روش های متنوعی برای دم آوری قهوه وجود دارد اما از آنجایی که امروزه در دنیای سرعت و تکنولوژی زندگی می کنیم؛ استفاده از روش هایی که با کمک آن بتوان در کمترین زمان ممکن یک نوشیدنی تهیه کرد و از آن انرژی گرفت اهمیت به سزایی دارد. خرید یک قهوه ساز اتوماتیک می تواند به ما در راستای این هدف کمک کند. در ادامه این مطلب درباره انواع قهوه ساز های بیشتر صحبت خواهیم کرد.

معرفی جامع قهوه ساز ها

فرآیند دستگاه قهوه ساز برای تهیه قهوه اسپرسو به این صورت است که آب گرم را از میان ذرات قهوه عبور می دهد و در نهایت یک قهوه غلیظ آماده می کند. حالا که با اصول اولیه دم آوری قهوه آشنا شدید به بررسی ویژگی ها و تفاوت بین دستگاه قهوه ساز اتوماتیک و نیمه اتوماتیک خواهیم پرداخت. در صورتی که تمایل به یادگیری مهارت دم آوری قهوه اسپرسو را دارید و یا یک باریستا یا کافی من هستید ، تهیه دستگاه اسپرسوساز نیمه اتوماتیک برای شما مناسب خواهد بود. با خرید دستگاه نیمه اتوماتیک این امکان برای شما فراهم می شود که هر مرحله روند تولید عصاره قهوه را کنترل نمایید. در مرحله اول نحوه عملکرد دستگاه نیمه اتوماتیک را به شما توضیح خواهیم داد. در ابتدا باید به مقدار مناسب در داخل پرتافیلتر ، پودر قهوه بریزید و سطح قهوه را به خوبی تمپ یا صاف کنید.

قهوه ساز اتوماتیک
توصیه می کنیم به منظور هواگیری دستگاه ، ابتدا اسپرسوساز را روشن کنید تا دمای قسمت هد گروپ به حداکثر برسد. با انجام این کار حالت آماده به کار اسپرسوساز روشن خواهد شد در این صورت شما می توانید قهوه مورد نظر را دم و میل کنید. قهوه ساز نیمه اتوماتیک در بین دستگاه های اسپرسوساز محبوب و پرطرفدار می باشد. از ویژگی های دستگاه نیمه اتوماتیک می توان به کنترل فشار و کنترل دمای آب اشاره نمود. در این نوع دستگاه کاربر باید تصمیم بگیرید که چه مقدار آب از میان ذرات قهوه عبور کند ، بدین منظور باید پمپ را روشن و خاموش نماید. لازم به ذکر است که تغییرات دمای آب و فشار بر روی کیفیت قهوه اسپرسو شما تاثیر می گذارد. اگر قصد خرید قهوه ساز را دارید به سایت flavia.ir مراجعه نمایید.

• قهوه ساز صنعتی

دستگاههای اسپرسو ساز صنعتی شباهت زیادی به ماشین های نیمه صنعتی دارند. تنها تفاوت واقعی این دو در این است که ماشین های تمام اتومات فقط کافی است یک دکمه را بزنید. دستگاه خودش حجم آب تحت فشار قهوه را کنترل می کند. هنگامی که مقدار اسپرسو از قبل تعیین شده دستگاه به طور خودکار متوقف می شود. یک دستگاه کاملاً اتوماتیک گزینه مناسبی برای کافه های بسیار شلوغ است و باریستا می تواند در حین تهیه اسپرسو، کارهای دیگر را هم انجام دهد. بهترین قهوه ساز فلاویا را از ما بخواهید.

• قهوه ساز نیمه صنعتی

برای کار با دستگاههای نیمه اتوماتیک، شما هم حواستان به مدت زمان عصاره گیری باشد. مدت زمان استاندارد عصاره گیری برای یک اسپرسوی حرفه ای حدود 25 ثانیه است. اما ممکن است شما بخواهید بیشتر یا کمتر عصاره گیری کنید. در حالت نیمه اتومات وقتی به اندازه مورد نیاز عصاره گیری قهوه انجام شد باید دکمه قطع را بزنید.
مزیت دستگاه های صنعتی و نیمه صنعتی، داشتن کنترل با ثبات است. به همین خاطر است که دستگاه های پمپی گران قیمت چندین دیگ بخار دارند. این ویژگی به آب مربوط به دم کردن اجازه می دهد تا جدای از آبی که برای بوجود آوردن بخار استفاده می شود گرم شود. این مسئله کنترل دمایی بهتری را بوجود می آورد و امکان عصاره گیری بیش از حد را کاهش می دهد.

دستگاه قهوه ساز اتوماتیک همان طور که از نامش پیداست تمامی مراحل را به صورت خودکار انجام می دهد و یک قدم فراتر از دستگاه قهوه ساز نیمه اتوماتیک است. به این معنی که دمای آب و فشار را کنترل کرده و علاوه بر آن میزان آب موجود در قهوه نهایی را نیز کنترل می کنند. لازم به ذکر است که بر روی دستگاه قهوه ساز اتوماتیک دکمه هایی وجود دارد که می توانید به اندازه دلخواه شات اسپرسو و تعداد شات های مختلف را دریافت نمایید. همچنین می توانید میزان آب مورد استفاده در هر شات را تنظیم کنید. بر روی دستگاه قهوه ساز اتوماتیک یک دکمه روشن و خاموش تعبیه شده است که این امکان را به شما می دهد به صورت دستی جریان آب را کنترل نمایید. این دستگاه 75 درصد مراحل عصاره گیری قهوه را انجام می دهد. آون توستر فلاویا یکی از وسایل پرکاربرد و ضروری برای هر آشپزخانه ای است. پیشنهاد می کنم نسبت به خرید آن اقدام کنید.
نحوه عملکرد دستگاه های قهوه ساز اتوماتیک به این صورت است که در ابتدا باید پودر قهوه را در داخل پرتافیلتر بریزید، سپس دستگاه قهوه ساز با استفاده از تایمر داخلی روند عصاره گیری و تهیه قهوه را کنترل می کند. دستگاه های اتوماتیک برای راه اندازی به یک زمان کوتاه نیاز دارند که پس از آن شما فقط باید پرتافیلتر را پر کنید و در نهایت قهوه خود را دریافت و میل نمایید.

دستگاه قهوه ساز اتوماتیک

راهنمای خرید دستگاه قهوه  

قبل از خرید قهوه ساز فلاویا اتوماتیک، به نکات زیر توجه داشته باشید:
• کیفیت اسپرسو
• زمانی که برای تهیه اسپرسو طول می کشد
• محل نصب (فضا و زیرساخت موجود)
• کارموجود
• مصرف کننده هدف (شما، همکارانتان، مشتریانی که پول پرداخت می کنند)
• این که آیا لاته درست می کنید یا نوشیدنی های دیگر
• هر گونه ترجیحات شخصی (طراحی، تولیدکننده، کشور تولید و غیره)
• قیمتقهوه ساز های صنعتی، نیمه صنعتی، اتوماتیک و خانگی از انواع متنوع قهوه ساز هایی هستند که امروزه در بازار موجود بوده و بسیاری از افراد به دنبال خرید آن هستند. برای خرید قهوه ساز اتوماتیک باید به قیمت، حجم اسپرسو، مخزن آب و کیفیت آن توجه کنید.

به این مقاله امتیاز دهید