بایدها و نبایدهای نوشیدن قهوه - فلاویا
فلاویا
خانه / بلاگ / بایدها و نبایدهای نوشیدن قهوه
نوشیدن قهوه

بایدها و نبایدهای نوشیدن قهوه

قهوه از جمله نوشیدنی های محبوبی است که به دلیل داشتن کافئین معروف شده است. افراد زیادی روزانه پس از بیدار شدن یک فنجان قهوه ساز میل می کنند. در حالی که برخی از افراد معتقدند که برای نوشیدن قهوه بایستی چند ساعتی صبر کرد. قهوه به منظور بالا رفتن هوشیاری و بهره ‌وری بیشتر نوشیدنی مناسبی محسوب می شود، اما بایستی زمان و میزان مصرف آن را تنظیم نمود. قهوه یکی از نوشیدنی های پرطرفدار است که میزان مصرف آن بعد از آب در بعضی از کشورها رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. کافئین موجود در قهوه موجب بهتر شدن خلق و خو، هوشیاری بیشتر و بهبود عملکرد مغز می‌ شود، با این وجود نوشیدن میزان بالای قهوه باعث بروز اضطراب، بی قراری، تپش قلب و بحرانی شدن حملات وحشت (حمله شدید اضطراب همراه با احساس مرگ قریب‌الوقوع) می‌ گردد، حتی امکان دارد در بعضی افراد موجب بروز سردرد، میگرن و فشار خون بالا شود. به همین علت اکثر متخصصان معتقدند می بایست مقدار کافئین خود را در حدود ۴۰۰ میلی گرم برابر با چهار تا پنج فنجان در روز کاهش دهید. در ادامه متن به بررسی باید ها و نبایدهای نوشیدن قهوه می پردازیم.

بعد از نوشیدن قهوه چه بخوریم؟

در روزهای سرد فصل پاییز و زمستان نوشیدنی داغ می چسبد و یکی از این نوشیدنی ها قهوه است.  همواره مردم ایران قهوه مصرف می کنند و کمتر کسی وجود دارد که به قهوه علاقه نداشته باشد. در صورتی که قهوه مصرف می کنید، بایستی در کنار آن یک لیوان آب سرد داشته باشید. اما در حالت کلی هنگام نوشیدن قهوه، نباید عجله کنید. قهوه را به آرامی بنوشید و آن را مانند چای نخورید. بایستی قهوه به صورت جرعه جرعه خورده شود، به گونه ای که اگر با کسی قرار دارید، بهتر است در طول مدت صحبت، سرگرم نوشیدن قهوه باشید.  اگر قصد خرید قهوه ساز فلاویا را دارید پشنهاد می کنیم به وب سایت flavia.ir مراجعه نمایید.

نوشیدن قهوه

اصولا در زمان نوشیدن قهوه، قبل یا بعد از آن یک لیوان آب سرد می نوشند. علت نوشیدن آب سرد این است که دهان خود را به طور کامل تمیز کنید تا بتوانید طعم اصیل و ناب قهوه را حس کنید. در مورد قهوه ترک نیز نوشیدن یک لیوان آب سرد، قبل یا بعد از آن مرسوم است. شیرینی ‌های کوچک مانند لوکوم ترکی یا راحت ‌الحلقوم را با قهوه سرو می کنند تا چنانچه احساس گرسنگی کردید بعد از قهوه، آن را میل نمایید.

علت لرزش بدن بعد از خوردن قهوه

در بایدها و نبایدهای نوشیدن قهوه آمده است که، نوشیدنی خاصی می باشد که در کل دنیا دوستداران خود را دارد. بسیاری از ما عادت به خوردن قهوه داریم، چون بر این باور هستیم که انرژی ما را افزایش می دهد، کارایی‌ ما را زیاد می کند و عملکرد ما را بهبود می بخشد. اما این برای همه‌ افراد در همه‌ شرایط صحیح نیست؛ اگرچه قهوه برای سلامتی فایده هایی دارد، اما دلایل بسیاری نیز وجود دارد که شما را راضی می کند گاهی شاید بهتر باشد قهوه ننوشید. کسانی که در طول روز زیاد قهوه می ‌نوشند تا بیدار و پرکار باشند، امکان دارد دچار لرزش دست شوند. اگر حتی فقط یک ‌بار دچار این حالت شدید، بایستی مصرف قهوه را متوقف کنید. لازم به ذکر است که اگر قصد خرید سشوار فلاویا را دارید می توانید به وب سایت فلاویا مراجعه نمایید.

