسه در این است که قهوه ترک دارای غلظت بالا و طعم تلخی است. اما قهوه فرانسه رقیق بوده و طعم ملایم تری دارد. به همین دلیل در کشورهای اروپایی و آمریکایی روزانه از این قهوه استفاده می شود. از بهترین قهوه های فرانسه می توان جاکوبز و از بهترین قهوه های ترک می توان مهمت افندی را نام برد.

به این مقاله امتیاز دهید