امروزه توستر و آون توستر جزو پرکاربردترین لوازم آشپزخانه هستند و در اکثر منازل مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار می گیرند. دلیل محبوبیت این دو دستگاه این است که می توانید چندین کار مختلف مانند گرم کردن مجدد نان، پخت غذا، پخت کیک، گرم کردن مجدد پیتزا، یخ زدایی مواد غذایی منجمد، برشته کردن آجیل و … را انجام دهید. با ما همراه باشید تا تفاوت  آون توستر با توستر معمولی را بدانید.

آون توستر فلاویا مدل FL-435DS
سشوار-فلاویا
قهوه ساز فلاویا
585,000 تومان

آیا توستر همان توستر است؟

برای پاسخ به این سوال آیا توستر همان توستر است؟ می توان گفت این دو محصول شباهت هایی با هم دارند اما دقیقا شبیه هم نیستند و راندمان آون توستر از توستر بیشتر است. مثلاً گاهی نیازی به پختن غذا ندارید و این وسیله را فقط برای گرم کردن یا تست کردن نان می‌خرید. در این شرایط، یک توستر معمولی بهترین گزینه برای شماست، زیرا قیمت آن کمتر از یک آون توستر است و همچنین به دلیل اینکه فضای کمتری در آشپزخانه اشغال می کند.بعضی ها عاشق سرخ کردن غذا هستند. نان شیرین، وافل، کلوچه یا فقط یک تکه نان وقتی برشته شود طعم بهتری دارد. با این حال، لوازم آشپزخانه جدیدی در بازار ظاهر شده اند که فقط غذا را سرخ نمی کنند. این ابزارها بهتر از توستر معمولی (که ما ایرانی ها کمتر از آن استفاده می کنیم) عمل می کنند. این دستگاه را توستر آون می نامند که کمی شبیه توستر است. توستر و آون توستر علیرغم شباهت کمی نام و ظاهرشان. اما عملکردهای متفاوتی دارند. توستر فقط می تواند چند نوع نان و وافل را برشته کند. در حالی که می توانید چیزهای مختلفی را در یک آون توستر برشته کنید و حتی از آن به عنوان یک فر معمولی کوچکتر استفاده کنید.

تفاوت آون توستر با توستر معمولی

توستر

توسترها به دو صورت دو تکه یا چهار تکه تولید می شوند و با طرح ها و کارکردهای متفاوت به دست مشتریان می رسند. این ابزارها از مواد مختلفی مانند پلاستیک، فلز، استیل و شیشه ساخته می‌شوند و امروزه در کنار رنگ‌های سفید، مشکی و نقره‌ای قدیمی، رنگ‌های جذاب و متفاوتی نیز دارند. طراحی توسترها به قدری متنوع است که هر سبک آشپزخانه ای از آنتیک گرفته تا مدرن را تزئین می کند. قیمت توستر متفاوت است و باید توجه داشته باشید که قیمت بالاتر لزوماً به معنای کیفیت بالاتر نیست و احتمالاً قیمتی که برای یک توستر پرداخت می شود ارتباط بیشتری با طراحی آن دارد. توسترها از عملکرد اولیه برشته کردن خود تکامل یافته اند و اکنون اکثر آنها تنظیماتی برای کنترل زمان برشته کردن دارند. هرچه این عدد کمتر باشد (معمولاً 1)، مواد سریعتر قهوه ای می شوند و در نتیجه نان تست سبک تر می شود. به طور کلی، هر چه این تعداد بیشتر باشد، مواد طولانی‌تر برشته می‌شوند و در نتیجه محصول نهایی تیره‌تر می‌شود. از طرف دیگر، توسترها فقط می توانند نان تست ساده یا غذاهای مشابه را برشته کنند. او نه می تواند مواد دیگری یا حتی غذای کره ای را داخل نان داشته باشد و نه می تواند مواد را برای شما بپزد.

تفاوت آون توستر با توستر معمولی

آون توستر

آون توسترها به دو صورت در بازار موجود هستند. توستر رومیزی یا توستر توکار (مانند بسیاری از مایکروویوها). آون توستر رومیزی کاملاً مستقل است و می توان آن را روی پیشخوان قرارداد (و جابه جا کرد). آون توستر معمولا در کمد یا زیر پیشخوان نصب می شود و پس از نصب نمیتوان آن را جابجا کرد. آون توسترها، مانند توسترهای معمولی، در طیف گسترده ای از طرح ها و رنگ ها موجود هستند. اما ویژگی اصلی که آنها را تا این حد برای مردم جذاب می کند این است که دارای عملکردهای بسیار زیادی (گریل، یخ زدایی و …) هستند و علاوه بر آن دارای تایمر، کنترل دما و سرعت و همچنین استارت و توقف هستند. آون توستر می تواند همه چیزهایی را که توستر می تواند برشته کند و حتی چیزهایی که نمی تواند را برشته کند. این ابزار با توجه به طراحی خود میتواند بسیاری از کارکردهای دیگر را در اختیار شما قرار دهد. این دستگاه می تواند پیتزا بپزد، گوشت و سبزیجات سرخ کند و بسیاری از کارهای آشپزی دیگر را انجام دهد. توستر همچنین سریعتر از اجاق معمولی گرم می شود. این بدان معنی است که توستر دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد. یعنی چیزی بین توستر و فر.

تفاوت آون توستر با توستر معمولی

تفاوت بین توستر و آون توستر چیست؟

اکنون که نگاهی به هر یک از این دستگاه ها می اندازیم. وقت آن رسیده که به این سوال پاسخ دهیم که “تفاوت توستر و توستر چیست؟” توستر بسیار کوچکتر است و فقط می تواند مواد را برشته کند. در مقابل، آون توستر گاهی بزرگ و غیر قابل انعطاف است. اما می تواند تمام کارهای توستر و همچنین بسیاری از کارهای فر را برای شما انجام دهد. اکثر آون توسترها دارای یک تنظیم دمای دقیق هستند که به شما امکان می دهد  آون توستر را روی دماهای مختلفی مانند برشته کردن، گرم کردن مجدد، یخ زدایی، پخت، برشته کردن و غیره تنظیم کنید. یکی دیگر از تفاوت های بزرگ بین این دو این است که یک آون توستر می تواند مانند مایکروویو تایمر داشته باشد و زمانی که تایمر به صفر رسید، دستگاه خاموش می شود. هر دو دستگاه دارای طرح‌های متنوعی هستند و تنها عاملی که باید در نظر گرفت این است که چگونه از آنها در خانه خود استفاده خواهید کرد. گاهی اوقات آون توستر بسته به مدل و قدرت فضای زیادی را اشغال می کند. حتی اگر از نوع نصبی باشد. بنابراین، باید در نظر بگیرید که برای چه چیزی می خواهید از آن استفاده کنید.

به این مقاله امتیاز دهید