قهوه موجب می گردد احساس هوشیاری بیشتری داشته باشید، اما برخی مواقع این احساس به چیز‌های دیگری تبدیل می‌ گردد. کافئین سیستم عصبی مرکزی شما را سرعت می دهد و موجب می گردد احساس جهش نمایید. این جهش گاهی پرش پلک، دست، پا و حتی لرزش دست و پا را به همراه دارد. بیشترین مقدار مصرف کافئین برای بزرگسالان، حداکثر 400 میلی گرم کافئین در روز و بیش از 200 میلی گرم در هر نوشیدنی است.

با توجه به اینکه منابع کافئین در غذا و نوشیدنی تنوع زیادی دارد، محتوای کافئین نیز فرق می کند. متناسب با محصول و میزان آن، 400 میلی گرم کافئین می تواند خیلی زود مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال، یک فنجان قهوه میزان کافئین بیشتری در مقاسه با یک فنجان چای دارد، اما این مقدار بین نوع دانه های قهوه و شیوه تهیه آن ها نیز متفاوت است.

نوشیدن قهوه سبز ناشتا

قهوه سبز اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته ‌است. بسیاری از افراد بر این باورند که این ماده تاثیر زیادی بر لاغری دارد و مصرف آن را به یکدیگر توصیه می‌کنند. قهوه سبز در حقیقت همان قهوه خام و بو نداده می باشد. برای افرادی‌که عادت به نوشیدن قهوه دارند، احتمال دارد طعم قهوه سبز مشابه قهوه‌ های رایج نباشد. قهوه سبز از طعم ملایمی برخوردار است، اما فواید آن بیشتر از قهوه رُست ‌شده می باشد.

نوشیده قهوه

با نوشیدن قهوه سبز قادر خواهید بود اشتهای خود را کور و چربی زائد را از بین ببرید و در نهایت به کاهش وزن ولاغری دست پیدا کنید. براى گرفتن نتیجه‌ بهتر صبح ناشتا استفاده کنید. بدین منظور پودر قهوه سبز را دم نموده و میل کنید. با نوشیدن یک فنجان قهوه سبز هم انرژى بالایی در طول روز دارید و هم فرآیند چربى سوزى صورت می گیرد، چنانچه قبل از ورزش هم یک فنجان بخورید هم نتیجه خوبی می گیرید و سعى کنید از رژیم کم چربى بهره بگیرید تا به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

جمع بندی

قهوه یکی از نوشیدنی های کافئین دار و محبوب است که مصرف آن به دلیل فوایدی که دارد توصیه می شود، اما برخی از افراد در خوردن آن زیاده روی می کنند که این امر باعث تپش قلب، اضطراب و غیره می شود. بعضی از افراد نیز با توجه به شرایط عملکرد بدن خود باید قهوه را کمتر مصرف کنند. برخی از افراد مشغله بالایی دارد و به دلیل فعالیت زیاد مصرف قهوه را افزایش می دهند که این امر باعث لرزش دست آن ها می شود.در بایدها و نبایدهای نوشیدن قهوه دانشمندان در سال های اخیر به این نتیجه رسیده اند که نوشیدن قهوه سبز ناشتا در لاغری تاثیر بسزایی دارد.

همچنین ببینید

قهوه ساز اتوماتیک

قهوه ساز اتوماتیک

روش های متنوعی برای دم آوری قهوه وجود دارد اما از آنجایی که امروزه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


طراحی سایت
0
    سبد خرید
    محصولی در سبد خرید شما نیستبازگشت به فروشگاه