قهوه یکی از نوشیدنی ‌هایی است که به دلیل دارا بودن کافئین خستگی را رفع نموده و موجب ایجاد شادابی و تازگی می ‌شود. از ارزش غذایی بالایی برخوردار می باشد. پس از یک روز کاری و مشغله سخت یا حین صبحانه، نوشیدن یک فنجان قهوه که با اسپرسو ساز خانگی درست شده باشد، حس خرمی و مسرت به شما می ‌دهد و به شما کمک می‌کند تا با انرژی بیشتری به فعالیت‌ های خود بپردازید، اگر هم می ‌خواهید شب را بیدار بمانید، قهوه این امکان را به شما می دهد. خرید قهوه ساز پمپی دستی یکی از قهوه سازهای خوب برای تهیه قهوه می باشد. فشار مورد نیاز برای ساخت اسپرسو در قهوه ساز پمپی دستی، توسط یک اهرم دستی ایجاد می شود.

قهوه ساز پمپی دستی

در این نوع دستگاه ها جهت عصاره گیری به خاطر نداشتن پمپ آب در دستگاه بایستی از نیروی فیزیکی بهره گرفت. اهرمی بودن این دستگاه موجب شده که باریستا آسان تر بتواند کنترل عصاره گیری را در دست بگیرد و زمان انجام این فرایند روی تنظیم فشار و ریزش آن بهتر مسلط باشد. دستگاه قهوه ساز پمپی دستی که هم قابلیت کار با برق و هم گاز را دارد، می تواند از نظر مصرف انرژی  کمتر از دستگاه های دیگر باشد و بجای استفاده از المنت جهت گرم کردن بویلر می توان از شعله گاز بهره گرفت. این دستگاه ها شکل و طراحی جذاب و قابل توجهی دارند اما به دلیل کند بودن فرایند عصاره گیری برای کافی شاپ های شلوغ مناسب نیستند. برای خرید آون توستر فلاویا به وب سایت flavia.ir مراجعه کنید.

طرز استفاده از قهوه ساز پمپی دستی 

در قهوه ساز پمپی دستی برای گرفتن یک شات قهوه به قدرت فیزیکی اهرم احتیاج دارید. دو نوع از این قهوه ساز ها موجود هستند: دستی و فنری. استفاده از این دستگاه ها دیگر مثل قبل رایج نیست. تهیه اسپرسو با این قهوه ساز ها کمی دشوار است، چون به تلاش فیزیکی و درک وضعیت کنترل متغیرها نیازمند هستید. دستگاه های فنری: در این قهوه ساز ها، و هنگامی که فنر آزاد است، جهت اهرم به سمت بالا قرار دارد. پایین آوردن اهرم موجب جمع شدن فنر و بالا رفتن پیستون های دستگاه می شود. با بالا رفتن پیستون ها آب به درون محفظه دم کشیدن دستگاه رهنمون می گردد. دوباره با بازگشت فنر به وضعیت اولیه، اهرم بالا آمده و این کار موجب فشار آب به وسیله پیستون به طرف پایین و استخراج اسپرسو می شود. دستگاه های دستی: دستگاه دستی را می توان از وضعیت افقی اهرم آن بازشناخت. در این قهوه ساز ها با بالا رفتن اهرم، آب گرم برای مرطوب کردن قهوه به محفظه دم کردن دستگاه منتقل می شود. در قهوه ساز پمپی دستی می توان با استفاده از اهرم میزان تزریق، جریان و فشار آب را کنترل نمود.

مزایای قهوه ساز پمپی دستی

یکی از مزایای قهوه ساز پمپی دستی صرفه جویی در زمان و پول می باشد. اگر شما روزانه قهوه بخرید، این هزینه در سال بسیار هنگفت خواهد بود. پس با خرید یک قهوه ساز در خانه افزون بر این که در زمان و هزینه های خود صرفه جویی می کنید، بوی خوب قهوه در کل خانه شما می پیچد و این بسیار دلپذیر است. شما همچنین می توانید قهوه مورد علاقه خود را با غلظت دلخواهتان تهیه کنید و از خوردن آن حظ کنید، در حقیقت در هر ساعت از روز که مایل بودید، کافی است که به آشپزخانه خود رفته و قهوه ساز را روشن نمایید. قهوه ساز ها به عنوان یک ابزار کاربردی در مدل ها و انواع گوناگونی عرضه می شوند و با گذشت زمان به قابلیت های آنها اضافه شده و در حال حاضر مدل های بسیار پیشرفته ای از آن روانه بازار شده است. روش تهیه قهوه با قهوه ساز پمپی دستی به این شکل است که ابتدا باید قهوه آسیاب شده یا پودری را آماده نمایید. تهیه قهوه با استفاده از قسمت اهرمی و با فشار انجام می‌ شود. با این دستگاه‌‌ ها در کمتر از ۲ دقیقه قهوه شما آماده می گردد.

قهوه ساز پمپی دستی

قیمت قهوه ساز پمپی دستی

اگر علاقه دارید خودتان یک قهوه اسپرسو دلچسب را امتحان کنید، قهوه ساز پمپی دستی با کاربردی مناسب و البته بسیارساده با کمی پودر قهوه اسپرسوی مناسب می تواند پذیرایی شما را فراهم کند. صرفا کافی است چند دفعه با  قهوه ساز پمپی دستی برای خودتان قهوه تهیه کنید، آنگاه شما می توانید با تجربه خودتان طعم، بو، غلظت و غیره قهوه مورد نظرتان را متناسب با انتظارات خود (با کم وزیاد کردن قهوه، تست انواع قهوه، ترکیب های قهوه) پیدا کنید. قیمت قهوه ساز دستی بسیار مهم است. امروزه قابلیت تهیه انواع قهوه ساز با درجه کیفیت عالی و با قیمت مناسب در بازار وجود دارد. برای خرید این دستگاه بهتر است روی کیفیت آن بیشتر تمرکز کنید. اگر شما به دنبال یک قهوه ساز با کیفیت و کارآمد و مقرون به صرفه هستید  تا در خانه لذت نوشیدن آن را تجربه نمایید، قهوه ساز دستی می تواند بهترین گزینه باشد.

قهوه یک نوشیدنی انرژی زا و بسیار دلچسب است که هر کس یک بار آن را بخورد، عاشق آن می شود. اگر عاشق قهوه هستید و دوست دارید روزانه این نوشیدنی خوش طعم را میل کنید، بهتر است از قهوه ساز استفاده کنید. قهوه ساز ها در مدل های مختلف و قیمت های متفاوت هستند. اگر می خواهید یک قهوه ساز ارزان، کارآمد و مقرون به صرف داشته باشید، بهترین گزینه برای شما قهوه ساز دستی است. این دستگاه با یک اهرم و نیروی فیزیکی کار می کند.

به این مقاله امتیاز دهید