یکی از معضلات زندگی مدرن و سبک تغذیه افراد افزایش میزان نرخ اضافه وزن می­باشد که خود خطراتی جدی به دنبال دارد. این امر موجب شده تا روش­های مختلفی برای کاهش وزن توصیه شود. یکی از این روش­ها مصرف کافئین یا قهوه است. در این مقاله تاثیر قهوه بر لاغری و راه استفاده مناسب از آن را برایتان ارائه می­دهیم. اگر قصد خرید قهوه ساز را دارید پشنهاد می کنیم به وب سایت flavia.ir مراجعه نمایید.

نوشیدن قهوه بر لاغری موثر است؟

خوردن قهوه با افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش اشتها می­تواند بر لاغری موثر باشد. در عین حال قهوه  کالری بسیار ناچیزی دارد و فاقد چربی است. یک وعده قهوه تلخ بدون شیر و خامه و…، ۲ تا 4 واحد کالری دارد. اما باید توجه کنید که قهوه به تنهایی به لاغر شدن کمک نمی‌کند بلکه در کنار ورزش و رژیم لاغری می­توانید تاثیر قهوه بر لاغری  را در خود ملاجظه کنید.

تاثیر قهوه بر لاغری

تاثیر قهوه بر لاغری از چه راهی است؟

مهم ترین محرک های موجود در قهوه کافئین و کلروژنیک اسید هستند که هردوی این­ها در میزان وزن شما تاثیر دارند. کافئین موجود در قهوه دستگاه عصبی را تحریک کرده و و با افزایش هورمون اپی­نفرین خون، سبب ارسال سیگنال‌هایی به سلول‌های چربی می­شود که شکستن آنها را به دنبال دارد. اپی ‌نفرین یا همان آدرنالین، باعث آزاد شدن اسیدهای چرب به داخل گردش خون می­شود. البته توجه کنید  که میزان کالری دریافتی‌ کمتر از کالری مصرفی شما باشد تا تاثیر قهوه بر لاغری خود را نشان دهد. همچنین وجود کافئین و کلروژنیک اسید و  ترکیبات دیگر موجود در قهوه با مهار کردن اشتها  باعث می­شود کمتر احساس گرسنگی به فرد دست دهد و کمتر سراغ غذا برود.

کدام قهوه برای لاغری مناسب است؟

قهوه هایی که دارای کافئین بیشتری هستند تاثیر بیشتری بر لاغری دارند. دانه‌های قهوه روبوستا نسبت به دان عربیکا کافئین بیشتری دارند. بنابراین، قهوه هایی که درصد روبوستا در آن‌ها بیشتر و تا حد ۷۰ درصد باشد کافئین بالاتری دارند. حتما هنگام خرید روی بسته بندی محصول را بررسی کنید تا قهوه کم کالری و با کافئین بالا تهیه کنید. در میان انواع قهوه ها؛ قهوه اسپرسو و قهوه فرانسه برای لاغری مناسب‌تر هستند. البته تاثیر قهوه سبز  بر لاغری قابل توجه است. قهوه سبز در واقع همان قهوه خام رست داده نشده است که مقدار کلروژنیک اسید آن بیشتر از قهوه سیاه است در نتیجه برای لاغری توصیه می­شود. لازم به ذکر است که اگر قصد خرید سشوار فلاویا را دارید می توانید به وب سایت فلاویا مراجعه نمایید.

اضافه کردن خامه و شکر موجب افزایش کالری قهوه می گردد. اگر خوردن قهوه تلخ را دوست ندارید برای شیرین کردن آن از موادی چون  یر بدون چربی و شیرین کننده بدون شکر استفاده کنید. همینطور انواع طعم­دهنده ها از قبیل دارچین، پودر کاکائو یا نارگیل  به شما و کمک می­کند تا  قهوه خود را همراه با لذت بنوشید. در مورد تاثیر شیر قهوه برای لاغری که طرفداران زیادی هم دارد باید بگوییم که تمام زحماتتان را هدر می­دهد. شیر قهوه دارای کافئین زیادی ایت و به‌همین دلیل با مصرف آن کالری زیادی وارد بدن و باعث چاقی می‎شود. یک فنجان شیر قهوه حدود 56 کالری دارد برای کاهش وزن اصلا مناسب نیست.

