آون توستر فلاویا مدل FL-435DS
سشوار-فلاویا
قهوه ساز فلاویا
585,000 تومان

آون توستر یک وسیله آشپزخانه است که گرما را با یک فن به طور مساوی توزیع می کند. آون توستر دستگاه کوچکتر و ارزان تری است که به طور مشابه اجاق های سنتی گرم می شود. آون توستر دستگاهی است که عمدتاً برای گرم کردن یا برشته کردن غذا استفاده می شود، اما می توان از آن برای پختن چیزهایی مانند فر معمولی نیز استفاده کرد. فرهای توستر اغلب به عنوان جایگزین اجاق های معمولی استفاده می شوند. از آنجایی که آنها به سرعت گرم می شوند، می توان از آنها برای کباب کردن یا پختن غذا استفاده کرد و در عین حال در مصرف انرژی صرفه جویی کرد. آنها همچنین مزیت اضافی این را دارند که خانه را مانند یک اجاق معمولی گرم نمی کنند. با این حال، این وسایل نسبتا کوچک هستند، بنابراین مقدار غذایی که می توان در هر زمان پخته شود، محدود است. در نتیجه بیشتر برای کارهای کوچک مانند پختن سیب زمینی سرخ کرده، تفت دادن سبزیجات و تهیه نان رول یا کلوچه منجمد استفاده می شود.

آون توستر چیست

یک آون توستر روی حرارت تابشی کار می کند، اساساً به همان روشی که توستر معمولی کار می کند. این سیستم با تغییر انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی از طریق استفاده از سیم‌ ها و آلیاژهای فلز نیکل/کروم کار می‌کند. با روشن شدن اجاق، عناصر گرمایشی، معمولاً به شکل کویل های فلزی، شروع به گرم شدن کرده و تشعشع مادون قرمز تولید می کنند. اکثر اجاق‌ های توستر دارای کلاف‌ های فلزی در بالا و پایین هستند، بنابراین پخت و پز یکنواخت را ارائه می‌ کنند. المنت تکی بدون عنصر گرم کننده بالا برای پخت خیلی موثر نیست.

هنگامی که عملکرد توستر در اجاق توستر استفاده می شود، یک تایمر داخلی نشان می دهد که چه زمانی دستگاه باید خاموش شود و از سوختن آن جلوگیری می کند. هنگام استفاده از عملکرد فر، تایمر خودکار وجود ندارد، اما کاربر می تواند برنامه ریزی کند که می خواهد فر چند دقیقه کار کند. یک اجاق آون توستر ممکن است با یک گزینه پخت با حرارت آهسته عرضه شود تا به پخت یکنواخت غذاهای مختلف کمک کند. همچنین می تواند دارای دو قفسه برای شدت های مختلف هنگام پخت باشد. برخی از اجاق‌ها چرخه یخ‌زدایی یا سایر گزینه‌های اضافی را ارائه می‌دهند، اما اینها ممکن است به خوبی در مایکروویو یا اجاق معمولی کار نکنند.

آون توستر چیست

مزیت و معایب آون توستر

فضای اضافی برای پخت و پز

اگر به استفاده از یک توستر معمولی عادت دارید، از این واقعیت قدردانی خواهید کرد که اجاق توستر به شما امکان می دهد بیش از یک غذا یا مواد اولیه را همزمان و بدون نیاز به وسیله دوم روی پیشخوان آشپزخانه خود قرار دهید.

این دستگاه همچنین در صورتی مفید است که غذاهایی که قصد تهیه آن را دارید مراحل پخت مختلفی داشته باشد که نیاز به استفاده از تنظیمات دمایی متفاوت دارد.

استفاده بسیار آسان

هنگام استفاده از اجاق های توستر، هرگز نیازی به خم شدن برای تهیه غذا نخواهید داشت.

از آنجایی که دستگاه را روی میز آشپزخانه خود قرار می دهید، به این معنی است که دسترسی به ابزار آسان تر خواهد بود و برای اجرای آن فقط باید دو یا سه دکمه را فشار دهید و شروع به کار کنید.

تمیز کردن راحت تر

همه ما می دانیم که هیچ کس دوست ندارد به تمیز کردن وسایل آشپزخانه خود ادامه دهد. این یک کار ناراحت کننده و چرب است که گاهی اوقات ممکن است ساعت ها طول بکشد، بسته به اینکه چند بار تصمیم به انجام آن می گیرید. خوب، با داشتن بهترین آون توستر، دیگر نیازی به گذراندن ساعاتی از وقت گرانبهای خود با نظافت نخواهید داشت.

برای مثال، با آون توستر، تنها کاری که باید انجام دهم این است که بعد از هر بار استفاده با یک پارچه مرطوب به راحتی آن را پاک کنم. این کار تعداد دفعاتی که در ماه نیاز به تمیز کردن کامل دارم را کاهش می دهد.

فضای آشپزخانه شما را بیش از حد گرم نمی کند

اگر پست من را در مورد اجاق‌ های آون توستر در مقایسه با اجاق‌ های معمولی بررسی کرده باشید، به یاد می‌آورید که اجاق‌ ها برای داغ کردن فضای آشپزخانه بسیار بدنام هستند، که در گرم‌ترین ماه‌های سال می‌تواند غیرقابل تحمل باشد.

و اگر در یک کشور گرم زندگی می کنید، حتی ممکن است هنگام تهیه یک غذا با اجاق معمولی خود دچار ترس شوید. گفته شد، اجاق های توستر اینجا هستند تا این مشکل را حل کنند. تهیه غذاهای مورد علاقه شما باید یک فرآیند سرگرم کننده باشد و یک اجاق توستر به شما این امکان را می دهد که بدون اینکه ابزار گرمای خانه شما را تغییر دهد این کار را انجام دهید.

سریعتر گرم می شود

به دلیل اندازه جمع و جور آون توستر، اجاق توستر خیلی سریعتر از قبل گرم می شود. بنابراین اگر نمی خواهید در مورد روشن کردن اجاق معمولی خود فقط برای برشته کردن تکه های نان یا باقیمانده غذای گرم استرس نداشته باشید، متوجه خواهید شد که فر توستر نه تنها در زمان گرم شدن سریعتر است، بلکه انرژی بیشتری نیز دارد.

 کارآمد در دراز مدت

این نشان می دهد که شام ​​خانواده خود را به موقع سرو می کنید و در عین حال قبض برق و گاز خود را کاهش می دهید. بهتر از این، این کار باعث کاهش ردپای زیست محیطی اجاق توستر شما می شود.

آون توستر چیست

معایب

غذاها سریعتر آماده می شوند

این هم یک مزیت است و هم یک ضرر. این یک نقطه ضعف است زیرا باید در حین آماده شدن غذای خود مراقب آن باشید تا مبادا بسوزد. اجاق‌ های توستر در مقایسه با اجاق‌های معمولی، مواد را سریع‌ تر می‌پزند.

اگر می‌خواهید چند کار انجام دهید، مطمئن شوید که دکمه دما را بر اساس آن تنظیم کرده‌اید تا مطمئن شوید که غذا به سرعت آماده نمی‌شود.

شما نمی توانید غذاهای خاصی را با استفاده از اجاق توستر تهیه کنید

اگر قبلا از اجاق معمولی استفاده می‌کردید، فکر می‌ کنم از این که بدانید یک اجاق توستر نمی‌تواند بوقلمون را برای شام در خود جای دهد، ناامید خواهید شد. آون توستر بیشتر برای مصارف کوچک و کسانی که خانواده کوچکی دارند یا تنها زندگی می کنند مناسب است.

به این مقاله امتیاز دهید