بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند که با دستگاه های قهوه ساز، تنها می توان قهوه اسپرسو را عصاره گیری کرد. اما جالب است بدانید که انواع مختلف قهوه ها مانند قهوه ترک یا فرانسه نیز با دستگاه های قهوه ساز مانند قهوه ساز فلاویا قابل عصاره گیری هستند.از سری مقالات طرز استفاده از انواع قهوه ساز  در ادامه این مطلب درباره طرز تهیه قهوه ترک با دستگاه دلونگی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

درباره قهوه ساز دلونگی بدانیم

یکی دیگر از محصولات محبوب قهوه ساز در بازار ایران، قهوه ساز دلونگی است. دلونگی یک کمپانی ایتالیایی است که در سال 1902 تاسیس شد. این کمپانی سازنده بسیاری از وسایل برقی خانگی از سرخ کن و بخاری، تهویه هوا و اسپرسو ساز و قهوه می باشد. تولیدات این برند دقیقاً همانطور که گفته شده کار می کند و بسیار قابل اعتماد است. همچنین دلونگی از مواد با کیفیت بالا و نیروی کار متخصص استفاده می کند و ساخت وسایل را به بهترین نحو انجام می دهد و به همین خاطر محبوبیت بسیاری دارد. بدنه محصولات این برند تماما از استیل ضد زنگ ساخته شده که علاوه بر زیبایی بسیار مستحکم است. گرما و بخار بر روی بدنه‌ی دستگاه تاثیری نداشته و تا سال‌ها می‌تواند برای شما کار کند. ضد زنگ بودن این دستگاه باعث شده تا شستشوی آسانی داشته باشد و زنگ نزند. اگر قصد خرید قهوه ساز فلاویا را دارید به سایت flavia.ir مراجعه نمایید.

طرز تهیه قهوه ترک با دستگاه دلونگی

از ویژگی های محصولات این برند و طرز تهیه قهوه ترک با دستگاه دلونگی می توان به قابلیت گرم کردن فنجان اشاره کرد. سطح فلزی صاف بالای دستگاه با فشردن کلید بخاردهی داغ شده و شما می‌توانید قبل از پر کردن، فنجان‌هایتان را روی این سطح قرار دهید. گرم کردن فنجان‌ها قبل از استفاده به منظور دیرتر سرد شدن محتویات و همینطور مانع از تغییر دمای زیاد فنجان و ترک خوردن آن، انجام می‌شود. این دستگاه توسط سیستم شست و شوی خودکار، قابلیت رسوب زدایی دارد، بدین صورت که بعد از استفاده کافیست دستگاه را روشن کنید تا آب جوش از دستگاه خارج شده و قطعات داخلی دستگاه را تمیز کند. بهتر است هر از گاهی آن را با ترکیب آب و محلولی که داخل جعبه قرار دارد تمیز نمایید تا صدمه‌ای به دستگاهتان وارد نشود. خرید قهوه ساز و از فلاویا

چگونه قهوه ترک را با دستگاه دلونگی درست کنیم؟

• دستگاه اسپرسو ساز را روشن کنید.
• دکمه شروع به کار دستگاه را بزنید تا آب داغ با فشار مسیر عبور قهوه و پرتافیلتر را شستشو دهد.
• پرتافیلتر را باز کنید، آن را خشک کنید. مطمئن شوید که بسکت به خوبی در جای خود قرار گرفته است. بهترین قهوه ساز فلاویا را از ما بخواهید.
• به ازای هر شات اسپرسو، 7 تا 10 گرم قهوه پودر شده داخل بسکت بریزید و آن را تَمپ کنید.
• فنجان را زیر نازل قهوه قرار دهید و حداکثر بیست ثانیه (و حداقل 10 ثانیه) بعد از اینکه اولین قطره ی اسپرسو داخل آن افتاد، فنجان را بردارید. توجه کنید که بعد از بیست ثانیه، چیزی که تحویل می گیرید عصاره قهوه ی سوخته است نه اسپرسو!

استفاده از فیلتر های کاغذی در دستگاه دلونگی

دستگاه های قهوه ساز معمولا دارای فیلتر های پلاستیکی توری هستند اما از فیلتر های کاغذی نیز در این نوع از دستگاه ها استفاده می شود.استفاده از این نوع فیلتر های کاغذی دارای مزیت هایی است. به عنوان مثال استفاده از این فیلترها بسیار آسان بوده و اینکه بعد از استفاده از این فیلتر ها آن را دور میندازید و دیگر زحمتی برای شستن آن ندارید با این تفاوت که فیلتر های پلاستیکی بعد از مدتی تغییر رنگ می دهند و باید آن ها را مرتبا شست و بعد از مدتی هم تعویض کرد.فیلتر های کاغذی ممکن است کمی عطر و مزه قهوه را تغییر دهند که این شاید مورد پسند همه نباشد اما این مشکل راه حل دارد! برای از بین بردن این حالت دکمه دستگاه را بزنید تا آب بر روی کاغذ بریزد و سپس آب جمع شده درون قوری را دور بریزید که این کار باعث می شود تا عطر و طعم کاغذ از بین برود. آون توستر فلاویا یکی از وسایل پرکاربرد برای هر آشپزخانه ای است. پیشنهاد می کنم نسبت به خرید آن اقدام کنید.

فیلتر های کاغذی در دستگاه دلونگی

نکات مهم در مورد طرز تهیه قهوه ترک با دستگاه دلونگی

استفاده از دستگاه های قهوه ساز برای تهیه قهوه نکاتی دارد که شما را با این نکات آشنا می کنیم :
• اگر این حس را دارید که ممکن است قهوه تان سرد شود می توانید دستگاه را روشن بگذارید تا قهوه آماده شده درون قوری آن گرم بماند.
• فیلترهای کاغذی یکبار مصرف هستند و پس از هربار استفاده باید تعویض شوند.
• در زمان استفاده از دستگاه به دلیل جمع شدن بخار آب داغ در بالای دستگاه داخل آن را با احتیاط باز کنید.
• بعد از مدتی که از دستگاه استفاده کردید باید آن را رسوب زدایی کنید برای این کار کافیست مقداری سرکه و آب را در مخزن دستگاه ریخته و اجازه دهید تا دستگاه عملیات دم کشی را انجام دهد.

یکی دیگر از محصولات محبوب قهوه ساز در بازار ایران، قهوه ساز دلونگی است. دلونگی یک کمپانی ایتالیایی است که در سال 1902 تاسیس شد. این کمپانی سازنده بسیاری از وسایل برقی خانگی از سرخ کن و بخاری، تهویه هوا و اسپرسو ساز و قهوه می باشد. با دستگاه های قهوه ساز دلونگی می توانید قهوه های ترک یا فرانسه نیز تهیه کنید. تنها کافی است پودر قهوه را در فیلتر مخصوص خود قرار داده و دستگاه را روشن کنید تا قهوه ای با کیفیت تحویل بگیرید. همچنین استفاده از فیلترهای کاغذی می تواند سرعت عمل شما را در تهیه قهوه افزایش دهد. طرز تهیه قهوه ترک با دستگاه دلونگی و  فیلتر های کاغذی به این صورت است دکمه دستگاه را زده تا آب بر روی فیلتر بریزد. این عمل طعم کاغذی آن را از بین می برد و در پایان آب جمع شده در قوری را بیرون بریزید، در ضمن این کار باعث گرم شدن قوری تان نیز می شود.

به این مقاله امتیاز دهید