بسیاری از مردم فکر می کنند که برای حالت دادن به موهای خود باید از سشوار، اتو و بیگودی استفاده کنید، اما اینطور نیست. به جای استفاده از سشوار، می توانید از روش های حالت دهی طبیعی و بدون حرارت استفاده کنید تا موهای خود را به بهترین شکل ممکن حالت دهید. استفاده از روش های طبیعی بدون گرما می تواند زمان زیادی طول بکشد، اما مهم است که موهای خود را شاداب و زیبا نگه دارید. در ادامه بهترین جایگزین سشوار را خواهیم گفت.

بهترین جایگزین سشوار

از بیگودی استفاده کنید

بیگودی ها بهترین جایگزین برای اتو مو هستند. برای فر کردن موها با بیگودی ابتدا موهای خود را بشویید و از نرم کننده مناسب استفاده کنید سپس موها را با حوله خشک کنید، موها نباید کاملا خشک شوند بلکه باید کمی مرطوب باشند. سپس موهایتان را دور بیگودی بپیچید و بیگودی را داخل آن قرار دهید . لطفا توجه داشته باشید که هنگام انجام این کار موها باید مرطوب باشند، بنابراین اگر موها خشک هستند، مقداری آب بمالید و آن را مرطوب کنید. پس از فر کردن موها با بیگودی، موس یا کرم مخصوص مو را به موهایتان بزنید و اجازه دهید موهایتان به طور طبیعی خشک شوند. اگر عجله دارید، می توانید از سشوار با حرارت سرد برای خشک کردن موهای خود استفاده کنید. بعد از خشک شدن موها می توانید بیگودی ها را باز کرده و موهایتان را شانه کنید. موهای شما بسیار فر خواهد بود، گویی این کار را با سشوار یا اتو مو انجام داده اید.

آون توستر فلاویا مدل FL-435DS
سشوار-فلاویا
قهوه ساز فلاویا
585,000 تومان

از فن استفاده کنید

می توانید از پنکه به عنوان بهترین جایگزین برای اتو مو استفاده کنید. برای این کار موهای خود را بشویید و با حوله خشک کنید، موها نباید کاملا خشک شوند بلکه باید کمی مرطوب باشند. اگر از سرم مو استفاده می کنید، آن را روی موهای مرطوب بمالید. سپس پشت موها را به سمت پنکه گرفته، قسمتی از موها را جدا کرده و بقیه را طوری ببندید که انگار می خواهید موهایتان را اتو کنید. به آرامی قسمت را از ریشه شانه کنید تا موهایتان صاف شود. این کار را برای تمام قسمت های مو انجام دهید و تا زمانی که موها خشک شوند ادامه دهید. پس از انجام این عمل، موهای شما به زیبایی صاف می شود.

استفاده از سشوار سرد

استفاده از باد سرد بهترین جایگزین برای سشوار برای صاف کردن موهایتان است. برای این کار موهای خود را بشویید و با حوله خشک کنید تا موهایتان مرطوب شود و سپس از یک سرم یا کرم مو استفاده کنید. موهایتان را با خنک ترین حالت سشوار شانه کنید تا موهایتان خشک و صاف شود. پس از اتمام کار می توانید از یک محصول مناسب برای صاف نگه داشتن موهای خود استفاده کنید.

از هدبند استفاده کنید

استفاده از فر مو می تواند جایگزین بهتری برای سشوار باشد. برای این کار یک باند نرم روی سر و موهای خود ببندید. سپس موها را از بیرون به داخل پیشانی تکه تکه کنید و سنجاق بزنید. صبر کنید تا موهایتان خشک شود. البته اگر عجله دارید، می توانید از سشوار با حرارت سرد برای خشک کردن موهای خود استفاده کنید. پس از خشک شدن، می توانید موهای خود را باز کنید، موهایتان به زیبایی فر می شود و می توانید از محصول مناسب برای حفظ فرم موهای خود استفاده کنید.

استفاده از تکه های پارچه

برای استفاده از تکه های پارچه به عنوان بهترین جایگزین برای سشوار، ابتدا موهای خود را بشویید و خشک کنید، اما موها نباید کاملا خشک شوند، بلکه باید مرطوب باشند. توجه داشته باشید که از نرم کننده استفاده نکنید. یک پارچه نخی مناسب را به صورت نواری برش بزنید، عرض نوارهای بریده شده به سلیقه شما و اینکه می خواهید فرها کوچک یا بزرگ باشند بستگی دارد. سپس موهایتان را تکه تکه کنید و دور نوارهایی که بریدید بپیچید. برای بهترین حالت مو بهتر است موها را از زیر باد کنید. پس از پیچیدن مو، دو سر پارچه را به هم گره بزنید، همین کار را با تمام قسمت های مو انجام دهید و بگذارید خشک شود. با بازکردن این نوارها موها زیبا می شوند.

بهترین جایگزین سشوار

بافتن مو

بافتن می تواند راحت ترین و بهترین جایگزین برای سشوار باشد. برای این کار موهای خود را بشویید و خشک کنید تا صاف شوند. اگر فرهای بزرگ می خواهید، تمام موهای خود را یک بافته ببافید، اما اگر فرهای کوچک می خواهید، موهای خود را به اندازه دلخواه خود جدا کرده و ببافید و بگذارید خشک شوند.

روشی جدید برای خشک کردن موها به جای سشوار

امروزه دیگر نیازی به استفاده از سشوار برای خشک کردن موهای خود با استفاده از دستکش هایی با فناوری میکروفایبر نیست. ظاهر این دستکش ها شبیه دستکش های معمولی است. این دستکش ها بسیار نرم و لطیف هستند و در مقایسه با حوله های معمولی دو برابر سریعتر موها را خشک می کنند. قدرت جذب این دستکش ها عالی است و بدون پاک کردن نرم کننده، آب را جذب کرده و موها را خشک می کند. اگر بعد از دوش گرفتن برای بیرون رفتن از خانه عجله دارید یا موهای بلند و پرپشتی دارید، قطعا به دنبال راهی سریع برای خشک کردن موهایتان هستید. بهترین راه برای سرعت بخشیدن به فرآیند خشک کردن این است که آب اضافی را با یک حوله بگیرید  سپس از سشوار با دمای مناسب استفاده کنید. توجه داشته باشید که در این زمان که قصد دارید موهای خود را خیلی سریع خشک کنید، باید از محصولات محافظ حرارت برای موهای خود استفاده کنید و با رعایت اصول صحیح، از حرارت سشوار و برس استفاده کنید تا در کوتاه ترین زمان موهای خود را خشک کنید.  از بین روش های مختلف خشک کردن مو می توان به استفاده از هوای گرم سشوار یا بدون آن اشاره کرد. در صورت نیاز به خشک کردن ریشه مو در کمترین زمان ممکن می توانید با یک ضربه ملایم سشوار آن ها را خشک کنید و ساقه مو را فقط با یک حوله نخی خشک کنید و اجازه دهید ساقه مو به آرامی به مرور زمان خشک شود. خشک کردن مو در فضای باز نیز یک روش قدیمی است. در این صورت باید مراقب باشید که سرما نخورید.

به این مقاله امتیاز دهید