بهترین زمان مصرف قهوه برای چربی سوزی

مصرف کافئین پیش از ورزش موجب افزایش عملکرد ورزشی و تاثیر آن بر کاهش وزن می‌شود. مصرف قهوه به ورزشکاری که در رژیم لاغری هستند، برای ورزش کردن به مدت زمان بیشتر کمک می­کند و کالری و چربی بیشتری می­سوزانند. از طرفی گاها برای افزایش تاثیر قهوه بر لاغری مصرف ان به صورت ناشتا پیشنهاد می­شود. درست است که مصرف کافئین در صبح، به حفظ کالری به مدت طولانی کمک می‌کند و طبق بررسی ها افرادی که صبح قهوه می‌نوشند، در مقایسه با سایرین به میزان ۷۲ واحد کالری کمتری مصرف می‌کنند. اما زمان مناسب نوشیدن قهوه در صبح، یک ساعت بعد از بیدار شدن و صرف صبحانه رژیمی است. چرا که نوشیدن قهوه بلافاصله بعد از بیدار شدن و ناشتا میزان مقاومت بدن در برابر کافئین را افزایش می­دهد و اثر مصرف قهوه خنثی می­شود. از طرفی نوشیدن فنجان قهوه با معده خالی، باعث افزایش ترشح اسید معده شده و عوارض متعدد گوارشی و غیره ایجاد می­کند. قهوه ساز فلاویا برای نوشیدن قهوه گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

تاثیر قهوه بر لاغری

طرز تهیه قهوه برای لاغری

اگر نوشیدن قهوه ساده و تلخ برایتان دشوار است می‌توانید از طعم دهنده های مختلفی استفاده کنید. در ادامه یک نوع از قهوه­های طعم دار مناسب برای لاغریرا به شما آموزش می­دهیم؛

مواد لازم برای ۲ فنجان قهوه

  • سه چهارم فنجان روغن نارگیل
  • یک قاشق چایخوری عصاره وانیل
  • یک قاشق چایخوری پودر دارچین
  • نصف فنجان عسل خالص در صورت تمایل
  • قهوه

طرز تهیه قهوه

تمام مواد را داخل ظرفی ریخته و هم بزنید تا ترکیبی یکدست حاصل شود. دو فنجان از قهوه مورد علاقه‌تان را تهیه کنید. یک تا دو قاشق غذاخوری از ترکیب را به قهوه اضافه کنید. سپس قهوه و ترکیب را به خوبی هم بزنید تا یکنواخت شود و سپس مصرف کنید.

صحیح نوشیدن قهوه

نوشیدن مقادیر اندک قهوه اشتها را تحریک می کند و کالری سوزی بدن تا حد  اندکی افزایش می­یابد. اما درصورت مصرف زیاد سطح استرس افزایش یافته  و همچنین سبب بی خوابی می­گردد، که هر دو عامل پرخوری  و افرایش وزن هستند.  برای  تاثیر قهوه بر لاغری نوشیدن آن را در طول روز و با فاصله انجام دهید.

اگر تمایل دارید تا قهوه بیشتری در طول روز بنوشید، قهوه کافئین دار و بدون کافئین را ترکیب کرده و قهوه نیمه کافئین دار درست کرده و مصرف کنید. نوشیدن همزمان آب و قهوه در طول روز باعث می شود تا در مدت زمان بیشتری سیر بمانید و اشتهای شما کاهش یابد. ورزش کردن و متعادل نمودن رژیم غذایی و رعایت تغذیه مغذی و سالم از موارد بسیار با اهمیت است.

جمع بندی

همانطور که با مطالعه مطالب بالا متوجه شدید تاثیر قهوه بر لاغری بسیار زیاد است اما به تنهایی نمی­تواند بر لاغری شما اثر بگذارد. برای رژیم لاغری مناسب نیاز به ورزش، خواب و تغذیه خوب دارید تا نتیجه بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید